Polestar Forum banner
21 - 40 of 78 Posts
Oké, dus waarschijnlijk in december gebouwd.

• Like
Reactions: ProfessorCook
Had dezelfde melding zo'n 2 weken geleden.
Er werd me verteld dat ik echt voor service moest komen, omdat dit tot een storing kon leiden.
Volvo dealer zei dat ze een 'verwarming' moesten vervangen.
Toen ik ernaar vroeg, kreeg ik een enigszins onbevredigend antwoord over de verwarming die de batterijtemperatuur regelt.
Ik besloot het daarbij te laten.
Desalniettemin is de auto sindsdien in orde, de melding is niet meer verschenen.
Software is geüpgraded naar de nieuwste versie, maar mijn kaart op het display achter het stuurwiel verdween :(.
Een beetje afgekeurd dat, gokkend dat het waarschijnlijk op een gegeven moment weer terugkomt …
Verbazingwekkend hoe gemakkelijk ik de eigenaardigheden van deze auto accepteer
Peter

Had dezelfde melding zo'n 2 weken geleden.
Er werd me verteld dat ik echt voor service moest komen, omdat dit tot een storing kon leiden.
Volvo dealer zei dat ze een 'verwarming' moesten vervangen.
Toen ik vroeg, kreeg ik een enigszins onbevredigend antwoord over de verwarming die de batterijtemperatuur regelt.
Ik besloot het daarbij te laten.
Desalniettemin is de auto sindsdien in orde, de melding is niet meer verschenen.
Software is geüpgraded naar de nieuwste versie, maar mijn kaart op het display achter het stuurwiel is verdwenen :(.
Een beetje afgekeurd dat, gokkend dat het waarschijnlijk op een gegeven moment weer terugkomt …
Verbazingwekkend hoe gemakkelijk ik de eigenaardigheden van deze auto accepteer
Peter
Heb je geprobeerd de dashboardweergave te veranderen? Er zijn 3 weergaven, waarvan er slechts één de kaart toont - gebruik de knop linksonder in de rechterknopgroep aan het stuurwiel om de weergaven te wijzigen.

Ze verwezen naar de High Voltage Coolant Heater (HVCH) - zoek op het forum, want er zijn veel berichten waar dit onderdeel bij eerdere auto's vervangen moest worden. Je moet een relatief vroege auto hebben (waarschijnlijk geleverd vóór oktober of november vorig jaar?). Ik ben verbaasd dat het nog niet via een terugroepactie is vervangen...

Ah, OK, de kachel is de HVCH, dat maakte die link niet.
Welnu ja, ik dacht dat dat een paar weken eerder tijdens de terugroepactie was gedaan.
Of ze hebben het twee keer omgewisseld.
De auto werd begin november afgeleverd.

Ja, ik heb geprobeerd de dashboardweergave te veranderen, de kaartweergave was gewoon zwart.
Maar raad eens, het is een paar dagen geleden op wonderbaarlijke wijze weer verschenen (ik verzin het niet).

Als ze de HVCH hebben verwisseld, is het mogelijk dat ze het koelsysteem daarna niet goed hebben ontlucht voor de batterijen - er zijn een paar gevallen geweest waarbij dit is gebeurd en resulteerde in een aantal foutcodes op het dashboard. Als ze het systeem opnieuw ontluchten (goed), dan zou het probleem moeten verdwijnen. Ik gok dat het komt doordat er een luchtbel op de sensor zit, waardoor deze een onzinnige waarde krijgt.

• Like
Reactions: ProfessorCook
Heb dit en de schildpad vandaag rond 18:15 uur gekregen (was thuisgekomen, had de man opgehaald en we zouden uit eten gaan - kreeg een groot aantal waarschuwingen bij het starten) - belde de Polestar Service. Er werd me verteld dat ze Polestar Charlotte zouden bellen (denk niet dat ze nog open zijn op dit tijdstip) en me binnen een uur zouden terugbellen...

Fouten in volgorde van voorkomen:

Vertragen
Het voertuig zal de snelheid verminderen
Aandrijfsysteemstoring
OK

Aandrijfsysteem
Service vereist
OK

(Informatie-icoon naast de buitentemperatuur, schildpad naast de laadstatusbalk, pull-down balk op infotainment is oranje - pull-down balk)
SystemUI
1 waarschuwing gedetecteerd

(Carscherm)
Aandrijfsysteem.Service vereist.
Tik hier voor details

(na het tikken)
Aandrijfsysteem
Het aandrijfsysteem vereist service.
Breng het voertuig naar een werkplaats.

zucht

Heb dit en de schildpad vandaag rond 18:15 uur gekregen (was thuisgekomen, had de man opgehaald en we zouden uit eten gaan - kreeg een groot aantal waarschuwingen bij het starten) - belde Polestar Service. Er werd me verteld dat ze Polestar Charlotte zouden bellen (denk niet dat ze nog open zijn op dit tijdstip) en me over een uur zouden terugbellen...

Fouten in volgorde van voorkomen:

Vertragen
Het voertuig zal de snelheid verminderen
Aandrijfsysteemstoring
OK

Aandrijfsysteem
Service vereist
OK

(Informatie-icoon naast de buitentemperatuur, schildpad naast de laadstatusbalk, uitklapbalk op infotainment is oranje - uitklapbalk)
SystemUI
1 waarschuwing gedetecteerd

(Carscherm)
Aandrijfsysteem.Service vereist.
Tik hier voor details

(na het tikken)
Aandrijfsysteem
Het aandrijfsysteem vereist service.
Breng het voertuig naar een werkplaats.

zucht
Mijn auto wordt vanmiddag naar Charlotte gesleept. Geen vervangende auto's beschikbaar en huurauto pas morgen om 9:45 uur beschikbaar.

Er werd me verteld dat ik mijn benzinebonnen moest bewaren en dat ik door Polestar Support zou worden vergoed.

Ik merkte dat de batterij met 2% daalde tussen het krijgen van de fouten gisteren en het op de sleepwagen gaan. Hij stond in de garage en was op slot.
:unsure:

Een week voorbij - mijn auto staat nog steeds in Charlotte zonder bericht over de fouten. Ik controleer mijn auto via de app en registreer de laadtoestand als een echte stalker...

Fouten verdwenen en kwamen de afgelopen anderhalve week nooit meer terug onder observatie en rijden van Polestar Charlotte/University Volvo. Werkt eraan om het snel terug te krijgen.

Vermeldde dat ze nu een mobiele technicus hebben die TCAM-problemen in North Carolina behandelt, wat spannend is.

Image
Ik kreeg vanmorgen twee keer de beruchte boodschap op een leenauto... Bovenop verminderd vermogen voor een tijdje. Contact opgenomen met polestar en ze vertelden me contact op te nemen met degene die me de leenauto gaf... lokale Polestar deed niets... omdat dat de laatste beschikbare leenauto was... Ondertussen nog steeds bezig met een software-update software sinds zaterdag. polestar klantenservice staat niet op één lijn met het premium imago en de prijzen die ze voor hun auto's vragen. Tot nu toe een vreselijke ervaring.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Image

Ik kreeg vanmorgen twee keer de beruchte boodschap op een leenauto...Bovenop verminderd vermogen voor een tijdje. Contact opgenomen met polestar en ze vertelden me contact op te nemen met degene die me de leenauto gaf...De lokale Polestar deed niets...omdat dat de laatste beschikbare leenauto was...ondertussen nog steeds bezig met een software-update sinds zaterdag. De klantenservice van polestar staat niet op één lijn met het premium imago en de prijzen waarvoor ze hun auto's verkopen. Tot nu toe een vreselijke ervaring

Wow - en slechts 374 mijl op die 😳

Had dit ook een jaar geleden, boekte het de volgende dag bij een Volvo-dealer in de buurt en het verdween terwijl ik daarheen reed. Ze wuifden het gewoon weg als een softwarefout en deden een software-update omdat ik er toch was. Sindsdien is het in orde.

De foutmelding voor het onderhoud van het aandrijfsysteem was opgetreden, waardoor ik de auto niet in de versnelling kon zetten. Ik moest de auto "uitschakelen" via het infotainmentscherm (een soft-reset van het infotainmentscherm werkte niet), de auto vergrendelen en na een paar minuten terugkomen. Toen kon ik de auto in de versnelling zetten, maar de fout bleef bestaan. Ik laadde de auto 's nachts op tot 80% en de volgende ochtend was de fout verdwenen. Ik belde Polestar om dit te melden, en Polestar stond erop om de auto naar de dichtstbijzijnde Space te slepen. De Austin Space hield hem twee weken vast en vertelde me dat ze een CMOS-sensor moesten vervangen en dat het onderdeel schaars was. Ik kreeg een Chevy Malibu als huurauto en ik haatte het om erin te rijden.

Uiteindelijk belde ik Polestar en vertelde hen dat ze nog 16 dagen de tijd hadden voordat ik een claim zou indienen op basis van de lemon law, gebaseerd op een regel van 30 dagen (30 dagen tellen niet mee als ze je een vergelijkbare leenauto hebben gegeven), maar in mijn geval was het geen vergelijkbare leenauto.

Polestar Austin belde me dezelfde dag en zei dat ze het onderdeel direct beschikbaar hadden en het dezelfde dag nog zouden vervangen. Ze stuurden mijn auto de volgende maandag terug.

Ik geloof dat dit een software- of sensorprobleem zou kunnen zijn, en ik denk eerlijk gezegd niet dat Austin Space iets heeft gedaan. Als de fout verdwenen is, maak je dan geen zorgen (maar zorg er zeker voor dat je een dossier laat aanmaken bij de Space, voor het geval dat je in de toekomst referenties en garantie/collectieve actie nodig hebt). Als het terugkomt, kan dat erop wijzen dat er iets ernstigs aan de hand is.

Had de fout 'onderhoud vereist aandrijfsysteem', kon de auto niet in de versnelling zetten. Moest de auto 'uitschakelen' via het infotainmentscherm (soft reset van het infotainmentscherm werkte niet), de auto vergrendelen en na een paar minuten terugkomen en toen kon ik de auto in de versnelling zetten, maar de fout bleef. De auto 's nachts op 80% opgeladen en de volgende ochtend was de fout verdwenen. Polestar gebeld om dit te melden, Polestar stond erop om hem naar de dichtstbijzijnde Space te slepen. Austin Space hield hem twee weken vast en kreeg te horen dat ze een CMOS-sensor moesten vervangen en dat het onderdeel schaars was. Ik kreeg een Chevy Malibu als huurauto en ik haatte het om erin te rijden.

Uiteindelijk Polestar gebeld en hen verteld dat ze nog 16 dagen de tijd hebben voordat ik een claim op basis van de lemon law zal indienen op basis van een regel van 30 dagen (30 dagen tellen niet mee als ze je een vergelijkbare leenauto hebben gegeven), maar in mijn geval was het geen vergelijkbare leenauto.

Polestar Austin belde me dezelfde dag en zei dat ze het onderdeel meteen beschikbaar hadden en het dezelfde dag nog zouden vervangen, ze stuurden mijn auto de volgende maandag terug.

Ik geloof dat dit een softwareprobleem of een sensorprobleem kan zijn en ik denk eerlijk gezegd niet dat Austin Space iets heeft gedaan. Als de fout weg is, maak je dan geen zorgen (maar zorg er zeker voor dat je een dossier laat aanmaken bij de Space, voor het geval dat voor toekomstige referentie en garantie/collectieve actie). Als het terugkomt, kan dat erop wijzen dat er iets ernstigs aan de hand is.
Dat gebeurde met de leenauto, mijn P2 was voor een software-update en om te controleren waarom de bochtverlichting niet werkte. Maar ik heb na dit eerste bezoek aan Polestar FL Lauderdale geleerd dat ik hopelijk niet meer terug hoef te komen. Verschrikkelijke service... dringend behoefte aan klantenservice training en een beetje investeren in een fatsoenlijke plek om klanten te huisvesten. Een bandenwinkel van een kleine ondernemer heeft een betere wachtruimte

Dit is me overkomen. Ik was aan het opladen bij EA en kreeg een foutmelding in de hoge 70%-range. Toen ik de kabel loskoppelde en weg wilde rijden, gaf mijn display ongeveer 4 verschillende foutmeldingen, waarvan één over de 12 volt en een andere over de aandrijving en nog 2 andere die ik ben vergeten. Hij schakelde niet in de versnelling en toen sloeg het display op hol, als een vastgelopen computerspel. Volvo Connect adviseerde om de auto op slot te doen en een uur te laten staan. Toen ik terugkwam, was hij weer bestuurbaar, maar de volgende dagen kreeg ik de aandrijvingsfoutmelding, die ik kon negeren en zonder problemen kon rijden. Wat ik al snel ontdekte, was dat de auto niet snel kon opladen. Polestar heeft hem weggesleept en belde me 2 dagen later op om te zeggen dat er een "oververhitte terminal was bij de batterij-ontkoppeling (BDU) 500a zekering". Ze hebben de BDU vervangen en sindsdien is het in orde. Hoewel ik nu wel een beetje zweet bij EA-opladers...

Helaas kreeg ik dezelfde foutmelding en nu wacht mijn auto op een vervangend onderdeel. We stopten bij een winkel en de auto wilde niet in de drive-stand. We stapten uit de auto en liepen weg van het voertuig, we hadden het geluk dat ik ermee naar huis en naar de dealer kon rijden voor reparatie. Blijkbaar is er één onderdeel in Californië en de dealer weet pas maandag of het beschikbaar is. Ze gaven me een leenauto en ik ben weer aan het tanken 😩. Hopelijk gaat het goed.

Als ik mijn vin correct lees, is het een 01xxx.

21 - 40 of 78 Posts