Polestar Forum banner
41 - 60 of 78 Posts
Net hoog genoeg om ongemakkelijk te zijn. Moet zeker een volle 1" lager zijn, zodat de afstand van de spatbord tot de bovenkant van de band gelijk is aan de afstand van de spatbord tot de voorkant van de band.
Ik vind het eigenlijk wel mooi. Iets hoger (zonder eruit te zien als een echte SUV) maakt het gemakkelijker om in en uit te stappen.

Het zou ook andersom kunnen worden betoogd... de P2 was de Volvo S40 sedan prototype die aan Polestar werd gegeven toen Volvo besloot dat er geen markt was voor een kleine sedan. Ze bouwden vervolgens de XC40 en C40 van hetzelfde platform door het te verhogen om het SUV-achtiger te maken...
Nee, kijk maar naar de afmetingen. Het P2-spoor is breder dan het zou zijn als het eerst als sedan was ontworpen, de schouder- en firewallhoogte zijn eveneens hoger dan ze zouden zijn. Daarom hebben de deuren een kleine raamopening ten opzichte van de totale deurmaat, en daarom stoten mensen hun hoofd bij het in- en uitstappen.

Nee, kijk gewoon naar de afmetingen. Het P2-platform is breder dan het zou zijn als het eerst als sedan was ontworpen, de schouder- en firewallhoogte zijn eveneens hoger dan ze zouden zijn. Daarom hebben de deuren een kleine raamopening ten opzichte van de totale deurmaat, en daarom stoten mensen hun hoofd bij het in- en uitstappen.

Misschien kwamen de XC40 en C40 later, maar het platform was altijd bedoeld als SUV.
Ik denk dat je gelijk hebt - ik heb het net opgezocht en het 40.1 concept was een SUV. Onze auto was dit 40.2 concept… het is verbazingwekkend hoe dicht het productiemodel bij het concept ligt!

Oh mijn hemel, maar over drie jaar ga ik met pensioen ;-) Mijn P2 is net vijf geworden, dus het is tijd om na te denken over een vervanging. De huidige markt biedt laat me nogal in verwarring – afgezien van het bereik van mijn First Edition, bevalt alles eraan me nog steeds perfect…
Zelfde gevoelens met mijn eerste editie. 100.000 km en ziet er nog steeds uit en rijdt als een jongere. Natuurlijk houd ik de markt in de gaten, maar inderdaad het "laat me nogal in verwarring". Polestar is van plan om PS2-eigenaren in de familie te houden en ik zou inderdaad blij zijn om over een paar jaar voor de nieuwe te gaan. MAAR het zal een zware klus zijn om hem te ontwerpen: iets nieuws dat nog steeds aan dezelfde eisen voldoet als de huidige!
Mijn suggestie: afgezien van de middentunnel die er geweldig uitziet, maar niet erg comfortabel aanvoelt voor benen/knieën, houd alsjeblieft fysieke knoppen voor de hoofdbesturing. Ik hou inderdaad van de "volumeknop", maar het is ook een kwestie van veiligheid. Ik reed onlangs in zeer zware regen en was zo blij om de knoppen voor de voorste en achterste mistlampen gemakkelijk te vinden (zonder op het centrale scherm te hoeven kijken).
Ik hoop andere PS2-enthousiastelingen te ontmoeten op 2 oktober in het Göteborg HQ!

Ik reed onlangs in zeer zware regen en was zo blij om gemakkelijk (zonder op het centrale scherm te hoeven kijken) de knoppen voor de voorste en achterste mistlampen te vinden.
...maar ook de knop voor de ruitenwisserintermitterende bediening in de rechter schakelaar!

• Like
Reactions: Giove
Ik denk dat je gelijk hebt - ik heb het net opgezocht en het 40.1 concept was een SUV. Onze auto was dit 40.2 concept... het is verbazingwekkend hoe dicht het productiemodel bij het concept ligt!

Het is opmerkelijk dichtbij, nietwaar, en naar mijn mening ten goede. Zelfs na 5 jaar productie en niet minder dan bijna 10 jaar sinds dat concept werd getoond, is de P2 nog steeds een geweldig uitziende auto.

...maar ook de knop voor de ruitenwisserinterval in de rechter schakelaar!
ik denk echt dat de stuurkolomschakelaars op de P2 zeer, ZEER goed zijn ontworpen.
ze zitten op de juiste plaats, met de juiste commando's.
er was absoluut geen reden om ze te veranderen.
het enige wat ik had kunnen veranderen is de functie van de uiterst linker "reset" knop, die aan iets nuttigers toegewezen had kunnen worden...
maar de P3/4/5-regeling die het gevolg is van de verwijdering van de versnellingspook uit de middenconsole is in elk opzicht aanzienlijk slechter.

het enige wat ik had kunnen veranderen is de functie van de uiterst linker "reset" knop, die aan iets nuttigers toegewezen kon worden...
Volledig mee eens. Vervelend en functie al aanwezig rechts op het stuur.

verwijdering van de versnellingspook uit de middenconsole
Klopt, maar de versnellingspook verbergt de 2 ontdooiknoppen.

Klopt, maar de versnellingspook verbergt de 2 ontdooiknoppen.
Ja.
wat, wat de belediging nog erger maakt, zijn die vreselijke "haptische" rommel.
nogmaals, de P1 had het vanaf het begin goed: versnellingspook op de middenconsole, klikbare knoppen voor play/volume/hazard/clima onder het centrale display.

Om eerlijk te zijn, ook dit zou verbeterd kunnen worden.
Ik denk nog steeds dat een rij programmeerbare klikbare knoppen beter zou zijn.
Bijvoorbeeld, ik gebruik zelden de voorste ontdooiknop. Ik gebruik hem bijna alleen om TCAM te resetten. Die knop daar hebben is volkomen nutteloos voor mij.
Beter is de mogelijkheid om een knop toe te wijzen voor recirculatie, of voor het schakelen van OPD assistentiemodi (nee, OPD-modi moeten worden geschakeld door de versnellingspook boven de 5 km/u te duwen of te trekken. Ik begrijp niet waarom ze geen dergelijke oplossing implementeren), of om een "rijmodus" op te slaan (bijv.: stad -> licht stuur, OPD normaal, creep aan, botsingsvermijding laat, assistentie aan LIM; snelweg -> hard stuur, OPD uit, creep uit, botsingsvermijding vroeg, ACC; etc.), of ESP uitschakelen, of achterste botsingssensoren uitschakelen...

🤷‍♂️

het enige wat ik had kunnen veranderen is de functie van de meest linkse "reset" knop, die aan iets nuttigers toegewezen zou kunnen worden...
Correct. Gebruik het voor de trip planner en gebruik de dan vrije 'O' knop voor play/pause wanneer u niet in een gesprek bent, zoals VAG doet.

mensen stoten hun hoofd bij het in- en uitstappen.
🤷 Ik heb nog nooit mijn hoofd gestoten. En ik ben 1,88 m lang.

het wisselen van OPD assistentiemodi (nee, OPD-modi moeten worden geschakeld door de versnellingspook boven de 5 km/u te duwen of te trekken. Ik begrijp niet waarom ze geen oplossing implementeren), of om een "rijmodus" op te slaan (bijv .: stad -> licht wiel, OPD normaal, kruipen aan, botsingsvermijding laat, assistentie op LIM; snelweg -> hard wiel, OPD uit, kruipen uit, botsingsvermijding vroeg, ACC; etc.), of ESP uitschakelen, of achterste botsingssensoren uitschakelen...
Ik weet dat veel mensen dit hebben gevraagd, maar ik kan me niet voorstellen dat ik OPD onderweg zou veranderen. Ik moet weten hoe mijn auto op mijn voet zal reageren, en dat het elke keer hetzelfde is. Het kostte me een tijdje om aan OPD te wennen na 40 jaar rijden in een ICE, maar daarna heb ik consistentie nodig om veilig te zijn.

🤷 Ik heb nog nooit mijn hoofd gestoten. En ik ben 1,88 m lang.

Ik weet dat veel mensen dit hebben gevraagd, maar ik kan me niet voorstellen om OPD onderweg te veranderen. Ik moet weten hoe mijn auto op mijn voet reageert en dat het elke keer hetzelfde is. Het kostte me even om aan OPD te wennen na 40 jaar een ICE te hebben gereden, maar daarna heb ik consistentie nodig om veilig te zijn.
Ja, eens… en ik vind het geweldig dat het in mijn profiel is opgeslagen. Ik wil geen andere VW Group EV totdat ze dat uitzoeken… Ik haat het om in de auto van mijn vrouw te rijden, omdat ik vergeet om hem op “B” te zetten met een tweede trek aan de pook, zodat het niet voelt alsof hij langzamer wordt als ik het eerste stopbord nader :)

Ik kan me niet voorstellen om OPD onderweg te veranderen. Ik moet weten hoe mijn auto op mijn voet gaat reageren en dat het elke keer hetzelfde is. Het kostte me een tijdje om te wennen aan OPD na 40 jaar in een ICE te hebben gereden, maar daarna heb ik consistentie nodig om veilig te zijn.
Ik zou het erg nuttig vinden.
Ik rijd normaal gesproken met OPD uit, volgens de oude tweetaktles "gas om te gaan, rem om te stoppen", en ik vind het geweldig.
De mogelijkheid om het uit te schakelen (en de kruip uit te schakelen) was een sterke factor in mijn aankoopbeslissing.
Maar er zijn situaties (namelijk rijden op bergachtige wegen, vooral bergafwaarts) waarin ik overschakel naar OPD "laag" om te voorkomen dat ik de hele tijd op de rem sta.
Dit kan ook helpen bij het „blije rijden“ om je een „terugschakel-achtig“ effect te geven: je nadert een bocht met OPD uit, duw snel op de hendel, de auto gaat naar OPD laag en begint te vertragen zonder dat ik de rem hoef aan te raken. Nog een duwtje en je hebt een sterke remwerking. Dan, als je meer nodig hebt, kun je de remmen gebruiken.
Ook, als we het over de rem hebben, aangezien ik nu 90% van de tijd met twee voeten op de pedalen rijd, zou ik echt graag de optie willen hebben om de auto met een gecentreerde pedaalopstelling te kopen.

dit kan ook helpen bij... "happy driving" om u een "terugschakelachtig" effect te geven: u nadert een bocht met OPD uitgeschakeld, een snelle druk op de hendel, de auto schakelt naar OPD laag en begint te vertragen zonder dat ik de remmen hoef aan te raken. nog een druk en u heeft een sterke remwerking. dan, als u meer nodig heeft, kunt u de remmen gebruiken.
Ik begrijp wat u zegt, maar door OPD op vol te laten staan, doe ik dit consequent door alleen mijn voet op het gaspedal te moduleren, en raak de rem alleen aan als het absoluut noodzakelijk is.

Ik begrijp wat je zegt, maar door OPD op vol te laten staan, doe ik dit consequent door alleen mijn voet op het gaspedaal te moduleren, en raak ik de rem alleen aan als het absoluut noodzakelijk is.
Ik ook! Het duurde natuurlijk even om eraan te wennen, maar ik zou nooit meer teruggaan. Als ik het rempedaal gebruik, was er ofwel een noodsituatie ofwel heb ik een fout gemaakt :)

Ik ook! Het duurde natuurlijk even om eraan te wennen, maar ik zou nooit meer teruggaan. Als ik het rempedaal gebruik, was er ofwel een noodsituatie ofwel heb ik een fout gemaakt :)
Juist. Mijn rijgedrag moet instinctief zijn. Anders reageer ik in een noodsituatie/urgente situatie misschien niet correct. Als ik tegenwoordig een auto huur, moet ik me echt concentreren op het rijden, omdat de pedaalopstelling niet langer instinctief is.

De 2020 P2 was tot nu toe zo ver vooruit op de rest.... Ik hoop dat het bijgewerkte model hetzelfde bereikt. Als ze de uitstraling goed krijgen en de beenruimte achterin een beetje verbeteren, zou ik graag in mijn derde Polestar 2 stappen!

41 - 60 of 78 Posts