Polestar Forum banner

Thule dakdragers & box

1 reading
663 views 12 replies 5 participants last post by  Lem3  
#1 ·
Aangezien de kofferbak nauwelijks plaats biedt aan een miniatuur cockapoo (haat Polestar honden!?!), moet ik kijken naar alternatieve manieren om spullen te vervoeren.

Thule is mijn eerste aanspreekpunt.
Heeft iemand Thule voeten, stangen en dakkoffer op hun 3 gemonteerd? Deel alstublieft foto's en feedback als dat zo is..

Het lijkt erop dat ik het volgende nodig heb voor de stangen:
  • Thule WingBar Edge 113 cm dakdrager one-pack zwart | 721620
  • Thule WingBar Edge 113 cm dakdrager one-pack zwart | 721620
  • Thule Edge Clamp voet voor voertuigen four-pack zwart | 720500
  • Thule Kit 145408
En dan voor de dakkoffer; Ik denk dat ik voor iets met een iets lager profiel ga, zoals de Motion 3 XL Low.

Heeft iemand hier ervaring mee - is er risico op beschadiging van de achterklep, etc.?

#4 ·
Ik heb de Polestar dakrails gekocht om te gebruiken met Thule dakdragers. Geen problemen met het openen van de achterklep. (En ja, de Polestar 3 is verrassend niet hondvriendelijk).

View attachment 37687
Bedankt voor het delen - de rails zitten behoorlijk ver naar voren, nietwaar - het lijkt erop dat er enorm veel ruimte is om de kofferbak te openen.
De laadvloer van de 3 is een stuk hoger dan nodig lijkt - met al die ruimte eronder. Toch heeft hij tenminste een achterruit om uit te kijken - wat beter is dan de 2, 4, 5 & 6...

#5 ·
Ik heb een ca. 10 jaar oude Volvo Space Design 520 Box (gemaakt door Thule). Buitenmaten zijn 2,35x0,94 meter. Ik gebruik ook de standaard Polestar dakrails. Geen kans dat hij de achterklep raakt. En ik denk dat alle moderne Thule Boxen passen.

View attachment 37692
Dat is een geweldig ontwerp - behoorlijk aerodynamisch voor een 10 jaar oude box.

#7 ·
Ik heb de Thule wingbars. Ze passen op de auto op een vergelijkbare manier als mijn oude Alfa 159, die me aan het einde van de lease een boete opleverde vanwege dakschade. Mijn advies is om zeer voorzichtig te zijn bij het monteren en hoewel de metalen voeten plastic gecoat zijn, heb ik dit verbeterd met een paar windingen isolatietape. Het heeft zeker twee personen nodig om dan de "pimple" goed in het gat in het dak te plaatsen. Oooer missus. Wat is er mis met een goede ouderwetse dakgoot of dakrailing Polestar?

#9 ·
Ik heb de Thule wing bars. Ze passen op de auto op een vergelijkbare manier als mijn oude Alfa 159 die me aan het einde van de lease een boete opleverde vanwege dakschade. Mijn advies is om heel voorzichtig te zijn bij het monteren en hoewel de metalen voeten plastic gecoat zijn, heb ik dit verbeterd met een paar windingen isolatietape. Het heeft zeker twee personen nodig om de 'pimple' goed in het gat in het dak te plaatsen. Oooer missus. Wat is er mis met een goede oude dakgoot of dakreling Polestar?
Was de dakschade van de Alfa een gebruikersfout... of omdat hij van bonenblikken was gemaakt!?
Ik denk dat het een dunne lijn is tussen een veilige pasvorm en het verpletteren/barsten van de verf?