Polestar Forum banner

1 st nyckel till polestar 2

14K views 14 replies 6 participants last post by  johan.apan.thor  
#1 ·
Varför får man bara en nyckel med när man köper en ny Polestar 2 ? Polestar själva säger att man får med 2 st men en är en liten plastleksak som fungerar ca 1 år, sen är det bara att kasta. Man kan ha nyckel i mobilen men personen som lämnade över bilen sa att den fungerar till 99%. Efter år 1 så har jag alltså bara en nyckel. Jag fick beställa en extra nyckel från verkstaden och den kosta 6700 kr. Fruktansvärt dåligt. Köp elbil för miljöns skull.. men bygg skit som är bara att kasta efter ett år.

#2 ·
på vilket sätt måste du kasta lilla nyckeln?! Gått sönder? Jag använder bara lilla nyckeln och sedan mobilen enbart i nödfall.
den stora nyckeln känns ju så billig å lätt att gå sönder så den vill man ju inte ens ha fler av 😂
Men jag håller med dig!
två stycken nycklar i bra kvalité borde självklart följt med bilen, och att mobilen som nyckel borde fungera bättre.
min har fungerat sedan dag ett men kan bara starta bilen om jag håller mobilen på vissa specifika platser i kupén, helknasigt!

välkommen förresten och snyggt att starta första ämnet i sverigeforumet! 👍😁

#3 ·
på vilket sätt måste du kasta lilla nyckeln?! Gått sönder?
Tror inte du kan byta batteri i aktivitetsnyckeln. Inte utan att bryta upp den :p

#5 ·
Kan bara instämma i att det är minst sagt märkligt att man får en "engångsnyckel" med till en så kallad miljöbil. Dessutom med tanke på vad bilen kostar. Det minsta man kan begära är man vid nybeställning får välja vilka och hur många nycklar som önskas. Nyckel i mobilen är jag inte alls intresserad av mer än i ett nödförfarande.

Personligen har jag aldrig använt aktivitetsnyckeln (mer än till ihopparning) och ser inte att jag någonsin kommer använda den eftersom jag alltid vill ha med mig nyckelbladet. Så här års nyttjar jag även ofta upplåsningsknappen för att dra ner alla rutor en stund innan avfärd när bilen står parkerad hemma.

Tips är att byta skal till fjärren så den både känns och ser trevligare ut. Finns att hitta för några hundralappar.

#9 ·
Min mobil har helt slutat fungera nu efter alla uppdateringar och är 100% beroende av den lilla nyckeln nu, å snart har vi haft bilen ett år…

Bryta upp den å byta batteri verkar ju gå men är mer avancerat att få till än vad jag vågar ge mig på.

någon som vet vad det kostar att få en ny? Varför man ens vill det när den bara fungerar ett år till, billigare köpa beggad iphone 8 å få tillbaka PAK funktionerna.