Polestar Forum banner

Kaart in de opening in het dashboardkastje gevallen!

16K views 25 replies 13 participants last post by  chrisjj_2  
#1 ·
Het is me gelukt om iets doms te doen, namelijk mijn Plugsurfing-kaart door de opening in het dashboardkastje laten vallen! De vraag is dus: hoe krijg ik hem terug? Kan ik het dashboardkastje gemakkelijk openen? Heeft iemand een foto en/of een pagina uit de servicehandleiding hierover?

#2 ·
Het is me gelukt iets doms te doen, namelijk mijn Plugsurfing-kaart door de opening in het dashboardkastje laten vallen! De vraag is dus: hoe krijg ik hem terug? Kan ik het dashboardkastje gemakkelijk openen? Heeft iemand een foto en/of een pagina uit de servicehandleiding hierover?
Open het dashboardkastje en reik erin met beide handen, één aan elke kant. Voel de achterkant waar twee plastic stoppers zitten (één aan elke kant) die voorkomen dat de box verder opengaat. Je voelt dat deze beide veergeladen zijn en omhoog geduwd kunnen worden, waardoor de lade loskomt en helemaal open kan. Hierdoor komt de ruimte achter de achterwand van de box vrij en zou je je kaart gemakkelijk moeten kunnen pakken.

#6 ·
Open het dashboardkastje en reik er met beide handen in, één aan elke kant. Voel de achterkant waar twee plastic stoppers zitten (één aan elke kant) die voorkomen dat de box verder opengaat. Je voelt dat deze beide veergeladen zijn en omhoog geduwd kunnen worden, waardoor de lade vrijkomt en helemaal open kan. Hierdoor komt de ruimte achter de achterwand van de box vrij en zou je gemakkelijk bij je kaart moeten kunnen komen.
Heel erg bedankt! De instructies gevolgd en het werkte perfect!

#7 ·
Ik zou de Plugsurfing-kaart daar laten, in Denemarken is het een beetje oplichting met meer dan 100% toeslag als ze Clever en EON doorverkopen - het is oké voor Ionity… Ik weet niet zeker hoe het in andere landen is - sorry voor dit irrelevante commentaar, ik ben geïnteresseerd in de oplossing, het kan mijn creditcard zijn…

#9 ·
Ik zou de Plugsurfing-kaart daar laten liggen, in Denemarken is het een beetje oplichting met meer dan 100% toeslag als ze Clever en EON doorverkopen - het is oké voor Ionity…ik weet niet zeker hoe het in andere landen is - sorry voor deze irrelevante opmerking, ik ben geïnteresseerd in de oplossing, het kan mijn creditcard zijn…
Hier is het hetzelfde verhaal: Plugsurfing is alleen goedkoper voor Ionity, maar voor al het andere is het duurder (soms 2 keer!). In Zwitserland zijn er tot nu toe maar een paar Ionity-stations, maar toevallig liggen er twee op de wegen die ik af en toe gebruik.

#8 ·
View attachment 7798
Bedankt. Ik heb vanmorgen gekeken. Door deze 2 kerels omhoog te duwen (tegelijkertijd) komt er een vergrendeling vrij.
View attachment 7799
Dan, zoals je al zei, gaat het dashboardkastje helemaal open. Kon de gewichtige opening (rustig!!) niet ontdekken, maar de auto is morgen bij Volvo voor een trimbehandeling, dus hopelijk kunnen ze het gemakkelijk oplossen.
Kan nuttig zijn. Misschien niet.

#24 ·
Het is me gelukt iets doms te doen, namelijk mijn Plugsurfing-kaart door de opening in het dashboardkastje laten vallen! De vraag is dus: hoe krijg ik hem terug? Kan ik het dashboardkastje gemakkelijk openen? Heeft iemand een foto en/of een pagina uit de servicehandleiding die hierop betrekking heeft?
Net hetzelfde is me overkomen - mijn verzekeringskaart viel naar beneden terwijl ik probeerde de ongrijpbare kaarthouder te vinden!