Polestar Forum banner

Rijvergelijking tussen PS2 en PS4

4.7K views 16 replies 9 participants last post by  Polarbear  
#1 · (Edited)
Beide zijn DM-versie met PP. Gymkhana Test

1. PS4 is net zo wendbaar als PS2, als een dikke jongen die ballet kan dansen
2. PS4 is comfortabeler dan PS2, zelfs met de hardste vering
3. PS4 heeft zeer veel grip in bochten
4. PS4 is veel ruimer, hoewel de hoofdruimte ook niet zo groot is.

5. De rechte acceleratie is soepel, maar de acceleratie na het verlaten van bochten is moeilijk te controleren voor PS4, zelfs een zachte aanraking resulteert in een harde duw. Mis de soepele output van PS2 erg.
6. Het voelt vreemd om in een zeer wendbare auto te rijden die erg breed is (PS4 ~2m breed).
7. De vering van PS4 filtert te veel informatie van de weg, mis PS2 die met het lichaam van de bestuurder praat tijdens het rijden

Anders:
Veel eenvoudige functies (zoals het afstellen van spiegels) zijn volledig of half geĂŻntegreerd in het scherm, behoorlijk slecht. Sommige functies kunnen direct worden aangeroepen, goed.

Slotwoorden:
PS2 rijdt leuker dan PS4, PS4 is comfortabeler en moderner dan PS2

Attachments

#5 ·
Bedankt voor de input. Ik vraag me af wat het prijsverschil tussen 2 en 4 zal zijn. Waarschijnlijk 10-20K USD meer dan de P2.

#6 ·
Bedankt voor de input. Ik vraag me af wat het prijsverschil tussen 2 en 4 zal zijn. Waarschijnlijk 10-20K USD meer dan de P2.
Polestar probeert zijn verkoop in China te redden, de PS4 in China begint iets meer dan 30000 euro met alle kortingen. DM met nappa en pp is ongeveer 50000 euro. Kortom goedkoper dan een PS2.

Ik hoop dat de prijs vergelijkbaar is met een model y na import in Europa, aangezien Polestar ook profiteert van de lage productiekosten in China.

#14 ·
Ik vraag me af of ze het P2-nummer/de naam hergebruiken en er een nieuwe versie van maken.

De P2 is voor mij de perfecte maat. En ik heb echt geen grotere auto nodig.
Ik geef ook de voorkeur aan P2. Het enige significante probleem van P2 voor mij is de binnenruimte. In toekomstige modellen zou P2 de batterijgrootte en -capaciteit moeten verkleinen naarmate de batterijtechnologie vordert en de efficiëntie toeneemt. Dan zouden we een grotere opbergruimte, meer hoofdruimte en een vlakke achtervloer moeten hebben.

#9 ·

7. De vering van PS 4 filtert te veel informatie van de weg, ik mis de PS2 die met het lichaam van de bestuurder praat tijdens het rijden
En dit in vergelijking met een PS2 met Performance Pack?

Zo ja, dan is dat een beetje teleurstellend. Ik ben erg gecharmeerd van de rijkwaliteit van onze PS2 met Performance Pack en Ohlins tussen 6 en 8. Ik hoopte dat de PS4 bijna identieke feedback van de vering zou hebben als deze in de stevigste stand wordt gezet.

#11 · (Edited)
En dit wordt ook vergeleken met een PS2 met Performance Pack?

Zo ja, dan is dat een beetje teleurstellend. Ik ben erg gecharmeerd van de rijkwaliteit van onze PS2 met Performance Pack, en Ohlins ingesteld tussen 6 en 8. Ik hoopte dat de PS4 bijna identieke feedback van de ophanging zou hebben als deze in de stevigste stand wordt gezet.
Ja, vergeleken met Ohlins ingesteld op 12/12, is het zeker comfortabeler. Je hoeft je geen zorgen te maken over de stevigheid, de ophanging van de PS4 is nog steeds erg stevig.

In feite komt het comfort van de snelle respons van de CDC-ophanging en de brede carrosserie. Als het gaat om een enkele zijdelingse hobbel, kan geen enkele Ohlins-instelling van de PS2 concurreren met de PS4.

#10 ·
Beide zijn DM-versie met PP. Gymkhana-test

1. PS4 is zo wendbaar als PS2, als een dikke jongen die ballet kan dansen
3. PS4 heeft een zeer hoge grip in bochten
4. PS4 is veel ruimer, hoewel de hoofdruimte ook niet zo groot is.

5. De acceleratie op het rechte stuk is soepel, maar de acceleratie na het verlaten van de bochten is moeilijk te controleren voor de PS4, zelfs een zachte aanraking resulteert in een harde duw. Mis de soepele output van PS2 erg.
6. Het voelt vreemd om in een zeer wendbare auto te rijden die erg breed is (PS4 ~2 m breed).
7. De vering van de PS 4 filtert te veel informatie van de weg, mis PS2 die met het lichaam van de bestuurder praat tijdens het rijden

Anders:
Veel eenvoudige functies (zoals het afstellen van spiegels) zijn volledig of half geĂŻntegreerd in het scherm, vrij slecht. Sommige functies kunnen direct worden aangeroepen, goed.

Slotwoorden:
PS2 rijdt leuker dan PS4, PS4 is comfortabeler en moderner dan PS2 View attachment 27196
Ik vind het uiterlijk van de P4 mooi, dus als hij in 2024/2025 uitkomt, zal ik hem serieus overwegen... maar ik moet eerst een proefrit maken. Ik moet zien of het ontbreken van een achteruitkijkspiegel me zal storen of niet. Ik moet ook zien wat de uiteindelijke prijs zal zijn zoals ik hem configureer?

#13 ·
Hoe zit het met de breedte, voelt het als een brede auto?

Ik heb een lichte zorg over de Britse wegen, maar tegelijkertijd is hij slechts ongeveer drie centimeter breder dan onze auto, dus ik maak me waarschijnlijk zorgen om niets... toch?

#16 ·
Hoe zit het met de breedte, voelt het als een brede auto?

Ik heb een lichte zorg over Britse wegen, maar tegelijkertijd is hij slechts ongeveer drie centimeter breder dan onze auto, dus ik maak me waarschijnlijk zorgen om niets... toch? 🤪
Het is 15 cm breder dan de PS2, het is zeker een brede auto. Maar voor jou moet het goed zijn.