Ik vind het niet erg dat er een paar functies ontbreken als het van tevoren duidelijk is, zodat ik een weloverwogen beslissing kan nemen. Waar ik me aan stoor, is deze hele slordige manier van communiceren. “Beste xxx - het spijt ons persoonlijk dat uw PS3 de datum die we u hebben verteld niet haalt. We weten dat het de xxx-vertraging is, maar we hebben slechts xxx weken nodig om het goed voor u te krijgen. We wilden u ook laten weten dat xxx niet zal werken wanneer u xxx ophaalt. Het spijt ons echt, maar we verwachten dat het op xxx zal werken. In de tussentijd kunt u profiteren van £xxx aan oplaadtegoeden als een verontschuldiging. Nogmaals bedankt voor het kiezen van Polestar en als u met iemand over uw bestelling wilt spreken, bel dan xxx.”
Ik bedoel, dat mooi maken, het door de CEO laten ondertekenen voor authenticiteit en anciënniteit en verzenden.
Ik denk dat ze het hebben verknald door de leveringen aan klanten aan te kondigen.
Laten we eerlijk zijn, ze hebben de leveringen aan klanten aangekondigd in een poging om de dalende aandelenkoers te stabiliseren, het werkte, zij het tijdelijk. De auto's (mijn gok is maximaal 100 stuks) kwamen terecht bij trouwe fans, werknemers en bestuursleden. De echte leveringen staan ​​gepland om te beginnen als de software klaar is, waar ze op rekenen dat dit later deze maand gebeurt. Het is een beetje raar om bijna niets over de P3 te zeggen en dan, een paar maanden voor de daadwerkelijke release, weer te beginnen met communiceren. Het wijst allemaal op wanhoop met betrekking tot de aandelenkoers van het bedrijf. Als ik hen was, had ik mijn mond gehouden, de verwachtingen niet hoog gespannen en dan in augustus geleverd en dan de pers en media-talks gestart. Wat ze deze keer hebben gedaan, liet een wrange smaak achter in de mond van mensen, geen goede zet. Desalniettemin lijkt de auto mechanisch geweldig te zijn, en naarmate de software verbetert, weet ik zeker dat hij over de hele linie fantastisch zal zijn - hun probleem is communicatie en hoe ze met de media omgaan, het is amateuristisch. De vertragingen liggen niet aan hen, ze liggen aan Volvo, maar ze hadden de communicatie veel beter kunnen managen.
Nou ja, het is nog maar een paar weken en de dingen zouden op gang moeten komen, inclusief de P4 in Europa - als dit soepel verloopt en de klanten tevreden zijn met de auto's, denk ik dat het goed met ze zal gaan, en ik hoop dat ze van deze ervaring hebben geleerd.