Polestar Forum banner

AudioWagon: USB-mediaspeler voor Android Automotive OS

97K views 287 replies 75 participants last post by  8heures  
#1 ·
Hallo,

De afgelopen maanden heb ik geprobeerd een USB-mediaspeler te ontwikkelen die werkt met een Polestar 2... en het is gelukt :cool:.
Ik ben van plan dit project binnenkort als gratis en open source software uit te brengen, maar ik wilde eerst om hulp vragen. Ik ben momenteel op zoek naar:
  • bètatestters (om problemen te vinden die ik kan oplossen voordat ik het uitbreng)
  • moedertaalsprekers die zich vrijwillig willen aanmelden om de app te vertalen (op dit moment heb ik hem alleen in het Engels en Duits)
Als je geïnteresseerd bent in dit project of wilt bijdragen als bètatester of iets wilt vertalen, kun je hier meer informatie vinden:
Audiowagon-documentatie

Bedankt en vriendelijke groeten,
MoleMan

#5 ·
Wat een geweldig idee! Ik weet zeker dat je hier een paar bereidwillige bètatesters zult hebben, aangezien het een onderwerp is dat regelmatig ter sprake komt...
Inderdaad... het beste is om niet stil te staan bij weer een gebroken belofte van Polestar. Deze app bewijst dat het volledig mogelijk is, wat het nog meer onvergeeflijk maakt dat er een jaar na de eerste leveringen een app van derden nodig is!

7355

#8 ·
Bedankt jongens! Ik heb ook een snelle post in het hoofdforum geplaatst die naar dit draadje verwijst, voor het geval mensen de Infotainment-sectie niet vaak bezoeken...

#14 ·
Polestar heeft eerder in hun Facebook-community verklaard dat de USB-poort geen dataverbinding ondersteunt, alleen opladen... Dus aangezien ze dit hebben gezegd, kan ik me onmogelijk voorstellen hoe je dit aan de praat hebt gekregen.

Dit soort onzin van Polestar ondermijnt echt hun geloofwaardigheid. Waarom niet gewoon zeggen: "USB-weergave is van onze roadmap verwijderd omdat we niet de middelen hebben om het te doen" in plaats van "USB-streaming is niet mogelijk, we richten ons op streamingdiensten via 4G"

#16 ·
Polestar heeft eerder in hun Facebook-community verklaard dat de USB-poort geen dataverbinding ondersteunt, alleen opladen... Dus aangezien ze dit hebben gezegd, kan ik me niet voorstellen hoe je dit aan de praat hebt gekregen.

Dit soort onzin van Polestar ondermijnt echt hun geloofwaardigheid. Waarom niet gewoon zeggen "USB-weergave is van onze roadmap verwijderd omdat we niet de middelen hebben om het te doen" in plaats van "USB-streaming is niet mogelijk, we richten ons op streamingdiensten via 4G".
Je kunt eerlijk gezegd niets geloven wat ze zeggen.

#15 ·
Bedankt voor het zeer welkome project!

Ik heb nog geen auto, dus ik kan niet testen, maar ik zou heel graag willen helpen met vertalen naar het Noors.

Enkele suggesties voor de toekomstige roadmap:

Misschien plugins voor minder populaire audioformaten? Ik denk dat .flac een gegeven is, sommige audio-freaks onder ons hebben misschien wel wat dsd-bestanden (dsf/dff) in onze collecties.
Een goede plek om te zoeken naar bestandsformaten en ideeën voor plugins is misschien logitech media server, die gratis en open source is. Ik gebruik het thuis om mijn collectie te beheren en toegang te krijgen tot de streamingdiensten die ik gebruik. Er is een uitstekend discussieforum hier.

Mijn excuses voor het afdwalen van het onderwerp en ervan uitgaande dat Polestar geen moeite gaat doen om de audio-ervaring te verbeteren, zou een functie die echt goed zou zijn, toegang zijn tot iets als Subsonic. Dat zou ons in staat stellen om verbinding te maken met onze thuiscollecties zonder te kopiëren naar USB.

Hoe dan ook, de belangrijkste reden voor mijn bericht is om te bedanken en vertaalhulp aan te bieden.

BR.

#18 ·
Schrijf me in, ik zou het graag willen proberen en helpen met vertalen
Ik heb het labels xml-blad gedownload van audiowagon_beta/strings.xml op main · MoleMan1024/audiowagon_beta

Na het bekeken te hebben, is het niet zo lang, maar ik realiseerde me dat ik, omdat ik geen moedertaalspreker ben, niet zeker weet hoe een aantal van de audiospecifieke dingen vertaald moeten worden.

Ik ben nog steeds graag onderdeel van de vertaalinspanning, maar het zou geweldig zijn om ook een paar echte Noren aan boord te hebben. Mag ik u een PB sturen?

Ik kan waarschijnlijk vanavond een eerste concept in elkaar zetten voor echte Vikingen om te controleren.

#22 ·
Hallo @rgledhill, sorry, ik had deze antwoorden nog niet gezien, ik was de laatste tijd een beetje overweldigd door berichten, ik vraag me af waarom ;)

Als iemand wil helpen met vertalen, ga dan gewoon verder en download de Engelse strings hier, open in een teksteditor (bijv. Notepad++), vertaal en stuur terug naar mij zodat ik ze in de software kan zetten. Noors is nog niet vertaald, ga ervoor.

Als je wilt bètatesten, stuur me dan een e-mail met de info die ik nodig heb (zie instructies ), ik zag dat sommigen van jullie dat al hebben gedaan, ik herken de namen.

Wat betreft extra functies, sorry, daar ben ik op dit moment niet mee bezig, ik wilde eerst wat ik nu heb in een werkende staat krijgen voor iedereen om te gebruiken. Maar zodra ik de broncode publiceer, kunnen andere ontwikkelaars dit gaan uitbreiden met andere functies of ervan leren om andere soorten apps te bouwen.

#35 ·
Hoi @rgledhill sorry, ik heb deze antwoorden nog niet gezien, ik was de laatste tijd een beetje overweldigd door berichten, ik vraag me af waarom ;)

Als iemand wil helpen met vertalen, ga dan gewoon verder en download de Engelse strings hier, open in een teksteditor (bijv. Notepad++), vertaal en stuur terug naar mij zodat ik ze in de software kan zetten. Noors is nog niet vertaald, ga ervoor.

Als je wilt bètatesten, stuur me dan een e-mail met de info die ik nodig heb (zie instructies ), ik zag dat sommigen van jullie dat al hebben gedaan, ik herken de namen.

Wat betreft extra functies, sorry, ik ben hier op dit moment niet naar op zoek, ik wilde eerst wat ik nu heb in een werkende staat krijgen zodat iedereen het kan gebruiken. Maar zodra ik de broncode publiceer, kunnen andere ontwikkelaars dit gaan uitbreiden met andere functies of ervan leren om andere soorten apps te bouwen.
Hoi Moleman,
Ik wil deze app ook heel graag bètatesten. Kun je me de app en installatie-instructies bezorgen? Ik zal de strings ook graag in het Deens vertalen ☺

Met vriendelijke groet
Kimejdk

#23 ·
@Thor @mroek Ik heb de Engelse strings geëxtraheerd naar een Excel-sheet en voor zover ik kan de Noorse vertalingen van de 1e versie verstrekt. Ik zou het heel fijn vinden als een of beide van jullie er doorheen zouden kunnen kijken en betere suggesties zouden kunnen geven. Ik heb het sheet hierbij gevoegd met een valse .txt-extensie om de uploadfilter te omzeilen. Hernoem de extensie terug naar .xlsx voordat je het probeert te openen. Als we het willen bespreken, is het misschien het beste om dat in onze eigen groep of PM te doen, om de thread hier niet te veel te vervuilen. Als we klaar zijn, zal ik de strings opnieuw in de .xml invoegen en naar MoleMan sturen.

Attachments

#27 ·
@Thor @mroek

Ik heb de Engelse strings geëxtraheerd naar een Excel-sheet en 1e. concept Noorse vertalingen verstrekt voor zover ik kan. Ik zou het erg fijn vinden als een of beiden van jullie er doorheen zouden kunnen kijken en betere suggesties zouden kunnen geven. Ik heb het sheet hierbij gevoegd met een valse .txt extensie om de uploadfilter te omzeilen. Verander de suffix terug naar .xlsx voordat je het probeert te openen.
Als we het willen bespreken, is het misschien het beste om dat in onze eigen groep of PM te doen, om de thread hier niet te veel te vervuilen. Als we klaar zijn, zal ik de strings opnieuw in de .xml invoegen en naar MoleMan sturen.
Ik stuur je een PM met mijn voorgestelde wijzigingen.

#31 · (Edited)
Als iemand net als ik een USB-drive van 128 GB wil vullen, is het niet mogelijk om een ​​zo groot station met FAT32 te formatteren met Windows.
ExFat werkt niet in onze auto's.

Je moet PowerShell in de Admin-modus starten (Windows+X) en typen:
format /FS:FAT32 F: /q
F: is de letter van je USB-drive

Update: Dit werkt helaas niet.

Je hebt daar een app voor nodig: Download SmartDisk FAT32 Format Utility 1.0.0.1

Ik ben momenteel mijn USB-drive aan het vullen om de app met veel bestanden te testen.

#32 ·
[...]
Ik ben momenteel mijn USB-drive aan het vullen om de app met veel bestanden te testen.
Maak je geen zorgen, de huidige versie heeft een probleem als je heel veel bestanden hebt (zie issue tracker).
Goed nieuws is dat ik al een oplossing klaar heb liggen voor de volgende versie.
Op dit moment kan alles boven de ca. 500 nummers een probleem opleveren waarbij de app niet meer reageert.
In de volgende versie zou ik in staat moeten zijn om tot ongeveer 150000 nummers te ondersteunen.

#33 ·
Aan de bètatesters die AudioWagon gebruiken met Polestar 2 versie P2127 of later (de versie waarbij de audio zou moeten beginnen met afspelen wanneer je terugkeert naar de auto en het aan het afspelen liet toen je de auto eerder verliet). Werkt dat in de eerste plaats voor radio, Spotify, etc.? Ik heb deze versie niet in mijn auto, ik zou graag willen zien of ik in dit geval een play()-commando in de app ontvang. Zou iemand met deze versie of later het volgende kunnen testen en mij de logbestanden kunnen sturen?

• AudioWagon iets laten afspelen met logging naar USB ingeschakeld

• de weergave aanhouden, de auto verlaten en op slot doen

• Na enige tijd terugkeren, de bestuurdersdeur openen, gaan zitten

• Als AudioWagon om USB-toestemming vraagt, dit toestaan

• Een paar seconden wachten, dan de USB-drive via de app uitwerpen en de USB-drive loskoppelen om de logbestanden te verkrijgen
Het zal waarschijnlijk niet beginnen met afspelen vanwege de USB-toestemmingspopup ertussen, ik wil gewoon zien of het play()-commando überhaupt naar de app wordt verzonden tijdens het opstarten. Zo ja, dan moet ik het voor later opslaan en beginnen met afspelen wanneer de USB-toestemming is gegeven, zodat je hetzelfde gedrag hebt als in andere apps met P2127 of hoger.
Dank u.

#42 · (Edited)
Aan de bètatesters die AudioWagon gebruiken met Polestar 2 versie P2127 of later (degene waarbij de audio moet beginnen met afspelen wanneer je terugkeert naar de auto en je het aan het afspelen had staan toen je de auto eerder verliet). Werkt dat in de eerste plaats voor radio, Spotify, etc.?
Ik heb deze versie niet in mijn auto, ik wil graag zien of ik in dit geval een play()-commando in de app ontvang. Zou iemand met deze versie of later het volgende kunnen testen en mij de logbestanden kunnen sturen?
  • AudioWagon iets laten afspelen met logging naar USB ingeschakeld
  • de weergave aanhouden, de auto verlaten en op slot doen
  • na enige tijd terugkeren, de bestuurdersdeur openen, gaan zitten
  • wanneer AudioWagon om USB-toestemming vraagt, deze toestaan
  • een paar seconden wachten, dan de USB-drive via de app uitwerpen en de USB-drive loskoppelen om de logbestanden te krijgen
Het zal waarschijnlijk niet beginnen met afspelen vanwege de USB-toestemmingspopup ertussen, ik wil gewoon zien of het play()-commando überhaupt naar de app wordt verzonden tijdens het opstarten. Zo ja, dan moet ik het voor later opslaan en beginnen met afspelen wanneer de USB-toestemming is gegeven, zodat je hetzelfde gedrag hebt als in andere apps met P2127 of hoger.
Dank u.
Hoi MoleMan,
Ik heb dit net voor je geprobeerd, op P2127.
  • De auto ontgrendeld, binnengegaan, de USB-toestemming geaccepteerd, de weergave gestart
  • De auto verlaten
  • De auto op slot gedaan
  • Muziek gestopt
  • 2 seconden gewacht
  • De auto ontgrendeld
  • De auto betreden
  • Muziek hervat !!!
Maar als ik langer wacht na het vergrendelen van de auto, opent het toestemmingsdialoogvenster bij het binnengaan en wordt de muziek niet hervat na goedkeuring.
Ik denk dat je idee zal werken, het play-commando "vergrendelen" en later uitvoeren, wanneer de USB-toestemming is geaccepteerd.

Maar ik hoop echt dat Android 11 zal stoppen met het vragen om toestemming...

Ik zal een probleem openen in Github, met mijn logs.