Polestar Forum banner

Probleem met de prijsstelling van de Polestar 4

4.7K views 9 replies 7 participants last post by  sarcastyx  
#1 ·
Het probleem met de prijs van de Polestar 4 is dat de Zeekr bestaat. Als je de PS4 vergelijkt met andere rivalen zoals de i4/i5, GV70 EV, Model S en wat deze SUV/Sedan-fusie ook concurreert, is hij redelijk geprijsd. Om de een of andere reden is de Zeekr echter veel goedkoper. In landen waar geen Zeekr is, is dit echter een geweldige deal.

#2 ·
Het probleem met de prijs van de Polestar 4 is dat de Zeekr bestaat. Als je de PS4 vergelijkt met andere rivalen zoals de i4/i5, GV70 EV, Model S en wat deze SUV/Sedan-fusie ook concurreert, is hij redelijk geprijsd. Om de een of andere reden is de Zeekr echter veel goedkoper. In landen waar geen Zeekr is, is dit echter een geweldige deal.
Zeekr is alleen te bestellen in Zweden, Nederland en Duitsland. Het is niet duidelijk wanneer dit voor de rest van Europa zal zijn. Ik heb over 2025 gehoord. Te laat.

#3 ·
Zeekr is alleen te bestellen in Zweden, Nederland en Duitsland. Het is niet duidelijk wanneer het voor de rest van Europa beschikbaar zal zijn. Ik heb over 2025 gehoord. Te laat.
Ik vraag me af of Polestar's strategie is om zich alleen te richten op markten waar geen Zeekr is, of dat er iets is dat de prijsverhoging rechtvaardigt. De PS4 ziet er veel beter uit dan de Zeekr. Ik heb geprobeerd configurators te gebruiken om de prijs van Zeekr te vergelijken met de specificaties van de PS4, maar de Zeekr configurator heeft nauwelijks nuttige informatie over specificaties, dus ik kon zelf niet echt beoordelen hoe groot het verschil is. Ik heb het vooral gelezen van mensen op dit forum.

#6 ·
Ik heb in november op de Amsterdam Fully Charged een Zeekr 001 getest, een mooie auto, geweldig interieur. Als/wanneer hij naar het VK komt, zou het een goede rivaal zijn voor de P4.
Ook de nieuwe Zeekr 007 is een goede rivaal voor de P5, zeer vergelijkbare specificaties

#7 ·
Ik heb in november in Amsterdam met een Zeekr 001 gereden, een mooie auto, geweldig interieur. Als/wanneer hij naar het VK komt, zou het een goede rivaal zijn voor de P4.
Ook de nieuwe Zeekr 007 is een goede rivaal voor de P5, zeer vergelijkbare specificaties
De Zeekr 007 ziet eruit als een halfslachtige poging om de Lucid Air te kopiëren.

#8 ·
Ik heb net de prijzen gecheckt voor de Zeekr 001 en de Polestar 4 in Nederland en het was niet zo'n groot verschil als ik dacht. Na belastingen en alles (voor het basismodel zonder wijzigingen) was het verschil slechts ongeveer €4.500. Dat is beter dan ik oorspronkelijk dacht, namelijk dat de Zeekr ongeveer €10.000 goedkoper was dan de Polestar 4.

#9 ·
Ik heb net de prijzen voor de Zeekr 001 en de Polestar 4 in Nederland gecheckt en het was niet zo'n groot verschil als ik dacht. Na belastingen en alles (voor het basismodel zonder wijzigingen) was het verschil slechts ongeveer €4.500. Dat is beter dan ik oorspronkelijk dacht, namelijk dat de Zeekr ongeveer €10.000 goedkoper was dan de Polestar 4.
Dat is toch niet waar?

'Basis' model Zeekr001 (Long Range RWD) met Electric blue als kleur: €62.090 (zonder extra kleur: €60.490)
Equivalent Polestar 4 (Long Range Single Motor) met Electron als kleur: €73.300 (zonder extra kleur: €72.000)

Het basismodel P4 heeft niet dezelfde opties als het basismodel Zeekr001. De 001 wordt standaard geleverd met wat Polestar afzonderlijk verkoopt als het Pilot- en Plus-pakket.
Dus een basis P4 is niet dezelfde auto als een basis 001 op het specificatieblad, en is nog steeds 4,5k duurder, alleen voor het ontwerp.