Polestar Forum banner
41 - 60 of 87 Posts
Het is erg stil geweest over wanneer de MY26 op de website zal verschijnen, en nog belangrijker, welke veranderingen er op komst zijn. We zijn geteased met 800v, NACS voor de NA-markt, Orin en een paar andere functies op basis van Volvo-evolutie. Heeft iemand nieuwe updates over wat er komt?
Sales in Canada zeiden eind 2026 beschikbaarheid. 25 DM-modellen worden nu voor een waanzinnige 1-jaars lease weggegeven.

"Polestar 3 met een winkelwaarde van $102.250. 0% lease APR voor 12 maanden. Maandelijkse betaling is $655 (CAD) en is inclusief $2.800 vracht en PDI, $1.600 optionele verfkleur, $1.500 voor 21" Plus-wielen."

De publicatie toont 480 Nm koppel = 354 lb-ft, dus in principe geen verandering.
Ik denk dat het een kleine verandering kan zijn - maar mijn begrip is dat de afweging tussen spanning en koppel niet eenvoudig is. dus ik zou graag willen weten wat de 800V DC auto als AC-spanning naar de motor stuurt. misschien is het vergelijkbaar?
Thermische dynamiek wordt verbeterd met lagere stromen die minder warmte genereren voor dezelfde en hogere output, wat minder batterijbeheer en een verhoogde efficiëntie vereist (verminderde warmte leidt tot minder energieverlies tijdens het laden en ontladen naast verschillende efficiëntievoordelen)….verandert de motoroutput voor PK/koppel niet.

Oké. Hier is een Nederlands document. Het lijkt erop dat er een nieuwe kleinere batterijoptie komt:
  • kleine batterij. 92 kWh - 310 kW piek laden.
  • grote batterij. 106 kWh - 350 kW piek laden.
Drie – behoorlijk duidelijke – vermogensniveaus:
  • RWD: 333 pk. 375 mijl bereik.
  • AWD: 544 pk. 395 mijl bereik.
  • AWD Performance Prime (ik haat die naam - laten we er BST van maken - of gewoon PP): 680 pk. 368 mijl bereik (WLTP-cyclus)
en ten minste één nieuwe kleur - in ieder geval voor de BST.

Thermische dynamiek wordt verbeterd met lagere stromen die minder warmte genereren voor dezelfde en hogere output, wat minder batterijbeheer en een verhoogde efficiëntie vereist (verminderde warmte leidt tot minder energieverlies tijdens het laden en ontladen naast verschillende efficiëntievoordelen)….verandert de motoroutput voor PK/koppel niet.
nee. geen hogere output, want voor motoren lijkt stroom het belangrijkste te zijn. dus als je de spanning verdubbelt, halveer je de stroom. vergeet dus de wet van Ohm, want het is het magnetische veld dat ertoe doet. halve stroom geeft een half magnetisch veld. dus je zou het aantal windingen in de motor moeten verdubbelen om hetzelfde magnetische veld te evenaren met twee keer de spanning (bijvoorbeeld).
althans, dat is hoe ik het begrijp.

Interessant… lijkt erop dat de dagen dat de RWD de range leider was ten einde loopt als ze alleen de kleinere batterij in de RWD en de grotere batterij in de AWD plaatsen?
Dat klopt. maar de efficiëntie is beter. en ik denk dat hij ook goedkoper zal zijn.
  • RWD. 17,6 kWh/100km. 92 kWh batterijpakket. 604 km bereik.
  • AWD. 19,2 kWh/100km. 106 kWh batterijpakket. 635 km bereik.

Het sluit allemaal aan bij de keuzes voor de ES90 en het is heel logisch. De P3 wordt vaak geprezen om zijn rijkwaliteit, maar hij kan gewoon niet concurreren op prijs. Door de batterij kleiner te maken, kan de prijs aanzienlijk worden verlaagd. Wat de auto echt nodig heeft om in serieuze aantallen te verkopen. Als je dan luchtvering aanbiedt op het goedkopere model, heb je zeker iets dat zeer concurrerend is op het gebied van ontwerp, rijeigenschappen en prijs.
De RWD ES90 is relatief goedkoop en dat zou de RWD P3 ook moeten zijn.

Ja, het zal de restwaarde van onze auto's schaden, maar dat is niet ongebruikelijk bij EV's. De echte schade zou zijn als de auto als commercieel succes faalt, en dat kan worden vermeden door een goedkopere 800V, RWD-versie aan te bieden. Een slimme zet als je het mij vraagt.

nee. geen hogere output, want voor motoren lijkt stroom belangrijk te zijn. dus als je de spanning verdubbelt, halveer je de stroom. vergeet dus de wet van Ohm, want het is het magnetische veld dat ertoe doet. halve stroom geeft een half magnetisch veld. je zou dus het aantal windingen in de motor moeten verdubbelen om hetzelfde magnetische veld te evenaren met twee keer de spanning (bijvoorbeeld).

althans, zo begrijp ik het.
Als je de spanning verdubbelt en de impedantie gelijk blijft, verdubbel je de stroom

Als je de spanning verdubbelt en de impedantie hetzelfde blijft, verdubbelt de stroom
De wet van Ohm zegt dat de stroom recht evenredig is met de spanning en omgekeerd evenredig met de impedantie (I = V/Z). Daarom, als de spanning wordt verdubbeld (V wordt 2V) en de impedantie (Z) constant blijft, zal de stroom (I) ook verdubbelen (I wordt 2I).

De wet van Ohm stelt dat de stroom recht evenredig is met de spanning en omgekeerd evenredig met de impedantie (I = V/Z). Daarom, als de spanning wordt verdubbeld (V wordt 2V) en de impedantie (Z) constant blijft, zal de stroom (I) ook verdubbelen (I wordt 2I).
ja. maar denk je dat de impedantie constant blijft in een motor met veranderende spanning? Ik begon deze discussie met "het is me niet duidelijk" en dat meende ik. lol. maar..

zo ongeveer alle EV's hebben een omvormer die driefasige wisselstroom produceert voor de motor. Mijn begrip is dat het geen simpele wet van Ohm afweging is voor een motor - omdat magnetische kracht hier het doel is.

Als je de spanning verdubbelt en de impedantie hetzelfde houdt, verdubbel je de stroom
Ik ben er vrij zeker van dat je de wikkelingen moet verhogen als je de impedantie hetzelfde wilt houden. daarom geeft de wet van Ohm geen eenvoudig antwoord - voor een elektromotor in ieder geval.

dat gezegd hebbende. Ik heb gehoord dat de MY26 auto lichtere motoren heeft. dus er is iets veranderd. maar zou een lichtere motor meer wikkelingen hebben - of minder? of zijn ze min of meer hetzelfde maar gewoon beter gemaakt. mijn gok: Met een 800V batterij is de omvormer mogelijk inderdaad efficiënter - en dus lichter. maar ik vermoed ook dat de motor zelf - en zijn werkspanningbereik - niet wezenlijk anders zijn dan de 400V auto. toch, slechts een wilde gok van mijn kant.

het zou interessant zijn om het zeker te weten.

ja. maar denk je dat de impedantie constant blijft binnen een motor met veranderende spanning? Ik begon deze discussie met "het is me niet duidelijk" en dat meende ik ook. lol. maar..

zo ongeveer alle EV's hebben een omvormer die driefasige wisselstroom voor de motor produceert. Mijn begrip is dat het geen simpele ohmse wet afweging is voor een motor - omdat magnetische kracht het doel hier is.

zeker dat als je de impedantie hetzelfde wilt houden, je de wikkelingen moet verhogen. dit is waarom de wet van Ohm geen eenvoudig antwoord geeft - voor een elektromotor in ieder geval.

dat gezegd hebbende. Ik heb gehoord dat de MY26 auto lichtere motoren heeft. dus er is iets veranderd. maar zou een lichtere motor meer wikkelingen hebben - of minder? of zijn ze min of meer hetzelfde maar gewoon beter gemaakt. mijn gok: Met een 800V batterij is de omvormer mogelijk inderdaad efficiënter - en dus lichter. maar ik vermoed ook dat de motor zelf - en zijn werkingsspanningsbereik - niet wezenlijk anders zijn dan de 400V auto. nog steeds. slechts een wilde gok van mijn kant.

het zou interessant zijn om het zeker te weten.
Als u een hogere stroom wilt, heeft u waarschijnlijk een kabel met een grotere doorsnede nodig, waardoor de weerstand voor dezelfde spoellengte afneemt. Het verhogen van het aantal windingen zou de weerstand en de inductie verhogen (de impedantie hangt dan af van de frequentie). Het metaal dat in de motor wordt gebruikt, kan ook de inductie en de impedantie veranderen.

Ik was gisteren bij het servicecentrum in Columbus OH om de terugroepactie voor de bedrading te laten uitvoeren. Ik sprak met de Polestar-verkoopadviseur en hij gaf aan dat er geen MY26 zal zijn, omdat ze zoveel MY25 op voorraad hebben. In plaats daarvan slaan ze direct over op MY27 en die zullen rond juni 2026 uitkomen.

Ik was gisteren bij het Columbus OH servicecentrum om de bedradingsboom-terugroepactie te laten uitvoeren. Ik sprak met de Polestar-verkoopadviseur en hij gaf aan dat er geen MY26 zal zijn, omdat ze zoveel MY25 op voorraad hebben. In plaats daarvan slaan ze direct over naar MY27 en die zullen rond juni 2026 uitkomen.
Ik wilde sowieso geen early adopter zijn.. 😢

Als je een hogere stroom wilt, heb je waarschijnlijk een kabel met een grotere doorsnede nodig, wat de weerstand voor dezelfde spoellengte zal verlagen. Het verhogen van het aantal windingen zou de weerstand en de inductie verhogen (de impedantie hangt dan af van de frequentie). Het metaal dat in de motor wordt gebruikt, kan ook de inductie en de impedantie veranderen.
voor de grap - dit is hoe een 800V Lucid-motor dwarsdoorsnede eruitziet:

Image

dat zijn behoorlijk dikke spoelen.
maar ook veel ervan.

Ik denk dat dit de wikkelingen in een 400V Tesla zijn:

Image

Dus. Ja. Nog groter. Enorm zelfs. Ik neem aan vanwege een lagere spanning - dus ze moeten meer stroom door elke geleider duwen.

Dus ik denk dat tussen deze twee spelers - beide bekend om hun efficiëntie - het lijkt erop dat Lucid met zijn hogere spanning een motor heeft met veel meer wikkelingen.
ben benieuwd. wat met Volvo / Polestar, vraag ik me af?

Een grote revisie van zijn motoren tussen 400V en 800V auto's? Dat zou kunnen.

ja. maar denk je dat de impedantie constant blijft binnen een motor met veranderende spanning? Ik begon deze discussie met "het is me niet duidelijk" en dat meende ik ook. lol. maar..

Zo ongeveer alle EV's hebben een omvormer die driefasige wisselstroom voor de motor produceert. Mijn begrip is dat het geen simpele ohmse wet afweging is voor een motor - omdat magnetische kracht het doel hier is.

Ik ben er vrij zeker van dat je de wikkelingen moet verhogen als je de impedantie hetzelfde wilt houden. Daarom geeft de wet van Ohm geen eenvoudig antwoord - in ieder geval niet voor een elektromotor.

Dat gezegd hebbende. Ik heb gehoord dat de MY26 auto lichtere motoren heeft. Dus er is iets veranderd. maar zou een lichtere motor meer of minder wikkelingen hebben? of zijn ze min of meer hetzelfde maar gewoon beter gemaakt. mijn gok: Met een 800V batterij is de omvormer mogelijk inderdaad efficiënter - en dus lichter. maar ik vermoed ook dat de motor zelf - en zijn werkspanningsbereik - niet wezenlijk anders is dan de 400V auto. toch, maar een wilde gok van mijn kant.

Het zou interessant zijn om het zeker te weten.

Redelijke technische uiteenzetting van de nieuwe motoren.

Ik was gisteren bij het servicecentrum in Columbus OH om de werkzaamheden aan de terugroepactie van de kabelboom te laten uitvoeren. Ik sprak met de Polestar-verkoopadviseur en hij gaf aan dat er geen MY26 zal zijn, omdat ze zoveel MY25 op voorraad hebben. In plaats daarvan slaan ze direct over naar MY27 en die zullen rond juni 2026 uitkomen.
Yep, kan bevestigen dat dit precies was wat aan de dealers werd gecommuniceerd.

Degelijk technisch overzicht van de nieuwe motoren.
Ja, dat is interessant. Blijkbaar krijgt de nieuwe 800V Polestar 3 de Polestar 7 motor/omvormer! zal dan wel behoorlijk oud zijn.. lol.

vergelijkbaar koppel en efficiëntie. Dus ik denk dat Volvo qua efficiëntie al een plateau heeft bereikt met ons bestaande 400V-systeem. Misschien betekent een hogere spanning meer windingen, maar hij draait koeler.

goedkoper te produceren. lichter.

maar veel meer vermogen. Dit kan simpelweg betekenen dat hogere toerentallen mogelijk zijn voordat hij oververhit raakt (mijn gok). De verpakking ziet er zeker veel anders uit. dus misschien is het koelsysteem ook efficiënter.

Image

Yep, can confirm that was exactly what was communicated to dealers.
Verdomme. Polestar USA heeft maar één auto te verkopen. en volgend jaar – zal dat ene model de auto van vorig jaar zijn?

kunnen ze het tenminste op de een of andere manier een 2026 noemen (alleen voor de VS)? Ik denk dat ze dit eerder hebben gedaan, op een bepaalde manier, omdat ze de MY24 P2 RWD hebben geüpgraded, maar de oude batterij en het laadsysteem voor de AWD hebben behouden. we kregen onze eigen versie van de auto – een beetje slechter dan die van alle anderen.

verdomme. Polestar USA heeft maar één auto te verkopen. en volgend jaar – zal dat ene model de auto van vorig jaar zijn?

kunnen ze het op de een of andere manier een 2026 noemen (alleen voor de VS)? Ik denk dat ze dit eerder hebben gedaan, op een bepaalde manier, omdat ze de MY24 P2 RWD hebben geüpgraded, maar de oude batterij en het oplaadsysteem voor de AWD hebben behouden. we kregen onze eigen versie van de auto – een beetje slechter dan die van alle anderen.
De Amerikaanse leveringen van de Polestar 4 beginnen in november, maar dat zal een model uit 2026 zijn. Ze zullen dus twee modellen beschikbaar hebben, maar de ene zal een 2025 zijn en de andere een 2026. 🤣

41 - 60 of 87 Posts