Polestar Forum banner
21 - 40 of 154 Posts
Hier ben ik door in de war. Alleen auto's van het modeljaar 2024? Maar de website laat zien dat dit ook van toepassing is op eerdere auto's.

@hvidal , wat is de bron van je screenshot?

En heeft iemand in de VS de 3.3.16 OTA-update gekregen?

Verward hierdoor. Alleen late model 2024 auto's? Maar de website laat zien dat dit ook van toepassing is op eerdere auto's.

@hvidal , wat is de bron van je screenshot?

En heeft iemand in de VS de 3.3.16 OTA-update gekregen?
Dat late model en de releasedatum kwamen van de Volvo-release. De Polestar OTA vermeldt daar niets van.

Is 3.3.16 een OTA-update? De laatste update op mijn MY2022 is de 3.1.9 update.
Dit is wat de Polestar website vermeldt:

"Polestar ontwikkelt continu de systemen in zijn voertuigen en de diensten die u worden aangeboden. Door de software in uw voertuig bij te werken, krijgt u toegang tot veel nieuwe functies en verbeteringen. De software van het voertuig kan worden bijgewerkt naar de nieuwste versie via Over-the-Air (OTA) of in combinatie met service in een geautoriseerde Polestar-werkplaats. U wordt in het centrale display geĂŻnformeerd wanneer er nieuwe software beschikbaar is via Over-the-Air (OTA). Ga naar de app-weergave, dan naar "Instellingen" (icoon), "Systeem" en "Software-update" om de huidige softwareversie te zien."

Dus het lijkt een OTA te zijn

Dit is wat de Polestar-website vermeldt:

"Polestar ontwikkelt continu de systemen in zijn voertuigen en de diensten die u worden aangeboden. Door de software in uw voertuig bij te werken, krijgt u toegang tot veel nieuwe functies en verbeteringen. De software van het voertuig kan worden bijgewerkt naar de nieuwste versie via Over-the-Air (OTA) of in combinatie met service in een erkende Polestar-werkplaats. U wordt in het centrale display geĂŻnformeerd wanneer er nieuwe software beschikbaar is via Over-the-Air (OTA). Ga naar de app-weergave, dan naar "Instellingen" (pictogram), "Systeem" en "Software-update" om de huidige softwareversie te zien."

Dus het lijkt een OTA te zijn.
Bedankt, hopelijk.

Ik herinner me dat ik heb gelezen dat als de auto 2 OTA-updates heeft ontvangen/overgeslagen, de update in de werkplaats moet worden uitgevoerd.
Ik heb sinds 3.1.9 geen updates ontvangen of geweigerd, ik denk dat de versies tussen 3.1.9 en 3.3.16 niet van toepassing waren op mijn SRSM 2022 MY, we zullen zien.
Als ik de OTA de komende weken niet krijg, heb ik mijn 2e service al geboekt voor begin januari 2025.

Aangezien Polestar de eerdere updates niet via OTA heeft uitgebracht, en aangezien de meeste P*2's nog steeds op Versie 3.1.9 staan, hoop ik dat deze 3.3.16 update OTA voor alle P*2's zal zijn, zonder de beperking van niet meer dan 2 updates achter te lopen.

Omdat Polestar de eerdere updates niet via OTA heeft uitgebracht, en aangezien de meeste P*2's nog steeds op Versie 3.1.9 staan, hoop ik dat deze 3.3.16 update OTA voor alle P*2's zal zijn, zonder de beperking van niet meer dan 2 updates achter te lopen.

View attachment 33046
Ja, ze zullen je niet straffen als ze geen updates via OTA uitbrengen… je hoeft alleen de werkplaats te bezoeken als je twee OTA's weigert.

Ja, ze zullen je niet straffen als ze geen OTA-updates uitbrengen… je hoeft de werkplaats alleen maar te bezoeken als je twee OTA's weigert.
Ik denk dat die regel bestaat zodat als een auto twee keer niet is geĂĽpdatet, er iets mis mee kan zijn. En als je ze opzettelijk hebt geweigerd, dan is dat jouw probleem.

Ik denk dat het goed is als polestar besluit onze internetverbinding te verbreken, verder zie ik er niet veel nut in
Mijn Waze was vanochtend weer haperig. Het wilde niet openen en zei dat ik moest vernieuwen, wat natuurlijk niets deed. Meestal krijg ik het weer aan de praat door het op mijn telefoon te openen, een bestemming in te stellen en het dan weer te proberen te openen op het scherm van de auto.

Als er verder niets is, geeft AA ons opties als de native AAOS van de auto haperig is.

Lijkt universeel, ik moest vanmorgen ook mijn tcam resetten om de auto weer met de app te laten praten. Natuurlijk gebeurt dit als we meer kou en sneeuw krijgen.

• Like
Reactions: Lmk
Geeuw!
Met AAOS zou ik nooit meer teruggaan naar AA.
Ja, ik vind het een beetje frustrerend dat ik plex\plexamp niet in AAOS kan krijgen en er geen native USB-drive ondersteuning is, maar verder gebruik ik mijn auto als auto en is het infotainmentsysteem een kleine ergernis waar ik af en toe mee te maken heb. Het enige argument dat ik kan bedenken voor AA-ondersteuning is dat eigenaren over 5-10 jaar in de problemen kunnen komen als Google de stekker uit AAOS trekt en je een andere manier nodig hebt om Google Maps etc. aan de praat te krijgen.

De meeste van die dingen moet je toch al niet doen tijdens het rijden.
ik zie geen verschil in het gebruik van STT/TTS voor de berichten-app en het verzenden van een spraakbericht in WhatsApp
ik zie geen verschil in het gebruik van ABRP versus Google Maps. Sterker nog, ABRP is beschikbaar in AAOS, maar de app is erg zwaar en de beperkte hardware van P2 heeft moeite om een soepele ervaring te geven. Ik laat mijn telefoon het zware werk doen en presenteer me een goede visual op het centrale display.
een mail-app had grijs kunnen worden weergegeven zoals elke browser in AAOS, maar in plaats daarvan is hij er gewoon niet.
ik zie geen verschil in het gebruik van VLC versus een andere mediaspeler aan boord.
ik zie geen verschil in het gebruik van de Polestar-oplaad-app op het centrale display versus een andere oplaad-app in de AAOS Play Store.
ik zie geen verschil in het gebruik van de Pocketbook-app om naar audioboeken te luisteren versus een andere podcast-app in de AAOS Play Store.

ik zie geen verschil in het gebruik van ABRP versus het gebruik van Google Maps.
Er was een tijd dat ABRP erg waardevol was, maar GM is nu zover dat ABRP niet meer nodig is. En ik ben het ermee eens dat de ABRP in AAOS zo zwaar is dat het vrijwel onbruikbaar is voor een reis met meer dan een paar laadstops.
een mail-app had grijs kunnen worden weergegeven zoals elke browser in AAOS, maar in plaats daarvan is deze er gewoon niet.
Ik zou niet mijn adem inhouden voor een mail-app die grijs moet worden weergegeven. Er is geen manier om een ​​app als die te gelde te maken voor een auto. Zelfs dingen als de weer-app kunnen geen advertenties pushen op dezelfde manier als op je telefoon.

21 - 40 of 154 Posts