Polestar Forum banner

Rijden in de sneeuw

5.4K views 26 replies 7 participants last post by  Jupiter7  
#1 ·
Dank u.

#2 ·
In willekeurige volgorde, maar jarenlang rijden in de winters van Vermont in auto's met achterwielaandrijving…
  • Zet één pedaal op laag of uit. (Regeneratief remmen kan slippen veroorzaken)
  • Rijd langzamer dan je denkt dat je nodig hebt... houd meer afstand dan redelijk lijkt.
  • Test de remmen regelmatig (ze vertellen je hoe glad het echt is).
  • Verwijder alle sneeuw van het dak en de motorkap voordat je vertrekt (het kan jou of andere bestuurders verblinden).
  • Als je niet op tijd winterbanden kunt monteren, zijn sneeuwkettingen niet toegestaan, maar overweeg om Auto Socks mee te nemen (ze zijn goedgekeurd door Polestar): AutoSock. Het originele wintertractieapparaat sinds 1998.
  • Wees voorbereid met snacks en noodvoorraden voor het geval je vast komt te zitten
  • Als je vast komt te zitten, roep dan om hulp - heldhaftige maatregelen kunnen gemakkelijk leiden tot schade of letsel
Veel succes en geniet van de reis!

#3 ·
In willekeurige volgorde, maar jarenlang rijden in de winters van Vermont in RWD-auto's…
  • Zet één pedaal op laag of uit. (Regeneratief loslaten kan een slip veroorzaken)
  • Ga langzamer dan je denkt dat je moet … houd meer volgafstand aan dan redelijk lijkt.
  • Test de remmen periodiek (ze zullen je vertellen hoe glad het echt is).
  • Verwijder de opgehoopte sneeuw volledig van het dak en de motorkap voordat je vertrekt (het kan jou of andere bestuurders verblinden).
  • Als je niet op tijd winterbanden kunt monteren, zijn sneeuwkettingen niet toegestaan, maar overweeg om wat Auto Socks mee te nemen (ze zijn door Polestar goedgekeurd): AutoSock. The Original Winter Traction Device since 1998.
  • Wees voorbereid met snacks en noodvoorraden voor het geval je vast komt te zitten
  • Als je vast komt te zitten, bel dan om hulp - heldhaftige maatregelen kunnen gemakkelijk tot schade of letsel leiden
Veel succes en geniet van de reis!
Bedankt voor je nuttige antwoord, op basis waarvan ik meteen een set Auto Socks heb besteld! âť„ :)

Wat betreft het rijden met één pedaal, ik heb dat geruime tijd geleden op laag gezet omdat ik de standaardinstelling te 'agressief' vond.

#7 ·
Hoe is de nieuwe achterwielaandrijving in de sneeuw qua plezier? Lijkt erop dat het een feest kan zijn.
Het is geweldig! Zeer zelfverzekerd met het gewicht van de batterij die als ballast fungeert :) Zorg er echter voor dat je geen zomerbanden hebt...

#13 ·
Rijden met één pedaal is geweldig op onze voorwielaandrijving in de sneeuw! Veel gemakkelijker om de grip te beoordelen dan te remmen.
Ik heb het nu twee winters gehad met de meest ijzige wegen die je je kunt voorstellen!
Zeker, het kan onderstuur veroorzaken, maar nee, het gebeurt niet in de echte wereld, tenzij je het natuurlijk uitlokt.

Het grote probleem zijn de radars. Als je in een beetje te hoge sneeuw zit, laat het je helemaal NIET rijden!! Je zit VAST! Hoe goed de grip ook is, het denkt dat er iets in de weg zit en stopt je volledig!
Het is me maar één keer overkomen, maar ik heb ervan geleerd en blijf weg van wegen/parkeerplaatsen die niet geploegd zijn.

#14 ·
One pedal rijden is geweldig op onze fwd in de sneeuw! veel gemakkelijker om de grip te beoordelen dan te remmen.
Heb het nu twee winters gehad met de meest ijzige wegen die je je kunt voorstellen!
Zeker, het kan onderstuur veroorzaken, maar nee, gebeurt niet in de echte wereld, tenzij je het natuurlijk uitlokt.

Het grote probleem zijn de radars, als je net iets te veel sneeuw hebt, laat het je helemaal niet rijden!! Je zit VAST! Hoe goed de grip ook is, het denkt dat er iets in de weg staat en stopt je helemaal!
Het is me maar één keer overkomen, maar ik heb ervan geleerd en blijf weg van wegen/parkeerplaatsen die niet geploegd zijn.
Interessant! De mijne is RWD, dus wil ik OPD zeker uitschakelen :) En bedoel je de parkeersensoren? Ze raken bedekt met sneeuw en ik kreeg net een foutmelding dat het systeem niet beschikbaar was…

#19 ·
Het is geen game changer, het is een compleet ander universum.....
Wij Zweden kunnen dat ook bevestigen!
Elk jaar wachten mensen tot het laatste mogelijke moment om hun banden te verwisselen, meestal als er al sneeuwvlokken op de grond liggen. Als gevolg daarvan zijn er kilometerslange wachtrijen bij de wisselstations en rijden veel mensen rond op zomerbanden - het aantal ongelukken in deze periode is onevenredig hoog.

Aan de andere kant heb ik gereden op zeer slecht geploegde wegen, waar je de "weg" alleen kon herkennen aan de oranje/witte palen aan de zijkanten en me veilig voelde

This post has been deleted
#25 ·
Dus, ik heb een kleine update... na onze reis naar Vermont afgelopen weekend, presteerde de auto briljant! Met standaard All Season banden heeft mijn RWD 2024 geen verkeerde voet gezet. Het sneeuwde niet toen we daar waren, maar het werd overdag warm en de dingen smolten, om vervolgens 's nachts vast te vriezen. Dit zorgde voor parkeerplaatsen die allemaal ijs waren, als schaatsbanen... zag nogal wat voetgangers vallen op het ijs, zelfs met sneeuwlaarzen aan. Ook reed ik een heuvel op naar een parkeerplaats aan de achterkant van een restaurant die aan één kant bedekt was met ijs en ervoer helemaal geen wielspin. Zag een AWD Chevy Traverse zijn banden laten spinnen en veel moeite hebben om omhoog te komen. Ik stopte zelfs halverwege om voetgangers naar beneden te laten lopen, en ging toen zonder problemen verder. Het kostte gewoon iets meer druk dan normaal op het gaspedaal, vermoedelijk omdat de computer de tractie berekende... maar een EV kan het koppel zo snel aanpassen dat de wielen geen tijd lijken te hebben om te spinnen. Kortom, het was briljant en ik had de Auto Socks nooit nodig.

#26 ·
Geweldig! Maar het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik kan de banden als een gek laten spinnen met zomerbanden en een beetje vocht, maar misschien hebben ze de achterwielaandrijving moeilijker gemaakt om te laten spinnen.
Maar deze situatie waar je het over hebt, zit allemaal in de banden, dus ze moeten goede grip hebben op ijs. Ik ben zelfs vast komen te zitten op een vlakke parkeerplaats, alleen maar omdat er een klein ijsholte in de banden zat, en dat maakte het bijna onmogelijk om eruit te komen, en ik heb volwaardige winterbanden, maar geen noppen.
Ik zeg dit alleen maar zodat mensen niet te zelfverzekerd worden op ijzige wegen met deze auto's.

#27 ·
Geweldig! Maar klinkt bijna te mooi om waar te zijn, ik kan de banden als een gek laten spinnen met zomerbanden en een beetje vocht, maar misschien hebben ze de achterwielaandrijving moeilijker gemaakt om te spinnen.
Maar deze situatie waar je het over hebt, zit allemaal in de banden, dus ze moeten goede grip op ijs hebben, ik ben zelfs vast komen te zitten op een vlakke parkeerplaats alleen maar omdat er een klein ijsholletje in de banden zat, en dat maakte het bijna onmogelijk om eruit te komen, en ik heb volledige winterbanden, maar geen noppen.
Ik zeg dit alleen maar zodat mensen niet te zelfverzekerd worden op ijzige wegen met deze auto's.
Ja, op de 24's zijn ze overgestapt van zomerbanden naar all seasons.