Polestar Forum banner

Absoluut dol op deze auto

6 reading
1.1K views 14 replies 13 participants last post by  bpr1de  
#1 ·
Zal nu niet in detail treden, en ik weet van hier een tijdje meegelurkt te hebben dat er later mogelijk grote problemen kunnen opduiken (klimaat, boordlader, …), maar op dit punt: het is subliem.

‘25 Performance Pilot Plus in Thunder.

Meer later, of vraag om details.

Image

#4 ·
Heb de mijne nu iets meer dan een maand en ben er ook dol op! Ik heb enkele van de problemen gehad die hier op het forum te vinden zijn (microfoon werkt niet, tidal werkt niet (gebruik tidal niet meer, gebruik Amazon Music), enkele willekeurige fouten bij het opstarten (laadfout/plan onderhoud, maar de service kon niets vinden en de auto lijkt prima op te laden), enz. Dus ik heb een paar systeem resets moeten doen, maar verder geniet ik er echt van! Ik kijk uit naar verdere s/w updates en hopelijk binnenkort de processor upgrade die het voertuig verder moet verfijnen.

#11 ·
De voorruit ziet er interessant uit. Elektrisch verwarmd?
Nee. Ik geloof dat dit infraroodcoatings zijn, en de auto's die in China worden geproduceerd versus de auto's die in South Carolina worden geproduceerd, hebben licht verschillende coatingkleuren en zelfs dekkingsgebieden.

Ik vermoed dat dit wordt gedaan om de auto koeler te houden, wat betekent dat hij minder energie verbruikt, en ik denk zelfs dat het helpt om de stof op het dashboard te beschermen.

#6 ·
Ik hou van de mijne, de levering was goed en de problemen verdwenen al snel. Ik ben gezegend met een geweldige dealer die echt voor ons Polestar-rijders zorgt. Ik moest ze bellen en hij bleef 5 uur om uiteindelijk de storing op te sporen en ter plekke te verhelpen. Er is altijd ruimte voor verbetering, maar ik ga niet weg en kijk uit naar een 5 als ik over een paar jaar verleng

#8 ·
Ik heb de auto sinds begin oktober 2024 en heb meer dan 16.000 km gereden. De hardware is superieur, en hoewel er in de eerste paar maanden een paar soft resets waren, waren deze minimaal. Sinds 2025 heb ik helemaal geen softwareproblemen meer gehad. De auto is ongelooflijk comfortabel en een genot om in te rijden.

De software kan nog wel wat meer functionaliteit gebruiken - dingen zoals betere bedieningselementen voor de zijspiegels, meer functies op het stuur, en geavanceerdere automatische parkeeropties zouden fijn zijn (hoewel de 360° parkeercamera's geweldig zijn). Dit zijn echter absoluut geen dealbreakers voor mij als het gaat om de aanschaf van de auto.

De autopilot is fantastisch, biedt een soepele en betrouwbare ervaring, terwijl het zitcomfort uitstekend is - zeker een van de beste die ik heb meegemaakt. En het geluidssysteem? Uitstekend! Het is het soort geluidskwaliteit waardoor je in de auto wilt blijven, alleen al om van de muziek te genieten.

Wat het verbruik betreft, is het verrassend efficiënt, vooral gezien de grootte en het gewicht van de auto in combinatie met de 21-inch wielen. In de zomer is 550 km haalbaar, zolang je op je snelheid let, zelfs tijdens snelwegritten. De betrouwbaarheid van de software met betrekking tot het bereik is solide - het is nauwkeurig genoeg om erop te vertrouwen zonder te twijfelen.

One-pedal driving: Ik ben er absoluut van afhankelijk en het zou een dealbreaker zijn als een auto geen one-pedal drive had.

#9 ·
Ik heb de auto sinds begin oktober 2024 en heb meer dan 16.000 km gereden. De hardware is superieur, en hoewel er de eerste paar maanden een paar soft resets waren, waren deze minimaal. Sinds 2025 heb ik helemaal geen softwareproblemen meer gehad. De auto is ongelooflijk comfortabel en een genot om in te rijden.

De software kan nog wel wat meer functionaliteit gebruiken – dingen als betere bediening voor de zijspiegels, meer functies op het stuur en geavanceerdere automatische parkeeropties zouden fijn zijn (hoewel de 360° parkeercamera's geweldig zijn). Dit zijn echter absoluut geen dealbreakers voor mij als het om de aanschaf van de auto gaat.

De autopilot is fantastisch en biedt een soepele en betrouwbare ervaring, terwijl het zitcomfort uitstekend is – zeker een van de beste die ik heb meegemaakt. En het geluidssysteem? Uitstekend! Het is het soort geluidskwaliteit waardoor je in de auto wilt blijven, alleen maar om van de muziek te genieten.

Wat het verbruik betreft, het is verrassend efficiënt, vooral gezien de grootte en het gewicht van de auto in combinatie met de 21-inch wielen. In de zomer is 550 km haalbaar, zolang je op je snelheid let, zelfs tijdens snelwegritten. De betrouwbaarheid van de software met betrekking tot het bereik is solide – het is nauwkeurig genoeg om erop te vertrouwen zonder eraan te twijfelen.

One-pedal driving: Ik vertrouw er absoluut op, en het zou een dealbreaker voor me zijn als een auto geen one-pedal drive had.
Ik ben het grotendeels eens met alles wat hco hier schrijft. Heb de auto sinds dec24. Heb er bijna 20.000 km mee gereden. Ja, er zijn s/w- en h/w-problemen geweest – en nog steeds enkele kleinere s/w-glitches –, maar geen dealbreakers en ik ben gewoon dol op de auto. Ik ben echter gestopt met het gebruiken van one-pedal driving, ten gunste van soepeler rijden op wegen wanneer de autopilot NIET wordt gebruikt – en gebruik de "autopilot" wanneer mogelijk. Ik merkte dat de regeneratieve remmen de auto een beetje te veel lieten schokken voor passagiers. En ik las ergens dat je ook regeneratie krijgt als je handmatig remt, dus het verschil in verbruik is niet enorm – ik hoop dat dat waar is :).

#10 ·
Ik heb onlangs de RP1063 terugroepactie reparatie laten uitvoeren. Terwijl ze de auto hadden (ongeveer 4 werkdagen), reed ik in een huurauto die ze me gaven en een van mijn vaders auto's. Hoewel ze zo tegenstrijdig zijn als je maar kunt krijgen, boden ze een mooi contrast met de P3 en wat hem geweldig maakt.

Huurauto was een Nissan Versa. Ik heb in tijden geen basic zuinig autootje als deze gereden. Verrassend stil, degelijke rit, achteruitrijcamera's, CarPlay... maar de stoelen waren niet geweldig, en geen vermogen. Ik genoot er niet van om erin te rijden (verrassing), dus schakelde ik een paar dagen over op de Maserati Ghibli van mijn vader. Het is niet echt mijn ding, maar ik kan de charme ervan waarderen - prachtig design, heerlijk motorgeluid (en snel), mooi leer overal, comfortabel, en meer, maar ik denk niet dat ze de ophanging goed hebben afgesteld.

Dus één lusteloze en één snelle (voor een ICE-auto), maar hoe voelde het om weer in de P3 te stappen? Moeiteloos is het woord dat me te binnen schiet. De P3 is gewoon moeiteloos. De cabine is gewoon een geweldige plek om te zijn met echt comfortabele stoelen, een mooi geluidssysteem, degelijke technologie enz. Maar het rijden van de auto, op elke snelheid, is gewoon moeiteloos met veel vermogen over en het glijdt op een manier die ICE-auto's gewoon niet kunnen (met OPD uit, wat ik doe voor snelwegritten). Ik heb ook het geluk gehad dat ik niet echt veel problemen heb gehad met de hardware of software - enkele kleine ergernissen waarvan de meeste een paar releases geleden zijn opgelost en niets groots te melden.

Ik heb ongeveer 16.000 km op de auto sinds afgelopen december op een lease van 4 jaar. Geen idee wat ik zal doen als die afloopt, maar ik kan me niet voorstellen terug te gaan naar een ICE. Helaas is de adoptie hier in Canada niet geweldig en de infrastructuur loopt achter. Ik zal gewoon moeten afwachten. Ondertussen geniet ik erg van de P3.

#12 ·
Onlangs heb ik de RP1063 terugroepactie laten uitvoeren. Terwijl ze de auto hadden (ongeveer 4 werkdagen) reed ik in een huurauto die ze verstrekten en een van mijn vaders. Hoewel ze zo tegenovergesteld zijn als je maar kunt krijgen, boden ze een mooi contrast met de P3 en wat hem geweldig maakt.

Huurauto was een Nissan Versa. Ik heb al heel lang geen basic econobox meer gereden. Verrassend stil, degelijke rit, achteruitrijcamera's, CarPlay... maar de stoelen waren niet geweldig, en geen vermogen. Ik genoot er niet van om erin te rijden (verrassing), dus stapte ik een paar dagen over op de Maserati Ghibli van mijn vader. Het is niet echt mijn ding, maar ik kan de charmes ervan waarderen - prachtig design, heerlijk motorgeluid (en snel), mooi leer overal, comfortabel, en meer, maar ik denk niet dat ze de ophanging goed hebben afgesteld.

Dus één mager en één snelle (voor een ICE-auto), maar hoe voelde het om weer in de P3 te stappen? Moeiteloos is het woord dat in me opkomt. De P3 is gewoon moeiteloos. De cabine is gewoon een geweldige plek om te zijn met echt comfortabele stoelen, een mooi geluidssysteem, degelijke technologie enz. Maar het rijden van de auto, op elke snelheid, is gewoon moeiteloos met veel vermogen over, en hij glijdt op een manier die ICE-auto's gewoon niet kunnen (met OPD uit, wat ik doe voor snelwegritten). Ik heb ook het geluk gehad dat ik niet echt veel problemen heb gehad met de hardware of software - enkele kleine ergernissen waarvan de meeste een paar releases geleden zijn opgelost en niets belangrijks te melden.

Ik heb ongeveer 16.000 km op de auto sinds afgelopen december op een lease van 4 jaar. Ik heb geen idee wat ik zal doen als die afloopt, maar ik kan me niet voorstellen terug te gaan naar een ICE. Helaas is de adoptie hier in Canada niet geweldig en loopt de infrastructuur achter. Ik zal gewoon moeten afwachten. Ondertussen geniet ik erg van de P3.
En ik ben het ermee eens wat jullie beiden zeiden, de auto is een droom. Mijn vrienden zijn verbaasd, en ik heb ook geluk gehad, geen echte problemen behalve een microfoon die een reset nodig heeft om te werken of TIDAL eens per week opnieuw te installeren.

Het zou geweldig zijn als Polestar zou blijven investeren in het voltooien van de software, er zijn letterlijk alleen nog softwarezaken over en we zullen een grote toename in functionaliteit zien. Dit is wat ik zag met mijn 2022 Model Y, Tesla bleef functies toevoegen tot juni, toen ik hem inruilde voor de Polestar 3 PPP
Image

#14 ·
Oh, ik ben er bijna met mijn MY24 P*2 en jullie maken me allemaal jaloers omdat ik nog niet mee kan doen met het feest.

Ik zal nu niet in detail schrijven, en ik weet van een tijdje hier rondhangen dat er later mogelijk grote problemen kunnen optreden (klimaat, boordlader, …), maar op dit moment: het is subliem. Bewerking: Ik ben pas 650 km onderweg :)

'25 Performance Pilot Plus in Thunder.

Meer later, of vraag om details.

View attachment 37797
Lekker rek! 😉 Welke bevestiging is dat op je rek?