Polestar Forum banner

Duur klinkend geluid van de achtermotor??

2 reading
87K views 433 replies 63 participants last post by  arne  
#1 ·
Al een tijdje hoor ik een geluid van de achtermotor als ik het gaspedaal loslaat. Eerst was het heel stil, maar de afgelopen weken is het veel duidelijker geworden. Nu de lastige vraag, hoe te beschrijven.
Ik woon bovenop een heuvel, dus elke rit begint met regeneratie de heuvel af. Het geluid komt wanneer regeneratie op of bijna op zijn sterkst is. Het dichtst in de buurt van hoe ik het kan beschrijven is snel tikken. Toen ik een kind was, had ik een fiets en we deden klappers op het wiel om wat lawaai te maken tijdens het rijden. Het klinkt zo, maar dan stiller. Om het wat technischer te maken, heb ik wat onderzoek gedaan.
Ik heb ALLES uit de auto gehaald. Als het verwijderd kon worden, werd het verwijderd, kofferbakbekleding, hoedenplank, spullen voorin, alle deuren werden leeggehaald, kinderzitje, dashboardkastje, alles.
Banden gecontroleerd op rommel en spanning.
Ik heb een GoPro-kloon gekocht en deze bevestigd aan het gebied waarvan ik dacht dat het het geluid veroorzaakte. Helaas heeft dit me alleen maar meer zorgen gemaakt. Van onder de auto klinkt het geluid veel metallischer.
Tegelijkertijd heb ik mijn iPhone op de achterbank gezet. Opgenomen duisternis maar geluid en ik ben ervan overtuigd dat het geluid van de achtermotorcluster komt. Het tikken gaat sneller dan de rotatie van de achterste aandrijfas, dus ik denk dat het intern moet zijn?

Er wordt een video geüpload naar YouTube met de tijden van de geluiden. Het kan even duren.

https://youtu.be/ucl72Xj8tew

Als iemand iets soortgelijks heeft gehad, laat het me dan weten.

De auto is hier al twee keer voor geweest, maar ze beweren het niet te kunnen horen.

#2 ·
Al een tijdje hoor ik een geluid van de achterste motor als ik het gaspedaal loslaat. Eerst was het heel zacht, maar de afgelopen weken is het veel duidelijker geworden. Nu de lastige vraag, hoe te beschrijven.
Ik woon bovenop een heuvel, dus elke rit begint met regeneratie de heuvel af. Het geluid komt wanneer regeneratie op of bijna op zijn sterkst is. Het dichtst in de buurt dat ik kan bedenken om het te beschrijven is snel tikken. Toen ik een kind was, had ik een fiets en we deden klappers op het wiel om wat lawaai te maken tijdens het rijden. Het klinkt zo, maar dan stiller. Omdat ik een beetje technisch ben, heb ik wat onderzoek gedaan.
Ik heb ALLES uit de auto gehaald. Als het verwijderd kon worden, werd het verwijderd, kofferbakbekleding, hoedenplank, spullen voorin, alle deuren werden leeggehaald, kinderzitje, dashboardkastje, alles.
Banden gecontroleerd op rommel en spanning.
Ik heb een GoPro-kloon gekocht en deze bevestigd aan het gebied waarvan ik dacht dat het het geluid veroorzaakte. Helaas heeft dit me alleen maar meer zorgen gemaakt. Van onder de auto klinkt het geluid veel metaliger.
Tegelijkertijd heb ik mijn iPhone op de achterbank gezet. Opgenomen zwartheid maar geluid en ik ben ervan overtuigd dat het geluid van de achterste motorcluster komt. Het tikken is sneller dan de rotatie van de achterste aandrijfas, dus ik denk dat het intern moet zijn?

Er wordt een video geüpload naar YouTube met tijden van de geluiden. Het kan even duren.

https://youtu.be/ucl72Xj8tew

Als iemand iets soortgelijks heeft gehad, laat het me dan weten.

De auto is hier twee keer voor geweest, maar ze beweren dat ze het niet konden horen.
Als het je een beter gevoel geeft, ik hoor precies hetzelfde geluid in mijn auto. Het is er zo ongeveer vanaf het begin (hoewel ik niet zeker ben van de eerste paar weken - ik heb geen herinnering).

#7 ·
Dit lijkt een te lage frequentie voor iets dat direct met de motor te maken heeft, aangezien de motor nog steeds met zoveel toeren per minuut draait bij het begin van elke gebeurtenis en de frequentie van de kliks niet direct verandert met het motortoerental tijdens het remmen.

Ik vraag me meer af of het een ABS-achtig iets is dat in werking treedt - Weten we of de wrijvingsremmen helpen tijdens regeneratief remmen? Verandert het gedrag met OPD-instellingen?

Of is het een reeks contactoren/relais die in werking treden tijdens verschillende niveaus van regeneratie? Ik kan absoluut een reeks relais horen klikken bij het afremmen bij lagere snelheden, wat is toegeschreven aan een reeks relais rond de voetenruimte van de bestuurder. Ik vraag me af of het om welke reden dan ook nu gewoon meer opvalt?

Als het een mechanische belasting zou zijn die het kraken van componenten veroorzaakt, zou ik verwachten dat dit met OPD uit en zonder te remmen, als je op natuurlijke wijze afremt door een helling op te gaan, opnieuw zou optreden. Als je de motivatie ervoor hebt, probeer dat dan eens? Zet met de camera/microfoon in dezelfde positie OPD uit, versnel een beetje voor een verandering van helling, en rol dan de heuvel op en kijk of het de voorbeeldklikken/kraken veroorzaakt?

#8 ·
Dit lijkt een te lage frequentie voor iets dat direct met de motor te maken heeft, aangezien de motor nog steeds zoveel toeren draait bij het begin van elke gebeurtenis en de frequentie van de klikken niet direct verandert met het motortoerental tijdens het remmen.

Ik vraag me meer af of het een ABS-achtig iets is dat inschakelt - Weten we of de wrijvingsremmen helpen tijdens regeneratief remmen? Verandert het gedrag met OPD-instellingen?

Of is het een set contactoren/relais die inschakelen tijdens verschillende niveaus van regeneratie? Ik kan absoluut een set relais horen klikken bij het afremmen bij lagere snelheden, wat is toegeschreven aan een set relais rond de voetenruimte van de bestuurder. Ik vraag me af of het om welke reden dan ook nu gewoon meer opvalt?

Als het een mechanische belasting zou zijn die het kraken van componenten veroorzaakt, zou ik verwachten dat dit met OPD uit en zonder te remmen, als je op natuurlijke wijze vertraagt door een helling op te gaan, opnieuw zou optreden. Als je de motivatie ervoor hebt, probeer dat dan?
Met de camera/microfoon in dezelfde positie, OPD uitschakelen, een beetje accelereren voor een verandering van helling, en dan de heuvel op rollen en kijken of het de voorbeeldklikken/kraken veroorzaakt?
De snelheid van het klikgeluid dat ik hoor (en dat ik in de video hoorde) is absoluut direct gerelateerd aan de hoeksnelheid van de achteras. Klinkt voor mij bijna als een (relatief stille) vrijloopratel op een fiets.

#10 ·
Ik woon op de top van een heuvel, dus elke rit begint met regeneratie de heuvel af. Het geluid komt wanneer regeneratie op of bijna op zijn sterkst is.
Even een gedachte getriggerd door @polerads post: Is het geluid er nog steeds als je weer op en neer gaat of gebeurt dit alleen bij de eerste rit van de dag? Aan het begin van je eerste rit van de dag worden de mechanische remmen gebruikt in plaats van regeneratie om de remschijven schoon te maken, dus het geluid kan remgerelateerd zijn.

#13 ·
Even een gedachte getriggerd door de post van @polerads: Is het geluid er nog steeds als je weer op en neer gaat of gebeurt dit alleen bij de eerste rit van de dag? Aan het begin van je eerste rit van de dag worden de mechanische remmen gebruikt in plaats van regeneratie om de remschijven schoon te maken, dus het geluid kan remgerelateerd zijn.
Goedemiddag. Ik heb het nog nooit gehoord als ik bergop ga en het is de hele dag te horen. Het is alleen luider in de ochtend als ik de heuvel afga. Ik ben het ermee eens dat het de remmen zouden kunnen zijn, maar mijn rit naar huis is grotendeels vlak en het gebeurt alleen bij gebruik van regeneratie. Het is ook luider bij lagere snelheden, wanneer ik aanneem dat de motor al het remmen doet.

#11 ·
@MarkG47 Geweldig werk om een camera te monteren om dit goed vast te leggen. Ik heb hetzelfde al een paar maanden en waarschijnlijk duizenden kilometers meegemaakt, voor zover het waard is, en probeer het uit te zoeken. Ik herinner me niet dat ik dit geluid uit de fabriek heb ervaren, maar ik kan ook niet definitief zeggen dat het er niet was. Voor anderen op de thread kan ik bevestigen dat dit alleen gebeurt bij het loslaten van het gaspedaal (schijnbaar tijdens regeneratie), afneemt in frequentie met de snelheid (lijkt op de een of andere manier mechanisch snelheidsgerelateerd te zijn) en zich regelmatig voordoet bij vrijwel elke rit. Ik heb het eigenlijk alleen opgemerkt bij lagere snelheden, d.w.z. rondrijden in de stad met frequente stops, mogelijk omdat het een relatief stil geluid is dat niet hoorbaar zou zijn bij snelwegsnelheden, of een te hoge frequentie zou hebben bij die snelheden om het überhaupt als een klik te merken.

Sorry dat ik geen antwoord voor je heb, maar ik heb me zeker afgevraagd of ik het had moeten laten controleren.

#12 ·
@MarkG47 Geweldig gedaan om een camera te monteren om dit goed vast te leggen. Ik heb hetzelfde al een paar maanden en waarschijnlijk duizenden kilometers meegemaakt, en probeer het uit te zoeken. Ik herinner me niet dat ik dit geluid vanaf de fabriek heb ervaren, maar ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat het er niet was. Voor anderen op de thread kan ik bevestigen dat dit alleen gebeurt bij het loslaten van het gaspedaal (schijnbaar tijdens regeneratie), afneemt in frequentie met de snelheid (lijkt op de een of andere manier mechanisch snelheidsgerelateerd te zijn) en zich regelmatig voordoet bij vrijwel elke rit. Ik heb het eigenlijk alleen opgemerkt bij lagere snelheden, d.w.z. rijden in de stad met frequente stops, mogelijk omdat het een vrij stil geluid is dat niet hoorbaar zou zijn bij snelheden op de snelweg, of een te hoge frequentie zou hebben bij die snelheden om het überhaupt als een klik te merken.

Sorry dat ik geen antwoord voor je heb, maar ik heb me zeker afgevraagd of ik het had moeten laten controleren.
Ik denk dat er een voordeel is aan het hebben van een verslechterd gehoor😆

#20 ·
MarkG47,
Welkom bij de Noisy Club! Ik heb je video bekeken, maar het klinkt vrij subtiel. Heb je een performancepakket op de jouwe met Ohlin-dempers? Hier zijn mijn ervaringen met geluiden op mijn PS2. Ik had een soortgelijke geluiden van de achteras. Toen ik met Polestar Space sprak, vermoedden ze dat het een defecte Ohlin-demper zou zijn. Dus namen ze mijn auto en diagnosticeerden het en ontdekten dat het die verdomde dempers waren. Ze bestelden nieuwe dempers en vervingen ze. Toen verdween het geluid! Het duurde 3 weken voordat ik het kon vervangen, hoewel... pijn in de kont. Misschien wil je de service je demper laten controleren, als je die hebt.
Maar zelfs na het vervangen van de dempers heb ik nog steeds te maken met een heleboel verschillende soorten geluiden van overal in mijn auto, voor het geval je nieuwsgierig bent~

#21 ·
MarkG47,
Welkom bij de Noisy Club! Ik heb naar je video gekeken, maar het klinkt vrij subtiel. Heb je een performancepakket op de jouwe met Ohlin-dempers? Hier zijn mijn ervaringen met geluiden op mijn PS2. Ik had een soortgelijk geluid van de achteras. Toen ik met Polestar Space sprak, vermoedden ze dat het een defecte Ohlin-demper zou zijn. Dus namen ze mijn auto mee, stelden een diagnose en ontdekten dat het die verdomde dempers waren. Ze bestelden nieuwe dempers en vervingen ze. Toen verdween het geluid! Het duurde echter 3 weken voordat ik het kon vervangen... een hel. Misschien wil je de service je demper laten controleren, als je die hebt.
Maar zelfs na het vervangen van de dempers heb ik nog steeds te maken met een heleboel verschillende soorten geluiden van overal in mijn auto, voor het geval je nieuwsgierig bent~
Goedemorgen @fastiger bedankt voor de informatie. Mijn auto is Non PP. Het geluid komt (naar mijn mening) van de aandrijflijn. Het is sneller dan de snelheid van de aandrijfas, dus ik denk dat het wijst op de motor en de versnellingen vóór de eindaandrijving. Ik zal jullie allemaal laten weten wat de garage zegt.

#23 ·
Hallo allemaal, ik heb ook een vergelijkbaar probleem. Ik had dit eerder in een oudere thread vermeld voordat ik naar deze thread werd verwezen. Het klinkt net als de eerste GoPro-video in deze thread die @MarkG47 heeft gepost.

In mijn geval lijkt het van de voorste aandrijflijn te komen. Het begon bij mij toen ik een parkeerplaats verliet, ik reed ongeveer 3 meter vooruit en hoorde een kort metalen krakend geluid van voren. Sindsdien, wanneer ik tot stilstand kom, hoor ik een zacht "kaart in de fietsspaak"-geluid, net zoals anderen beschrijven. Ik kom bijna altijd tot stilstand met lift-off regen. Ik hoor dit geluid alleen bij lage snelheid wanneer de regeneratie actief is (zonder muziek).

Ik heb een non-PP (10 maanden en 12.800+ km). Ik ben 400 km van het dichtstbijzijnde servicecentrum (wachtend tot er een opengaat in DC), dus ik heb nog geen contact opgenomen met de service.

#24 ·
Hoi allemaal, ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik had dit eerder in een oude thread genoemd voordat ik naar deze thread werd verwezen. Het klinkt net als de eerste GoPro-video in deze thread die @MarkG47 heeft gepost.

In mijn geval klinkt het alsof het van de voorste aandrijflijn komt. Het begon bij mij toen ik een parkeerplaats verliet, ik reed ongeveer 3 meter vooruit en hoorde een kort metalen krakend geluid van voren. Sindsdien, wanneer ik tot stilstand kom, hoor ik een zacht "kaart in de fietsspaak"-geluid, net zoals anderen beschrijven. Ik kom bijna altijd tot stilstand met lift-off regen. Ik hoor dit geluid alleen bij lage snelheid wanneer regen actief is (zonder muziek).

Ik heb een non-PP (10 maanden en 8.000+ mijlen). Ik ben 250 mijl van het dichtstbijzijnde servicecentrum (wachtend tot er een opengaat in DC), dus ik heb nog geen contact opgenomen met de service.
Ik vermoed dat wat u beschrijft een ander probleem is. Klinkt bijna alsof er iets mechanisch kapot is gegaan - misschien had u een vastzittende remblok (zoals besproken in weer een andere thread hier), of iets anders is mislukt.

#27 ·
Goedemorgen allemaal.
Dit geluid blijkt een beetje lastig te traceren, maar het "goede" nieuws is dat het luider wordt.
De afgelopen weken heb ik gefilmd met een externe microfoon. Ik denk dat ik een gebied heb getraceerd waar het geluid het duidelijkst vandaan komt in de auto.
Kortom, ik heb een externe microfoon diep in de opening achter de achterstoelen en de kofferbak geplaatst en daar krijg ik het duidelijkste geluid. Links naar de video's hieronder. Ik wacht tot de Volvo-service de Volvo Ear-tool krijgt, zodat ze in principe hetzelfde kunnen doen. Iemand suggereerde dat het de carrosserie is die kraakt. Luister eens en laat me weten wat jullie ervan vinden?

#29 ·
Zeker hetzelfde geluid dat ik in mijn voertuig hoor. Waarom zou de carrosserie alleen raar doen bij het vertragen bij lage snelheden? Ik ben zo benieuwd om erachter te komen wat hier echt aan de hand is en wat de oplossing is.
Dus, ik heb dit probleem sinds half november. Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij het nieuwe servicecentrum in Washington D.C. en de auto vandaag teruggekregen. Ze hebben de achterste remblokken en -schijven verwijderd en geïnspecteerd en geen problemen gezien. Toen zeiden ze dat de rechter achterwielkastbekleding daadwerkelijk de band raakte en dat dit het probleem was. Helaas begon ik op weg naar huis het geluid weer te horen, dus ik vermoed dat de bekleding weer aan het aanraken is of dat het een ongerelateerd probleem was. Het geeft me een iets beter gevoel te weten dat ze geen remproblemen hebben gezien, dus ik denk dat ik wel zal zien wat er de komende maanden gebeurt of het opnieuw zal vermelden bij mijn volgende service.

#30 ·
Dus ik heb dit geluid.

Het is er alleen tijdens het remmen met regeneratie en alleen bij lage snelheden tijdens het stoppen.

Het komt overeen met iets dat met de wielsnelheid te maken heeft.

Het lijkt van de rechterkant van de achterkant van de auto te komen.

Ik zal de wielkastbekleding controleren, maar ik betwijfel of deze alleen bij vertraging aanraakt.

Erg blij met dit draadje en het onderzoekswerk tot nu toe. Bedankt!

#37 ·
Dus ik heb dit geluid.

Het is alleen tijdens het remmen met regeneratie en alleen bij lage snelheden tijdens het stoppen.

Het heeft iets te maken met de wielsnelheid.

Het lijkt van de achterkant, rechterkant van de auto te komen.

Ik zal de wielkast bekijken, maar ik betwijfel of het alleen bij vertraging aanraakt.

Erg blij met dit draadje en het onderzoekswerk tot nu toe. Bedankt!
Hetzelfde probleem hier. Achterwiel passagierskant begint te bonken bij het loslaten van het gaspedaal bij lage snelheden met regeneratief remmen. Begon vandaag voor zover ik kan beoordelen. Werk samen met Marin. Lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn, maar treft vooral degenen die het horen en er aandacht aan besteden. Ik hoop dat een van ons een update zal geven als ze het aanpakken.

#35 ·
Ik zou zeggen dat het krakende geluid van de vloerplank van de deur accuraat kan zijn. De kaart in de spaken zou een te lage frequentie hebben voor hoe mijn geluid klonk. Het was als een hoger piepend metaal op metaal gekraak. In mijn gedachten klonk het als een oude vissersboot die kraakte terwijl hij aangemeerd lag in een gebied met enigszins constante golven. De technicus belde me binnen twee uur nadat ik hem had afgeleverd en zei dat hij een zichtbare scheur in de aandrijfas had gevonden en er enorm van overtuigd was dat dit de bron van het geluid was. Je gaat naar Marin, dus Alex is de persoon om mee te praten. Je zou ze het geluid moeten laten controleren, want jij en ik zijn niet de enigen die last hebben van enkele van deze geluidsproblemen en ze worden er beter in om ze op te lossen. Net zoals het piepen van de schokdemperhoes niet op lange termijn kan worden opgelost met bepaalde smeermiddelen en ze betere vinden. Het is nog maar een jaar geschiedenis, dus ik ben er zeker van dat ze een deel hiervan leren naarmate ze verder gaan. Het ontwerp van de demper schokdemper is geen standaard Volvo-opstelling, dus ze gaan ook de leercurve op.

Een teleurstelling was het gebrek aan leenauto's. Ik neem aan dat de meeste bestuurders in de beginperiode van PS niet zo dicht bij een servicecentrum wonen, maar als een aandrijfas breekt en een week+ duurt om te bestellen/repareren, denk ik dat er een soort leenauto gevonden moet worden.

#36 ·
Ik zou zeggen dat het geluid van krakende vloerplanken van de deur wel eens klopt. De kaart in de spaken zou een te lage frequentie hebben voor hoe mijn geluid klonk. Het was als een hoger piepend metaal op metaal gekraak. In mijn gedachten klonk het als een oude vissersboot die kraakte terwijl hij aangemeerd lag in een gebied met redelijk constante golven. De technicus belde me binnen twee uur nadat ik hem had afgeleverd en zei dat hij een zichtbare scheur in de aandrijfas had gevonden en er enorm van overtuigd was dat dit de oorzaak van het geluid was. Je gaat naar Marin, dus Alex is de persoon om mee te praten. Je zou ze naar het geluid moeten laten kijken, want jij en ik zijn niet de enigen die last hebben van dit soort geluidsproblemen en ze worden er beter in om ze op te lossen. Net zoals de piepende schokdemperhoezen niet op lange termijn kunnen worden opgelost met bepaalde smeermiddelen en ze betere vinden. Het is nog maar een jaar geschiedenis, dus ik ben er zeker van dat ze hier en daar wat van leren. Het ontwerp van de demper is geen standaard Volvo-opstelling, dus ze gaan ook de leercurve door.

Een teleurstelling was het gebrek aan leenauto's. Ik neem aan dat de meeste bestuurders niet zo dicht bij een servicecentrum wonen in de beginperiode van PS, maar als een aandrijfas breekt en een week+ duurt om te bestellen/repareren, denk ik dat er een soort leenauto gevonden moet worden.
Begrepen - bedankt! Dat klinkt als een ander probleem, maar ik zal ze vragen om dit geluid toch te controleren.

FWIW heb ik mijn voertuig waarschijnlijk een half dozijn keer in Marin gehad (maar niet in de afgelopen 6 maanden) en heb ik geen probleem gehad om een leenauto te pakken, hoewel het mogelijk is dat ze nu minder hebben met meer auto's op de weg.

#49 ·
Dus een belangrijke update vandaag over het geluidsprobleem. Kort samengevat: de auto staat al drie weken in de garage terwijl ze het kloppende geluid van de achterwielaandrijving onderzoeken. Eerst hebben ze een aandrijfas vervangen, maar het maakte nog steeds lawaai. Nu wacht de garage op een antwoord van Polestar om toestemming te krijgen om de hele ERAD te vervangen. Ik vermoed dat ik nog een paar weken in de leenboot (XC90 T8) zal zitten. Man, benzine is duur in het VK. £86 om de tank vol te gooien. :):)

#52 ·
Dus ik had dit een tijdje geleden op het forum geplaatst Link. Klik/klopgeluid onder regeneratie. Progressief luider. Kon verdwijnen. Blijkt een groot defect te zijn en volgens de dealer een gevaarlijk probleem. Twee weken van de weg met een garantie van £10.000 om de as en motor koppeling te vervangen.

Ik ontving ongeveer £700 aan compensatie van Polestar.

#53 ·
Oké, mijn auto is officieel in handen van Marin voor dit (nou ja, voor een probleem met een van de spiegels maar ook dit), dus we zullen zien wat ze bedenken. Wat ik kan zeggen is dat mijn leenauto 2 dit geluid helemaal niet lijkt te maken, dus in de mate dat het "normaal" is, zou het op een manier moeten zijn die wel of niet van toepassing is, of misschien na het inrijden.

#55 ·
Ik heb de mijne op 5 januari naar het LA service center gebracht en ze hebben hem nog steeds. Ze hebben me verteld dat ze assen hebben besteld, maar die nog niet hebben ontvangen. Ik bel ze volgende week om een statusupdate te krijgen.

#56 ·
OK, mijn spiegelprobleem is opgelost, maar de technicus kon dit geluid niet reproduceren (ik heb deze thread en enkele van de YouTube-video's daarin verstrekt). Ze vonden een losse B-stijl en hebben dat gerepareerd, maar het heeft de problemen niet opgelost (of in ieder geval niet volledig). Nu ik de auto terug heb en wat extra tests heb gedaan, raad ik het volgende aan om te reproduceren, als het nuttig is voor iemand anders die probeert te diagnosticeren:
  • Zet de airconditioning uit. Als de ventilatoren draaien, is het veel moeilijker om te horen (ik ben ervan overtuigd dat de technicus in Marin daarom niets heeft gehoord)
  • Hoewel het geluid alleen merkbaar is bij lagere snelheden, zul je het niet horen als je gewoon met lage snelheden rondrijdt - laat de auto op een behoorlijke snelheid komen (laten we zeggen minstens 30 mph?) voordat je OPD zijn ding laat doen

#57 ·
OK, mijn spiegelprobleem is opgelost, maar de technicus kon dit geluid niet reproduceren (ik heb deze thread en enkele van de YouTube-video's daarin verstrekt). Ze vonden een losse B-stijl en hebben dat gerepareerd, maar het heeft de problemen niet opgelost (of in ieder geval niet volledig). Nu ik de auto terug heb en wat extra tests heb gedaan, raad ik het volgende aan om te reproduceren, als het nuttig is voor iemand anders die probeert te diagnosticeren:
  • Zet de airco uit. Als de ventilatoren draaien, is het veel moeilijker te horen (ik ben ervan overtuigd dat de technicus van Marin daarom niets hoorde)
  • Hoewel het geluid alleen merkbaar is bij lagere snelheden, zul je het niet horen als je gewoon met lage snelheden rondrijdt - laat de auto op een behoorlijke snelheid komen (laten we zeggen minstens 30 mph?) voordat je OPD zijn ding laat doen
Ik kreeg mijn auto gisteren terug en nadat de assen zijn vervangen, is het geluid verdwenen