Ik zou nog steeds willen stellen dat de gasrespons in PS2 leert van je rijstijl, in tegenstelling tot informatie van monteurs en alles. Ik heb de performance upgrade sw. op mijn LRDM MY23, het begon als hypernerveus in vergelijking met de zeer conservatieve originele gasrespons curve, maar later is de responsiviteit van het gaspedaal afgenomen, en ik vind dat het niet zo responsief is als in het begin, veel meer naar mijn smaak. Hetzelfde geldt voor de gasrespons vóór de perf.sw. het veranderde vroeger van gevoel toen ik ermee reed na OTA-updates waarbij het "gaspedaal leren" werd gereset met de OTA-update. We hebben ook een SRSM om mee te vergelijken, en ik heb ook een paar ICE's om mijn kontkalibratie (of voetkalibratie) te resetten.
Ik ben al 15 jaar bezig met het tunen van auto's met software, inclusief gasrespons mapping, en ik heb me gericht op soepele gasrespons curves die niet vervelend agressief zijn bij dagelijks gebruik, wanneer je wilt gaan-gaan-gaan, druk je het pedaal dieper in. In je spitsfile wil je niet springen en botsen wanneer de auto's om je heen accelereren, dit wordt echt vermoeiend. Het is zeker leuk dat je 90% van de gasrespons hebt op de eerste 25% van de pedaalslag, dit geeft het gevoel van een serieus krachtige auto, sommige autofabrikanten gebruiken dit op ondergemotoriseerde auto's, en sommige tuningbedrijven gebruiken dit om de indruk te wekken dat je meer vermogen hebt door de tuning dan je daadwerkelijk hebt, maar ongeacht dat zou ik ook willen stellen dat voor echt "geïnspireerd duiken", een meer lineaire gasrespons je een betere controle over het koppel geeft en dus je rondetijden verbetert in vergelijking met een agressievere pedaalmapping, maar ik kan me hier vergissen omdat ik niet tegen de klok race, het kan meer afhangen van je persoonlijke rijstijl en voorkeur.
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een meer lineaire vermogenscurve, hoe meer je vraagt, hoe meer je krijgt, met een fijne gedetailleerde kruipmapping die nauwkeurig parkeren mogelijk maakt zonder bang te hoeven zijn om in de auto's om je heen te schieten...
Hoe is dit nu on-topic? Dat is het niet...