Ik ging de kofferbak openen om de batterij op te laden, maar er is geen manier om deze zonder stroom te openen. Gelukkig is er een positieve en negatieve aansluiting om de 12V onder de motorkap op te laden.
Zou u de oplader die u heeft aanbevelen - welk merk/model?Het voordeel van vaste bedrading is dat je de connector naar een plek kunt brengen die buiten de auto toegankelijk is. Op die manier hoef je de motorkap (of kofferbak) niet elke keer te openen als je wilt druppelladen. Mijn connector steekt uit de voorkant van de grille. Hij is zwart, dus hij is redelijk onopvallend.
Mijn auto had pas 4 mijl gereden toen ik hem vorig jaar maart kocht. Ik stelde me voor dat de batterij was verslechterd door niet vaak te worden gebruikt/opgeladen. Ik was verrast dat het onder de fabrieksgarantie viel.Toen ik de mijne kocht, merkte de dealer op het moment van afhalen op dat er een fout was in het 12v-systeem (houd er rekening mee dat de auto pas 5 mijl had gereden), het bleek dat de 12v-accu direct uit de fabriek defect was (vergelijkbaar verhaal met anderen). Het duurde een paar dagen voordat ze hem vervingen (hij gebruikt dezelfde H6 AGM-accu als bijna elke andere 2.0 Volvo met een soort hybride (behalve de grotere XC90's die een H7 hebben)
Mijn gok is dat deze 12v-accu's of onze auto's een tijdje in de fabriek/het magazijn hebben gestaan voordat ze werden verkocht en actief werden gebruikt. Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met Volvo's AGM-accu's (de XC60 uit 2016 van mijn vrouw heeft nog steeds de originele fabrieksaccu, verbazingwekkend)