Polestar Forum banner

1e sleutel voor Polestar 2

14K views 14 replies 6 participants last post by  johan.apan.thor  
#1 ·
Waarom krijg je maar één sleutel als je een nieuwe Polestar 2 koopt? Polestar zelf zegt dat je er 2 krijgt, maar één is een klein plastic speeltje dat ongeveer 1 jaar werkt, daarna kun je het weggooien. Je kunt een sleutel in je mobiel hebben, maar de persoon die de auto overhandigde zei dat deze voor 99% werkt. Na jaar 1 heb ik dus maar één sleutel. Ik moest een extra sleutel bestellen bij de garage en die kostte 6700 kr. Verschrikkelijk slecht. Koop een elektrische auto voor het milieu... maar bouw troep die je na een jaar kunt weggooien.

#2 ·
Op welke manier moet je de kleine sleutel gooien?! Kapot gegaan? Ik gebruik alleen de kleine sleutel en dan de mobiel alleen in noodgevallen.
De grote sleutel voelt zo goedkoop en licht aan om kapot te gaan, dus daar wil je er niet eens meer van hebben 😂
Maar ik ben het met je eens!
Twee sleutels van goede kwaliteit zouden natuurlijk met de auto meegeleverd moeten worden, en dat de mobiel als sleutel beter zou moeten werken.
De mijne heeft vanaf dag één gewerkt, maar ik kan de auto alleen starten als ik de mobiel op bepaalde specifieke plaatsen in de cabine houd, heel gek!

Trouwens welkom en leuk om het eerste onderwerp in het Zweedse forum te starten! 👍😁

#3 ·
Op welke manier moet je de kleine sleutel weggooien?! Kapot gegaan?
Ik denk niet dat je de batterij in de activiteitssleutel kunt vervangen. Niet zonder hem open te breken :p

#5 ·
Ik kan alleen maar beamen dat het op zijn zachtst gezegd vreemd is dat je een "eenmalige sleutel" krijgt bij een zogenaamde milieuvriendelijke auto. Bovendien gezien de kosten van de auto. Het minste wat je kunt eisen is dat je bij een nieuwe bestelling kunt kiezen welke en hoeveel sleutels je wilt. Sleutel in de mobiele telefoon interesseert me helemaal niet, behalve in een noodgeval.

#8 ·
Komt er een waarschuwing als de batterij bijna leeg is? De mijne wordt bijna een jaar oud, ik dacht dat ik de sleutel zou breken om bij de batterij te komen...het is tenslotte handig om een kleine noodsleutel te hebben!
Ik herinner me dat er een waarschuwing kwam, ik brak de sleutel om te zien of het mogelijk was om hem te vervangen, maar het plastic brak te veel, dus het werd schroot.

#9 ·
Mijn mobiel is nu helemaal gestopt met werken na alle updates en is nu 100% afhankelijk van de kleine sleutel, en binnenkort hebben we de auto een jaar...

Het lijkt erop dat je hem kunt openbreken en de batterij kunt vervangen, maar het is geavanceerder dan ik durf te proberen.

Weet iemand wat het kost om een nieuwe te krijgen? Waarom je dat überhaupt zou willen als hij nog maar een jaar werkt, is het goedkoper om een gebruikte iPhone 8 te kopen en de PAK-functies terug te krijgen.

#11 ·
Je hebt alleen die kleine "sportsleutel" zonder knoppen? In dat geval is het misschien de moeite waard om de grotere sleutel te kopen, zodat je in de toekomst de batterij kunt vervangen. Geen idee wat ze kosten, misschien een paar duizend kronen?
Natuurlijk! Daar had ik niet eens aan gedacht! Dat is de oplossing als je veel geld moet gaan uitgeven!
Maar dat is jammer, ik ben blij met de kleine sleutel, superhandig.
Moet de kosten van alle opties eens bekijken.