Polestar Forum banner
21 - 40 of 106 Posts
Weet niet zeker of het het rempedaal is, ik heb wat meer tests gedaan en het geklik stopt wanneer ik het rempedaal indruk.
Het remlicht moet door iemand buiten de auto worden gecontroleerd om te zien of de remlichten aangaan of flikkeren bij het loslaten van het gaspedaal met OPD ingesteld op laag.

Ik hoor hetzelfde tikkende geluid. Het is vrij eenvoudig te reproduceren, met OPD op max, als ik loslaat hoor ik een heel zacht tikkend geluid. Ik weet niet zeker of het de remlichten zijn die aan/uit gaan of gewoon tikken «in een bocht» voor de remintensiteit. Ik hoop niet dat de remlichten zo vaak aangaan als het tikken, want dan ben ik misschien wel de meest irritante auto om achter te rijden.

Het is hetzelfde tikkende geluid dat je 's ochtends (of nadat de auto een tijdje heeft stilgestaan) hoort als je gaat zitten en alles aangaat.

Dit geluid maakt me gek omdat ik bang ben dat er iets slijt door zo vaak te schakelen! Het correleert niet met de remlichten (ik heb dit op een nacht getest toen ik mijn remlichten in spiegels kon zien), maar lijkt te gebeuren bij het overschakelen van geen regeneratie naar regeneratie of misschien een stukje in regeneratie omhoog. Het is bijna alsof het schakelt bij een zeer lage mate van vertraging, maar lager dan de hoeveelheid die de remlichten aanzet. Mijn eerste gedachte was een relais, maar alle relais zouden solid state moeten zijn (onhoorbaar). Als het een mechanisch relais/schakelaar is, ben ik bang dat het slijt omdat het veel schakelt als je rond het triggerpunt opereert. Ik moet het opnieuw testen om te zien of het zonder OPD gebeurt. Ik rijd altijd met OPD.

Dit geluid maakt me gek omdat ik bang ben dat er iets verslijt door zoveel te schakelen! Het correleert niet met de remlichten (ik heb dit op een nacht getest toen ik mijn remlichten in spiegels kon zien), maar lijkt te gebeuren bij de overgang van geen regeneratie naar regeneratie of misschien een beetje in regeneratie die oploopt. Het is bijna alsof het schakelt bij een zeer lage vertraging, maar lager dan de hoeveelheid die de remlichten aanzet. Mijn eerste gedachte was een relais, maar alle relais zouden solid state moeten zijn (onhoorbaar). Als het een mechanisch relais/schakelaar is, ben ik bang dat het verslijt omdat het veel schakelt als je rond het triggerpunt opereert. Ik moet het opnieuw testen om te zien of het zonder OPD gebeurt. Ik rijd altijd met OPD.
6
Dit geluid maakt me gek omdat ik bang ben dat er iets verslijt door zoveel te schakelen! Het correleert niet met de remlichten (ik heb dit op een nacht getest toen ik mijn remlichten in spiegels kon zien), maar lijkt te gebeuren bij de overgang van geen regeneratie naar regeneratie of misschien een beetje in regeneratie die oploopt. Het is bijna alsof het schakelt bij een zeer lage vertraging, maar lager dan de hoeveelheid die de remlichten aanzet. Mijn eerste gedachte was een relais, maar alle relais zouden solid state moeten zijn (onhoorbaar). Als het een mechanisch relais/schakelaar is, ben ik bang dat het verslijt omdat het veel schakelt als je rond het triggerpunt opereert. Ik moet het opnieuw testen om te zien of het zonder OPD gebeurt. Ik rijd altijd met OPD.
Als een heel nieuwe eigenaar was ik teleurgesteld om voor Farage te zorgen en bij het loslaten van het rempedaal om achteruit te rijden een vreselijk krakend geluid van onder de auto te horen. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan of over iets was gereden. Toen ik aan het rijden was, begon ik zeker het kloppen te horen dat van snelheid verandert met de snelheid. Hubby dacht dat het misschien met de remmen te maken had. Is dit normaal bij alle EV's of hebben we een miskoop gedaan? Dit heb ik natuurlijk niet gezien toen ik beoordelingen las voorafgaand aan de aankoop. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen. Uiteraard is het uit deze berichten nog steeds veilig om te rijden??

Als een heel nieuwe eigenaar was ik teleurgesteld om voor Farage te zorgen en toen ik het rempedaal losliet om achteruit te rijden, kwam er een vreselijk krakend geluid van onder de auto. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan of over iets was gereden. Toen ik aan het rijden was, begon ik zeker het kloppen te horen dat van snelheid veranderde met de snelheid. Hubby dacht dat het misschien met de remmen te maken had. Is dit normaal bij alle EV's of hebben we een miskoop gedaan? Dit zag ik natuurlijk niet toen ik beoordelingen las voordat ik kocht. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen. Uiteraard is het uit deze berichten nog steeds veilig om te rijden??
oeps, dat klinkt niet goed, het lijkt erop dat je een mechanisch defect hebt, auto's horen geen schurende of kloppende geluiden te maken.
Je kunt beter naar je servicepunt gaan voor een inspectie! Het is niet veilig om zo te rijden.

Het schurende geluid gedurende de eerste 30 seconden is waarschijnlijk de zelfreinigingsmodus van de rem. Omdat de remmen niet veel worden gebruikt (de meeste remkracht komt van regeneratie), zal de auto de remmen over de rotors slepen om ze van roest te ontdoen bij het starten van een rit. Het is veel duidelijker na het rijden in de regen of het wassen van de auto, omdat er meer roest ontstaat. Hoe langer de auto met natte rotors staat, hoe meer roest er moet worden gereinigd.

Er is een bekend probleem met het remblokmateriaal dat aan de rotor vast komt te zitten en afbreekt - dat hoor en voel je als een ritmisch geklunk dat direct varieert met de snelheid. De Polestar-servicelocatie zal in dit geval de rotors en remblokken vervangen. Maar als het schuren verdwijnt en alles daarna normaal werkt, dan gedraagt de auto zich zoals ontworpen.

Ik hoop dat dit helpt!

Het schurende geluid gedurende de eerste 30 seconden is waarschijnlijk de zelfreinigingsmodus van de remmen. Omdat de remmen niet veel worden gebruikt (de meeste remkracht komt van regeneratie), zal de auto de remmen over de rotors slepen om ze schoon te maken van roest bij het starten van een rit. Het is veel duidelijker na het rijden in de regen of het wassen van de auto, omdat er meer roest ontstaat. Hoe langer de auto met natte rotors staat, hoe meer roest er moet worden schoongemaakt.

Er is een bekend probleem met het remblokmateriaal dat aan de rotor vast komt te zitten en afbreekt - dat hoor en voel je als een ritmisch geklank dat direct varieert met de snelheid. De Polestar-servicelocatie zal de rotors en remblokken vervangen als dit het geval is. Maar als het schuren verdwijnt en alles dan normaal werkt, dan gedraagt de auto zich zoals ontworpen.

Ik hoop dat dit helpt!
Als je de remblokken gaat vervangen, raad ik ten zeerste aan om keramische remblokken te installeren. Ze zijn iets duurder, maar roesten niet op de rotor zoals de standaard semi-metalen remblokken.

Ik betwijfel of ik de pads snel zal moeten vervangen, aangezien de reinigingsfunctie ze waarschijnlijk meer slijt dan mijn daadwerkelijke rijden. ;)

Nee, nog niet helaas, ik wacht nog steeds op antwoord van mijn service center... Ik denk dat we moeten afwachten of P2.2 een oplossing zal brengen.

Ik zou dit forum niet moeten lezen. Nog nooit dat klikgeluid gehoord, nu wel... Klinkt als een relais voor mij. Misschien pas na 2.1, ik weet het niet.

Voor mij werd het duidelijk na 2.1.
Het is niet constant. Sommige dagen is de auto stil, andere dagen kan ik het duidelijk horen.

Klinkt alsof het komt van waar mijn voeten zich bevinden of onder het dashboard?

Voor mij werd het duidelijk na 2.1.
Het is niet constant. Sommige dagen is de auto stil, andere dagen kan ik het duidelijk horen.

Klinkt alsof het vandaan komt waar mijn voeten zich bevinden of onder het dashboard?
correct, het is ergens tussen dashboard en voeten en begon na 2.1
ik hoor het de hele tijd als er geen muziek speelt.
Dus muziek staat nu de hele tijd aan, probleem opgelost :LOL:

nee, helaas nog niet, ik wacht nog steeds op antwoord van mijn servicecenter...
Ik denk dat we zullen afwachten of P2.2 een oplossing zal brengen.
OTA2.2 klikt nog steeds of erger nog, ik kon het maar één keer horen toen ik het pedaal losliet, wat betekent dat regeneratie geactiveerd is. maar nu als een tikkende tijdbom...

Bijna 18.000 mijl en de mijne tikt, maar het lijkt temperatuurafhankelijk te zijn. Ik zal het in de gaten houden en rapporteren als er iets verandert.

21 - 40 of 106 Posts