Polestar Forum banner
41 - 60 of 77 Posts
Update. Ik ben in de DC Space en ze hebben vastgesteld dat mijn TCAM-module in de haaienvin dood is, omdat al hun resets niet werkten. Helaas is de module nationaal niet op voorraad en duurt het een maand voordat hij binnen is. Ze boden een leenauto aan, maar ik weigerde. Ik maak geen lange reizen waarvoor een routeplanning voor opladers nodig is.
De mijne wordt nu geladen (al meer dan een uur). Geen fan van de voorzieningen. Moest hem achteruit inladen om de opritten vrij te maken en op te tillen toen de voorwielen aan boord gingen om te voorkomen dat hij de grond raakte.

Zucht.
Image

Image

Verdomme, dat is balen. Waarom moest hij worden weggesleept?
TCAM reset loop. De auto reed nog, maar de dealer is 289 mijl verderop. Dit begon met bijna precies 300 mijl op de kilometerteller. Geen van de probleemoplossingsstappen werkte. Volgens CS was mijn vin er een van een reeks die het niet goed deed. Had een hekel aan die trailer die er zo uitzag als een graafmachine, niet zozeer een luxe sedan.

Balen. Ik hoop dat je het snel terugkrijgt. Ik moet een tijdje wachten op de TCAM-module die in de haaienvin de geest heeft gegeven. Ze zeiden ongeveer een maand. Gelukkig werkt al het andere in de auto prima. Hij weet alleen niet waar hij is.

TCAM reset loop. De auto reed nog steeds, maar de dealer is 289 mijl ver weg. Dit begon met bijna precies 300 mijl op de kilometerteller. Geen van de probleemoplossingsstappen werkte. Volgens CS was mijn vin er een van een reeks die het niet goed deed. Ik haatte dat de trailer zo op een graafmachine leek, niet zozeer op een luxe sedan.
Weet je veel meer over welke reeks VIN's getroffen werd?

Dat kan niet! Tenminste, niet als hij geen van beide sleutels herkent, zoals bij onze auto. Maar hij gaat na ongeveer 20 seconden uit. Maar serieus, het was zo luid en we wisten niet hoe lang het zou duren, dus renden we de garage uit en sloten de garagedeur.
Dat kan wel, je hoeft alleen maar de sleutel in de back-up ontvanger in de middenconsole te plaatsen en vervolgens op de ontgrendelknop op de deur te drukken. Hierdoor stopt het alarm en wordt de auto volledig ontgrendeld.

Dat kan, je hoeft alleen maar de sleutel in de back-up ontvanger in de middenconsole te plaatsen en vervolgens op de ontgrendelknop op de deur te drukken. Dit stopt zowel het alarm als het volledig ontgrendelen van de auto.
Ah! Dat hebben we niet in die volgorde geprobeerd. Goed om te weten.

Balen. Ik hoop dat je hem snel terugkrijgt. Ik moet een tijdje wachten op de TCAM-module die in de haaienvin kapot is gegaan. Ze zeiden ongeveer een maand. Gelukkig werkt al het andere in de auto prima. Hij weet alleen niet waar hij is.
De auto gisteren teruggekregen. Aanvankelijk was een deel van de fanfare gaan liggen... Toen reed ik ermee. Foke yeah. De TCAM is volledig functioneel en verstevigt de ervaring echt. Er zat een beetje slappe lijm bij de haaienvin, maar die kwam er gemakkelijk af.
Kon onze Pixel 6 Pro(s) koppelen. Ik heb eeuwig gewacht om de auto te ontdekken... Dat is nooit gebeurd. Dat was pas toen ik naar binnen ging en de PAK-setup via de tablet uitvoerde. Toen begonnen de meldingen en het koppelen te rollen. Zo was het voor onze beide profielen.
Weet je veel meer over welke reeks VIN's getroffen is?
Ik zal mijn contactpersoon een e-mail sturen als je het nog wilt weten.

Gisteren de auto teruggekregen. In eerste instantie was een deel van de fanfare gaan liggen... Toen reed ik ermee. Foke yeah. De TCAM is volledig functioneel en verstevigt de ervaring echt. Er zat een beetje slappe lijm bij de haaienvin, maar die kwam er gemakkelijk af.

Kon onze Pixel 6 Pro(s) koppelen. Ik heb eeuwig gewacht om de auto te ontdekken... Dat deed hij nooit. Totdat ik naar binnen ging en de PAK-setup via de tablet uitvoerde. Toen begonnen de meldingen en het koppelen te rollen. Het was zo voor onze beide profielen.

Ik zal mijn contactpersoon een e-mail sturen als je het nog wilt weten.
Leuk. Blij dat je je auto terug hebt en dat alles is zoals het hoort. Wacht nog steeds op mijn onderdeel. Maar verder draait mijn P@ geweldig.

Hoewel de OP van dit draadje grondig heeft gedocumenteerd wat hoogstwaarschijnlijk de juiste manier van werken is, heb ik, zoals ik in het verleden heb gepost, me daar nooit mee beziggehouden, en deze keer heb ik foto's gemaakt om de snelle manier om dit te doen te demonstreren: 12V/TCAM BATTERY DISCONNECT PROCESS - RON SWANSON METHOD

Discussion starter · #52 ·
Hoewel de OP van deze thread grondig heeft gedocumenteerd wat hoogstwaarschijnlijk de juiste manier van werken is, heb ik me, zoals ik in het verleden heb gepost, daar nooit mee beziggehouden, en deze keer heb ik foto's gemaakt om de snelle manier van werken te demonstreren: 12V/TCAM BATTERIJ LOSKOPPEL PROCES - RON SWANSON METHODE
Bedankt voor deze snellere TCAM-loskoppelmethode, @kkonstan! Ik heb een voetnoot toegevoegd die naar uw methode in de originele post verwijst.

Heb dit net gedaan nadat ik een SOS / eCall-waarschuwing had ontvangen en daarna de GPS uitviel. Toen ik de klantenservice belde, zeiden ze dat ik onmiddellijk naar een servicecentrum moest gaan, omdat het NIET de TCAM was en het een noodsignaalstoring was (of zoiets). Daarna heb ik een afspraak gemaakt bij het servicecentrum, maar ik vertelde de vertegenwoordiger dat ik eerst een paar dingen zou proberen.

Nu is het opgelost dankzij mtg35 en kkonstan en de rest allemaal voor deze oplossing! Bespaart me een laaaaaange dag (minstens) bij de dealer, 90 mijl verderop.

Een paar tips:
  1. Verwijder de opbergklep uit het luik zodat deze niet in de weg zit (duidelijk, maar ik deed het eerst niet)
  2. Om de TCAM-batterij te bevrijden van zijn onverklaarbaar moeilijk te bereiken verstopplaats, gebruikte ik een korte, kleine platte schroevendraaier die voorzichtig net boven de draadboomconnector werd gestoken (vanaf de achterkant van de batterij). Omdat ik al die jaren met Volvo's heb gewerkt, heb ik al vele spannende gevallen gehad van het omgaan met onderdelen die bijna opzettelijk op moeilijk bereikbare plaatsen zijn geplaatst.
  3. En om de draadboomconnector van de batterij los te koppelen, gebruik een kleine platte schroevendraaier (ik kon natuurlijk mijn set kleintjes niet vinden en gebruikte een metalen pen) om het kleine lipje naar de draden toe te trekken, zoals in de hoofdpost staat.
  4. Laat de batterij niet vallen tijdens het loskoppelen!
Nogmaals bedankt.

P.S.: Ik heb het servicecentrum gevraagd of ze TCAM-batterijen of TCAM's zelf op voorraad hadden voor het geval we er een of beide moesten vervangen, en ze zeiden nee, ze hebben ze niet op voorraad, dus probeer dit voordat je een voertuig afgeeft voor wie weet hoe lang...

Hallo mensen, ik heb een paar dagen geleden de SOS-melding gekregen. Mijn sleutels konden de auto niet ontgrendelen, maar gelukkig werkte de telefoon-app wel, dus ik kon naar binnen. De auto reed wel als de sleutel in de bekerhouder lag, maar behalve dat het SOS-pictogram brandde, had ik geen gps en gingen de deuren niet op slot/van het slot.

De klantenservice gebeld. Ze vertelden me om de herstart te proberen met de ontdooiknop-truc. Werkte niet. Ze zeiden toen dat ik met de auto moest rijden totdat de batterij 15% of minder was en hem dan moest opladen tot 90%. Dat heb ik gedaan en het werkte niet.

Omdat het nu zondag was en ik niets beters te doen had, probeerde ik de batterij-truc-instructies hier. Het duurde ongeveer 20 minuten, want het was de eerste keer. Het werkte! Bedankt voor de stapsgewijze instructies. Helemaal niet moeilijk.

De auto is weer helemaal normaal. Dit was mijn eerste TCAM-probleem. Het is een modeljaar 22 met een bouwdatum van december 2021, als dat iemand helpt.
De klantenservicemedewerker zei dat ze veel telefoontjes hebben gekregen vanwege de software-update 2.1, dus hopelijk lost het probleem zich op als 2.2. arriveert.

Hoi mensen, ik heb een paar dagen geleden de SOS-melding gekregen. Mijn sleutels ontgrendelden de auto niet, maar gelukkig deed de telefoon-app dat wel, dus ik kon naar binnen. De auto reed wel als de sleutel in de bekerhouder lag, maar behalve dat het SOS-pictogram brandde, had ik geen gps en gingen de deuren niet op slot/open.

...

De klantenservicemedewerker zei dat ze veel telefoontjes hebben gekregen vanwege de software-update 2.1, dus hopelijk lost het probleem zich op wanneer 2.2. arriveert.
Ik heb hetzelfde probleem als u beschreef, behalve dat de navigatie voor mij werkt. De servicemedewerker vertelde me dat 2.2 het probleem zal oplossen.

Ik heb hetzelfde probleem als u beschreef, behalve dat de navigatie voor mij werkt. De medewerker van het servicecentrum vertelde me dat 2.2 het probleem zal oplossen.
Navigatie werkt meestal een tijdje nadat het probleem met de niet-werkende sleutelhangers zich voordoet, tenminste in mijn geval.

Het stopt meestal een paar uur of een dag later met werken.

41 - 60 of 77 Posts