Polestar Forum banner
61 - 80 of 194 Posts
@Von_Nasty, bekijk deze thread, het zou een oorzaak kunnen zijn voor je aanhoudende parkeerhulpfout en mogelijk geen sensoren vooraan?
Ja, het klinkt inderdaad vergelijkbaar... ga eerst een 12V reset proberen en misschien wachten tot de volgende OTA. Als het daarna nog steeds niet verholpen is, denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben...

Geen zichtbare schade in mijn smart zone, maar ik zie dat andere mensen ook geen schade zagen. Dus het betekent niet dat er geen water in is gekomen.

Ik dacht dat ik hier mijn postlink zou toevoegen, er is waterlekkage en de technicus zegt dat het een bekend probleem is. De mijne is een model uit 2025, geen zichtbare waterschade, maar het is binnengedrongen omdat alle fouten, echt en spookachtig, bestaan. Hij vertelt me dat de wielkast niet is afgedicht, dus de regen komt tijdens het rijden in de sensorrelais. Ik krijg vandaag ook een P4 van LCH, ÂŁ 1000 eigen risico, dus hopelijk crasht ik hem niet! Mijn bericht

Ik dacht dat ik hier mijn berichtlink zou toevoegen, er is waterinfiltratie en de technicus zegt dat het een bekend probleem is. De mijne is een model uit 2025, geen zichtbare waterschade, maar het is binnengedrongen omdat alle fouten, echt en spook, bestaan. Hij vertelt me dat de wielkast niet is afgedicht, dus de regen komt tijdens het rijden in het sensorrelais. Ik heb vandaag ook een P4 van LCH gekregen, ÂŁ1000 eigen risico, dus hopelijk crasht ik hem niet!

Mijn bericht
Ik ben bij de dealer om mijn auto te laten updaten en ze controleren op een lek. Mij is verteld dat ze nog geen lekken hebben gezien op Polestar 3's. We hebben dit probleem zien opduiken bij Launch Edition en in South Carolina gebouwde auto's, dus het kan geen probleem zijn met de microfoon die zich in de wielkasten van in SC gemaakte auto's bevindt.

Is er iemand die dit probleem heeft opgelost? Mijn auto staat al 7 weken binnen en er is geen indicatie van een tijdlijn etc.
Nee. 4 weken wachten op onderdelen hier, geen woord over wanneer ze aankomen.
Ik rijd dagelijks met de auto en er verschijnen steeds nieuwe storingen, nu functioneert het BLIS-systeem niet meer.

Technicus had geen info over dit probleem van Polestar en het plan is alleen om de gecorrodeerde onderdelen te vervangen. 🤷🏻‍♂️

Is er iemand die dit probleem heeft opgelost? Mijn auto staat al 7 weken binnen en er is geen richtlijn over de tijdlijn etc.
Belachelijk - Ik ga contact opnemen met de leasemaatschappij en kijken naar mijn opties om het contract te beëindigen of van auto te wisselen etc. eerlijk gezegd. De mijne staat er nu een maand in en er is geen woord over een update.

Sorry dat iedereen dit meemaakt. Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar met een vroege Chengdu VIN houd ik mijn adem niet in. Ironisch genoeg ben ik overgestapt op een P*3 nadat mijn nieuwe EV9 een mislukking was, dus de gedachte om het mogelijk allemaal opnieuw te moeten doen, is waardeloos (maar ik ben me bewust van de risico's van early adopters - het is de moeite waard om van de auto te genieten in de goede tijden imo). Houd ons op de hoogte a.u.b.

Ze weten dat waterindringing een probleem is. Ik denk dat het probleem afhangt van hoeveel water of vocht in de bedrading en relais is gekomen. Ik denk dat in het ergste geval de bedrading en relais vervangen moeten worden. Ze hebben me verteld dat het bij mij een week zal duren, dus ik denk dat het geen slechte waterindringing is geweest. Dus geen nieuwe onderdelen nodig.

Ik kan melden dat ik dit probleem ook heb en dat het is geverifieerd door de Polestar-service. Nu zijn er vervangende onderdelen besteld en het lijkt erop dat het hele ding vervangen moet worden.

In mijn geval stonden de verwarmingsdraden 24/7 aan en kon ik mijn vingers verbranden bij het aanraken van de verwarmde zone.

Ze weten dat waterindringing een probleem is. Ik denk dat het probleem afhangt van hoeveel water of vocht in de bedrading en relais is gekomen. Ik denk dat het ergste geval is dat de bedrading en relais vervangen moeten worden. Ze hebben me verteld dat het bij mij een week zal duren, dus ik denk dat het geen slechte waterindringing is geweest. Dus geen nieuwe onderdelen nodig.
Ja. Ze hebben mijn auto gecontroleerd op waterindringing toen ik mijn auto inleverde voor de 1.2.15-update. Ik weet niet zeker of ze een oplossing hebben geĂŻmplementeerd, maar ze weten er 100% van af.

Ik kan melden dat ik dit probleem ook heb en dat het is geverifieerd door de Polestar-service. Nu zijn er vervangende onderdelen besteld en het lijkt erop dat het hele ding vervangen moet worden.

In mijn geval stonden de verwarmingsdraden 24/7 aan en kon ik mijn vingers verbranden als ik de verwarmde zone aanraakte.
Interessant. Ik vraag me af of dat ook verband houdt met mijn achterruitverwarming die 24/7 aanstaat... en serieus heet is. Dat probleem lijkt te zijn opgelost met v1.2.15.

Ik heb net gehoord dat mijn auto (geleverd op 3/10, in de garage sinds 3/26) water binnenkrijgt. Wat me zorgen baart (afgezien van het feit dat ik net een auto heb geleased en er geen heb en nu moet betalen voor taxi's/treinen terwijl ik eerst een werkende auto had) is dat dit een universeel defect zou kunnen zijn. Mijn auto stond buiten (laatste 5 = 27080, SC gebouwd) en stopte met werken na een periode van hevige regen. Het kan zijn dat alle auto's deze fout hebben, maar door het in de garage te stallen, komt het niet aan het licht.

Ik heb net gehoord dat mijn auto (geleverd op 10/3, in de garage sinds 26/3) water binnenkrijgt. Wat me zorgen baart (afgezien van het feit dat ik net een auto lease en er geen heb en nu moet betalen voor taxi's/treinen terwijl ik eerst een werkende auto had) is dat dit een universeel defect zou kunnen zijn. Mijn auto stond buiten (laatste 5 = 27080, SC gebouwd) en werkte niet meer na een flinke regenbui. Het kan zijn dat alle auto's deze fout hebben, maar door het in de garage te stallen, komt het niet aan het licht.
Ze moeten betalen voor een leenauto / huurauto. Iemand anders zit al meer dan een maand zonder zijn auto en dat is onacceptabel!

Afgezien van het feit dat de apparatuur vervangen moet worden zodra de voorste kabelboom daadwerkelijk beschadigd is, hebben servicecentra daadwerkelijk iets gezegd over een oplossing om te voorkomen dat er water binnendringt? D.w.z. het afdichten van die opening in de wielkast/boog?

Een groot deel van de VS, inclusief mijn omgeving, heeft afgelopen nacht hevige regenval ervaren. Ik volg dit draadje nauwlettend, aangezien mijn auto ook een LE is, maar ik ben de problemen die sommigen van jullie hebben gemeld, niet tegengekomen. Omdat mijn woon-werkverkeer echter door gedeeltelijk overstroomde snelwegen ging, was ik bijzonder paranoĂŻde dat als er water in het verkeerde deel van de auto zou komen, vandaag de dag zou zijn.

Om me te helpen patronen te begrijpen, heb ik de VIN's verzameld van degenen die ze hebben gedeeld (dank daarvoor), om te zien of er een herkenbare trend is onder de getroffen voertuigen. Hieronder staan de voertuigen waarvan de eigenaren volledige VIN's hebben verstrekt en hebben bevestigd dat hun auto's getroffen zijn:

YSMYKEAE3RB001525
YSMYKEAE3RB001640
YSMYKEEE7RB001098
YSMYKEEE3SB020592

Er waren extra berichten, maar aangezien er geen volledige VIN's werden gedeeld, kan ik alleen met de gegeven informatie werken.

En voor de transparantie, hier is de mijne (die, nogmaals, geen probleem heeft met de voorste kabelboom nog):
YSREA3YB7SB002313

Nu, hier is ChatGPT's uitsplitsing van de VIN's (die ik oneindig beter vond dan welke online site dan ook):
Image

de meest linkse VIN (YSMYK...) is een van de getroffen voertuigen, en de meest rechtse VIN (YSREA...) is de mijne.

Tot nu toe lijkt het enige consistente patroon onder de getroffen auto's de eerste vijf cijfers van de VIN te zijn: YSMYK.

Eerder in dit draadje werd gesuggereerd dat het 10e cijfer (R vs. S), dat het modeljaar aangeeft, het probleem zou kunnen verklaren. Ik geloof echter niet dat dit het geval is, aangezien de laatste getroffen auto die ik heb vermeld een “S” (model 2025) heeft.​
Er was ook speculatie over de fabriekslocatie (11e cijfer), maar mijn voertuig is ook gebouwd in 'B' en heeft niet hetzelfde probleem ervaren. Ik herinner me een bericht waarin een getroffen auto werd genoemd die in South Carolina was gebouwd, maar ze gaven geen volledige details, dus ik kan dat niet bevestigen.​
Het probleem houdt waarschijnlijker verband met cijfers 3-5 (en mogelijk 6), die volgens ChatGPT interne Polestar-revisie- of aanduidingcodes zijn. Alle getroffen voertuigen delen YSMYK (en “E” in de 6e positie).​
Deze cijfers komen waarschijnlijk overeen met interne aanduidingen die verband houden met revisies, uitrustingsniveaus of andere factoren die niet openbaar zijn gemaakt.​
Het zou nuttig zijn als getroffen gebruikers zouden kunnen delen of ze vergelijkbare kenmerken hebben, zoals dezelfde afwerking of het Polestar-symbool op het panoramadak, zoals sommigen hebben vermeld.

Ik dacht dat P3's YSR of 7SY zouden moeten zijn, dan EA (non-PP) of EE (PP), dan 3YB
Die wiki klopt niet, want zoals je kunt zien, stelt wiki dat positie 4 en 5 zoiets als EA of EE zouden moeten zijn voor AWD of AWD performance. Maar die cijfers zijn voor posities 6 en 7 zoals mijn tabel hierboven. Anders is het dichtbij... maar het negeert op de een of andere manier de codes voor 4 en 5.

61 - 80 of 194 Posts