Polestar Forum banner
21 - 40 of 64 Posts
Bedankt aan iedereen, maar niets daarvan werkte.
Ik sprak gisteren meerdere keren met "Central Command" via de verbindingsknop, en een jonge vrouw vertelde me dit: er is een kleine knop op de 12-uur positie boven de oplaadpoort die je met een gereedschap zoals een schroevendraaier kunt indrukken om hem los te maken. Het werkte. Nu laadt mijn auto echter niet meer op. Ofwel het oplaadeinde van de kabel is kapot, ofwel het is de auto 😩
De auto zou nog steeds moeten opladen op een DC-lader, zo niet, dan moet Polestar de jouwe als prioriteit repareren. De wachttijd voor een boordlader kan lang zijn vanwege de toeleveringsketen.

Hm… Ik kan geen klein knopje boven de oplaadpoort van mijn auto vinden, tenminste niet aan de buitenkant. Foto's?
Het doet je afvragen of ze op een gegeven moment de locatie van het ontgrendelingselement van de kofferbak naar buiten hebben verplaatst … of andersom? … want er zou een handmatige ontgrendeling moeten zijn.

Ik heb gisteren meerdere keren via de verbindingsknop met "Central Command" gesproken en een jonge vrouw vertelde me dit: er is een kleine knop op de 12-uur positie boven de oplaadaansluiting die je met een gereedschap zoals een schroevendraaier kunt indrukken om hem los te maken. Het werkte.
Was het hier, direct boven de stekker?
Image

Dat zou de mechanische vergrendelingspen voor de stekker zijn.
Image

Goed om te weten, maar ik zie niet hoe het met grotere (CSS-) stekkers bereikt kan worden.
Image
Image

het doet je afvragen of ze op een gegeven moment de locatie van het release-element hebben veranderd van binnen de trunk naar buiten... of andersom? ... want er zou een handmatige release moeten zijn.
Ik denk dat ze het ontwerp van het oplaadpunt hebben veranderd, zodat de release niet werkt.

Als het batterijpakket wordt vervangen, wordt de oplaadpoort tegelijkertijd vervangen, omdat deze als één eenheid komt, er was ergens een foto op een draadje. Misschien is dit de reden dat de handmatige release moest worden aangepast.

Het doet je afvragen of ze op een gegeven moment de locatie van het release-element van binnen naar buiten hebben veranderd... of andersom? ... want er zou een handmatige release moeten zijn.
Iemand heeft de hele kofferbakbekleding in een launch-editie gedemonteerd en er werd geen handmatige release gevonden.

Ik zie geen enkele vorm van ontgrendeling op mijn voertuig, noch in het oplaadpoortgebied, noch binnenin (ik heb niet de moeite genomen om het tapijt aan de binnenkant te verwijderen, omdat ik niet zie hoe dit een serieuze back-up zou kunnen zijn als je een deel van de auto moet demonteren)... dus ik heb geen idee wat hier aan de hand is...🤔

Ik heb gisteren meerdere keren via de verbindingsknop met "Central Command" gesproken en een jonge vrouw vertelde me dit: er is een kleine knop op de 12-uur positie boven de oplaadpoort die je met een gereedschap zoals een schroevendraaier kunt indrukken om hem los te maken. Het werkte. Nu laadt mijn auto echter niet meer op. Ofwel het oplaadeinde van de kabel is kapot, ofwel het is de auto 😩
Het spijt me te horen over je auto. Maar je hebt de gemeenschap in ieder geval van waardevolle nieuwe informatie voorzien.

Ik ben nieuwsgierig. Ik heb die knop en als de auto niet is aangesloten, is hij gemakkelijk toegankelijk. Maar als mijn EVSE is aangesloten (en ik geen enorme stekker heb), kan ik onmogelijk bij die knop komen.

Ik geloof dat de pin zich meestal in de "omlaag" positie bevindt, zoals te zien is op mijn foto, wanneer de oplaadstekker NIET is aangesloten, en de oplaadstekker deze omhoog zou kunnen duwen wanneer deze vergrendelt. Vandaar dat we, om te ontgrendelen, de vergrendelingspin omlaag moeten duwen. Pure speculatie van mijn kant, zal het testen en je laten weten.
@Katherine Birchenough, kun je laten weten wat je hebt gedaan om de oplaadstekker los te maken? Is het zoals ik hierboven zei, of iets anders?

Ik wil het graag opnieuw proberen … het zal daar erg krap zijn, of je nu de pin erin duwt of omhoog schuift (dat is misschien onmogelijk in mijn geval) … Ik vraag me af of de ingenieur die het ontworpen heeft het zelf heeft geprobeerd … 🙄

Dus ik heb het net geprobeerd en het werkt. Het is niet de beste toegang, maar elke kleinere schroevendraaier of een langer, klein genoeg object zal volstaan... je moet de pin indrukken. Daarna gaat de led even rood, dan hoor je het gemotoriseerde slot ontgrendelen en kun je de oplaadstekker eruit trekken.

Het lijkt me dat de pin gewoon een schakelaar bedient, wat betekent dat het niet echt een mechanische, oftewel kabelontgrendeling is. Wat me doet denken dat als de auto alle elektrische stroom verliest terwijl de kabel is aangesloten, je pech hebt, tenzij het slot echt van stroom wordt voorzien door de oplaadkabel... Ik denk dat het verder getest zou kunnen worden.

Interessant, dus het vergrendelen zelf heeft geen echte veiligheidswaarde? Zoals iedereen die dit weet, kan gewoon naar voren lopen en de kabel loskoppelen?
Nou, ik wilde snel antwoorden dat, zeker niet, de sleutel moet in de buurt zijn of de auto onvergrendeld achtergelaten, wat je uiteraard niet ergens anders zou doen dan thuis, maar... Ik ben het daadwerkelijk gaan testen en tot mijn verbazing, ja, je kunt de pin indrukken, ongeacht of de auto vergrendeld is of niet en of je een sleutel bij je hebt of niet... dus, je hebt gelijk, iedereen kan de pin indrukken en je loskoppelen, als ze ervan afweten.

Nu, de miljoenenvraag... is dit een functie per ontwerp, of een andere bug? Ik kan zien dat het beide kanten op kan worden beargumenteerd... 🤷🏼

21 - 40 of 64 Posts