Polestar Forum banner

Klikkende en tingelende klanken

355 views 3 replies 3 participants last post by  wmsch  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, maar ik hoop dat iemand dit probleem kan uitleggen. Vanmorgen werden we wakker met onze 2024 Polestar 2 die 2 verschillende, maar ik neem aan gerelateerde, geluiden maakte.

Ik heb een video gemaakt van beide soorten geluiden (beide begonnen tegelijkertijd). Het is zwaar bewerkt om de locatie en kentekenplaat etc. te anonimiseren.

Het eerste geluid is een constant klikkend/schurend geluid van het voorwiel aan de linkerkant (passagierskant VK) wanneer het met elke snelheid rijdt en wordt frequenter naarmate de auto sneller rijdt. Ik neem aan dat het iets te maken heeft met het wiel zelf. Het tweede filmpje is bij het achteruitrijden en gebeurt meestal bij volledig insturen, maar gebeurt af en toe ook bij recht achteruitrijden. Het geluid gebeurt maar één keer in de video, maar het heeft een paar keer die klapperende geluiden achter elkaar gemaakt tijdens het achteruitrijden.

Vreemd genoeg lijken de geluiden te komen en te gaan. We hadden een paar uur dat het verdween, maar daarna kwam het later weer net zo terug.

Ik heb een video die ik wilde delen, maar kon deze niet uploaden in mijn eerste bericht. Hopelijk kan ik gewoon een ander commentaar hieronder toevoegen met de videolink.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk zijn jullie allemaal veel deskundiger dan ik. Laat het me weten als er nog iets is dat u moet 'diagnostiseren'.

Groeten,

Dan

#4 ·
Er kan iets vastzitten op de remmen. Ik had een steentje dat vast kwam te zitten en het maakte een vergelijkbaar schrapend geluid bij het vooruitrijden.

Het geluid bij achteruitrijden is vergelijkbaar en het voelt alsof iets het remstofschild heeft geraakt (het plop-klak-geluid).

De geluiden lijken gerelateerd aan remonderdelen (remklauwen, stofschild en remschijven).