Ik heb onlangs de RP1063 terugroepactie reparatie laten uitvoeren. Terwijl ze de auto hadden (ongeveer 4 werkdagen), reed ik in een huurauto die ze me gaven en een van mijn vaders auto's. Hoewel ze zo tegenstrijdig zijn als je maar kunt krijgen, boden ze een mooi contrast met de P3 en wat hem geweldig maakt.
Huurauto was een Nissan Versa. Ik heb in tijden geen basic zuinig autootje als deze gereden. Verrassend stil, degelijke rit, achteruitrijcamera's, CarPlay... maar de stoelen waren niet geweldig, en geen vermogen. Ik genoot er niet van om erin te rijden (verrassing), dus schakelde ik een paar dagen over op de Maserati Ghibli van mijn vader. Het is niet echt mijn ding, maar ik kan de charme ervan waarderen - prachtig design, heerlijk motorgeluid (en snel), mooi leer overal, comfortabel, en meer, maar ik denk niet dat ze de ophanging goed hebben afgesteld.
Dus één lusteloze en één snelle (voor een ICE-auto), maar hoe voelde het om weer in de P3 te stappen? Moeiteloos is het woord dat me te binnen schiet. De P3 is gewoon moeiteloos. De cabine is gewoon een geweldige plek om te zijn met echt comfortabele stoelen, een mooi geluidssysteem, degelijke technologie enz. Maar het rijden van de auto, op elke snelheid, is gewoon moeiteloos met veel vermogen over en het glijdt op een manier die ICE-auto's gewoon niet kunnen (met OPD uit, wat ik doe voor snelwegritten). Ik heb ook het geluk gehad dat ik niet echt veel problemen heb gehad met de hardware of software - enkele kleine ergernissen waarvan de meeste een paar releases geleden zijn opgelost en niets groots te melden.
Ik heb ongeveer 16.000 km op de auto sinds afgelopen december op een lease van 4 jaar. Geen idee wat ik zal doen als die afloopt, maar ik kan me niet voorstellen terug te gaan naar een ICE. Helaas is de adoptie hier in Canada niet geweldig en de infrastructuur loopt achter. Ik zal gewoon moeten afwachten. Ondertussen geniet ik erg van de P3.