Polestar Forum banner
21 - 38 of 38 Posts

Registered
You are right. The Dutch Tweakerforum is annoying because of the combination with the P8. Writing Dutch here was okay for me but there were some negative reactions on using other language than English
Heb het de mods gevraagd vanmorgen, we kunnen hier gewoon ons gang gaan in het Nederlands. Daar is zijn de regionale fora voor.

Registered
Polestar 2021, Midnight, Charcoal, none PP, 19", VIN 23***, Tow-bar, IEC60309 3P-16A 11kW, April'21
Hallo, nog een blije Polestar rijder. Ik heb er 1 sinds 19 april en rij er in rond in Enschede en omstreken.
De laatste update en het koppelen van de app zijn probleemloos gegaan.
De digitale key werkt ook, hoewel ik wel twijfel over het nut van deze 鈥済adget鈥
groetjes,
Gerard

Registered
P2 2021, Void, Charcoal, no PP, 19 inch
Sander je vraag op de NL tweakers over kraak/rammel bij rijden over hobbels heb ik ook met mijn non-PP.
Eigenlijk bij elke 鈥榢orte鈥 verkeersdrempel moet ik beneden de geldende snelheid gaan rijden om die nare bonk te vermijden. Soms lijkt het de hoedenplank te zijn maar daar kon ik niets ontdekken wat niet goed vast zit. Maar vind het wel erg irritant.

Registered
Balen! Ik weet best wat van auto鈥檚 maar ik kon het geluid wat ik hoor bijna niet plaatsen. Echt een hele korte tik, alsof er weinig energie achter zit. Beetje alsof je met een breinaald op een stenen vloer tikt. Hebben ze er bij jou al naar gekeken?

Registered
Nee ik heb er (nog) niet naar laten kijken omdat ik dacht dat het 鈥榙e aard van het beestje鈥 was dat hij wat stug-geveerd is wat je natuurlijk vooral merkt bij korte hobbels zoals de (korte) verkeersdrempels. Ik had meer mensen dit horen noemen en had nog niet begrepen dat er iets fout zit dat verholpen kan worden.
ik herken overigens niet een 鈥榖reinaald-tik鈥

• Like
Reactions: sandervd

Registered
Installatie OTA mei-update geslaagd en meteen al merk ik dat de airco het nu meteen doet (heeft het nooit gedaan maar dat merkte ik in de winter niet) en dat mijn Iphone nu w茅l opgeladen wordt op de draadloze oplader (werkte ook niet tot nu toe). Morgen maar eens proberen de pak te installeren.

Registered
Nee ik heb er (nog) niet naar laten kijken omdat ik dacht dat het 鈥榙e aard van het beestje鈥 was dat hij wat stug-geveerd is wat je natuurlijk vooral merkt bij korte hobbels zoals de (korte) verkeersdrempels. Ik had meer mensen dit horen noemen en had nog niet begrepen dat er iets fout zit dat verholpen kan worden.
ik herken overigens niet een 鈥榖reinaald-tik鈥
Ik zag dat er hier ook een uitgebreid topic over is, maar ja, omschrijf al die geluidjes maar eens. Ik geef wel een gil als ie bij de dealer is geweest. Ze vertelde me dat ze speciale microfoons hebben om snel de oorzaak op te kunnen sporen. Ik ben benieuwd!

Registered
Sander je vraag op de NL tweakers over kraak/rammel bij rijden over hobbels heb ik ook met mijn non-PP.
Eigenlijk bij elke 鈥榢orte鈥 verkeersdrempel moet ik beneden de geldende snelheid gaan rijden om die nare bonk te vermijden. Soms lijkt het de hoedenplank te zijn maar daar kon ik niets ontdekken wat niet goed vast zit. Maar vind het wel erg irritant.
Al gekeken naar de koordjes die de hoedeplank naar boven trekken als je de koffer opent ? Verschillende malen zijn er rapporten geweest dat de plastiek blokjes die onderaan de koordjes hangen in gesloten positie hangen te bengelen en bij een bump tegen de hoedeplank aan tikken. Probeer een keer de koordjes los te maken en zie of je dat geluid nog steeds hebt ?

Registered
Al gekeken naar de koordjes die de hoedeplank naar boven trekken als je de koffer opent ? Verschillende malen zijn er rapporten geweest dat de plastiek blokjes die onderaan de koordjes hangen in gesloten positie hangen te bengelen en bij een bump tegen de hoedeplank aan tikken. Probeer een keer de koordjes los te maken en zie of je dat geluid nog steeds hebt ?
Hmm, dank, ga ik straks even proberen!

Registered
Vandaag geprobeerd m鈥檔 telefoon as key te installeren maar dat lukte dus niet. Hij bleef zoeken en auto en app konden elkaar niet vinden. Nog maar eens de forums doorzoeken op oplossingen of naar Beesd rijden op een van de aangeboden 鈥榟ulp-dagen鈥

• Like

Registered
Vandaag geprobeerd m鈥檔 telefoon as key te installeren maar dat lukte dus niet. Hij bleef zoeken en auto en app konden elkaar niet vinden. Nog maar eens de forums doorzoeken op oplossingen of naar Beesd rijden op een van de aangeboden 鈥榟ulp-dagen鈥
Heb hetzelfde probleem op beide profielen. Was eerst wel gelukt, maar nu werkt het niet meer idd. Wacht het maar even rustig af, was toch nog niet van plan om zonder sleutel op pad te gaan.

Merk na de update wel dat de pilot assist veel subtieler reageert en nu bijvoorbeeld rustiger en strakker door een bocht gaat. Eerst gaf hij pest stevige stuurcorrecties en was je soms aan het pingpongen. Helaas zit hij nu wel veel meer rechts (bijna op de lijn) en gaat hij dan (meestal) heel langzaam naar het midden. Meer die dat is opgevallen na de update? OPD is idd ook subtiele en voor mij beter, zeker icm ACC.

Registered
Ik heb contact opgenomen met Polestar Support en die heeft mij goed geholpen: na TCAM reset dmv 20 seconden de voorruit-ontwasemingsknop ingedrukt te houden, lukte het meteen om de telefoon met de auto te laten pairen en kon ik Phone as Key installeren. Het is dus niet waar wat op de forums door sommigen verteld wordt dat deze reset-optie na de mei-update niet meer werkt. Bij mij werkte dit in elk geval nog wel.

• Like

Registered
Snow, Charcoal, non-PP
Ik had het gisteren met succes gekoppeld en vandaag zonder sleutel geprobeerd. Korte afstand om de moeite te proberen. Het ging prima. Net toen ik de auto bij de laadpaal ging halen kreeg ik de auto niet open, moest de sleutel even halen. Ik moet bij zeggen dat mijn toestel rond de 10% aan batterij zat. Ik hou het deze week nog in de gaten en bij korte afstanden blijven proberen.

Registered
Al de 2 soorten resets gedaan?
Ik ken alleen die van de navi 鈥 gedaan en werkte niet. Polestar support gebeld en die zeiden "gewoon even wachten". Vanmiddag deed 'ie het gewoon weer. Over de uitrol lieten ze verder niet veel los, ik las hier op het forum over de issues met certificaten en dat ze het tempo weer aan het opvoeren zijn. Maar ook dat er een selectie de update via de dealer moet ontvangen.

Registered
Het zijn de Ohlins. Hij staat al een paar dagen bij de dealer en ze gaan de boel vervangen. Ik meen dat ik het hier of op Tweakers ook al heb voorbij zien komen en dat meerdere PP kopers een soortgelijk probleem hebben.

21 - 38 of 38 Posts