Dank u.
Bedankt voor je nuttige antwoord, op basis waarvan ik meteen een set Auto Socks heb besteld! ❄In willekeurige volgorde, maar jarenlang rijden in de winters van Vermont in RWD-auto's…
Veel succes en geniet van de reis!
- Zet één pedaal op laag of uit. (Regeneratief loslaten kan een slip veroorzaken)
- Ga langzamer dan je denkt dat je moet … houd meer volgafstand aan dan redelijk lijkt.
- Test de remmen periodiek (ze zullen je vertellen hoe glad het echt is).
- Verwijder de opgehoopte sneeuw volledig van het dak en de motorkap voordat je vertrekt (het kan jou of andere bestuurders verblinden).
- Als je niet op tijd winterbanden kunt monteren, zijn sneeuwkettingen niet toegestaan, maar overweeg om wat Auto Socks mee te nemen (ze zijn door Polestar goedgekeurd): AutoSock. The Original Winter Traction Device since 1998.
- Wees voorbereid met snacks en noodvoorraden voor het geval je vast komt te zitten
- Als je vast komt te zitten, bel dan om hulp - heldhaftige maatregelen kunnen gemakkelijk tot schade of letsel leiden
Het is geweldig! Zeer zelfverzekerd met het gewicht van de batterij die als ballast fungeertHoe is de nieuwe achterwielaandrijving in de sneeuw qua plezier? Lijkt erop dat het een feest kan zijn.
Interessant! De mijne is RWD, dus wil ik OPD zeker uitschakelenOne pedal rijden is geweldig op onze fwd in de sneeuw! veel gemakkelijker om de grip te beoordelen dan te remmen.
Heb het nu twee winters gehad met de meest ijzige wegen die je je kunt voorstellen!
Zeker, het kan onderstuur veroorzaken, maar nee, gebeurt niet in de echte wereld, tenzij je het natuurlijk uitlokt.
Het grote probleem zijn de radars, als je net iets te veel sneeuw hebt, laat het je helemaal niet rijden!! Je zit VAST! Hoe goed de grip ook is, het denkt dat er iets in de weg staat en stopt je helemaal!
Het is me maar één keer overkomen, maar ik heb ervan geleerd en blijf weg van wegen/parkeerplaatsen die niet geploegd zijn.
Wij Zweden kunnen dat ook bevestigen!Het is geen game changer, het is een compleet ander universum.....
Ja, op de 24's zijn ze overgestapt van zomerbanden naar all seasons.Geweldig! Maar klinkt bijna te mooi om waar te zijn, ik kan de banden als een gek laten spinnen met zomerbanden en een beetje vocht, maar misschien hebben ze de achterwielaandrijving moeilijker gemaakt om te spinnen.
Maar deze situatie waar je het over hebt, zit allemaal in de banden, dus ze moeten goede grip op ijs hebben, ik ben zelfs vast komen te zitten op een vlakke parkeerplaats alleen maar omdat er een klein ijsholletje in de banden zat, en dat maakte het bijna onmogelijk om eruit te komen, en ik heb volledige winterbanden, maar geen noppen.
Ik zeg dit alleen maar zodat mensen niet te zelfverzekerd worden op ijzige wegen met deze auto's.