Het heeft 3 langere periodes in een werkplaats gehad. Ik kreeg de auto op 3 of 4 januari 2021. De eerste was in april 2021 en duurde ongeveer een maand, maar 2 weken daarvan was de transittijd tussen LA en Houston, toen LA de dichtstbijzijnde Space/service was. Dat was toen het probleem met een module die zich niet correct gedroeg tijdens oplaadperiodes en de 12V-batterij leegmaakte (bevestigd?) werd ontdekt. De patch daarvoor kwam een paar maanden later. De tweede keer was 6 weken in Austin voor de eerste keer met de celonbalans. Dat was in oktober 2021. Ik weet niet zeker hoe ijverig Austin was met het afkrijgen van het werk, maar ze hadden de eerste ronde waarbij ze magische kalibratiesoftware laadden en de auto ongeveer 3 volledige oplaad-/ontlaadcycli lieten rijden. Dat mislukte, dus moesten ze de batterij verwijderen, openen en de cellen individueel op de bank bewerken. Er was blijkbaar wat vertraging terwijl een benodigde tool ergens vandaan werd verzonden. De derde was de tweede keer dat de celonbalans optrad. Die duurde 3 maanden hier in Houston, beginnend begin september 2022. We sloegen het rijden over, want dat werkte de eerste keer toch niet. Er werden veel dingen gedaan, balanceren op de bank (werkte deze keer niet), cellen vervangen, nieuwe cellen krijgen voor slechte cellen, een nieuwe besturingsmodule krijgen (degene die de daadwerkelijke analoge celspanning en -stroom aanstuurt en bewaakt), uiteindelijk nieuwe en oude cellen mengen en matchen om iets te krijgen dat werkte. Eindelijk klaar op 2 december.
Toen waren er de 2 weken voor de batterijterugroepactie, maar we waren op vakantie terwijl dat werd gedaan. Nog een week daarna toen een remblok afbrokkelde toen ik hem ophaalde van de batterijterugroepactie. De 12V-batterij was slechts een dag.
Dus, twee dingen uit dit alles. Ten eerste, de tijden zijn korter voor Volvo-standaardartikelen (12V-batterij, die op voorraad was). Remblokken vervangen en remschijven afgedraaid (beide voorwielen gedaan voor de zekerheid) was slechts een week (blokken kwamen snel binnen). Hoogspanningsbatterijcellen zijn een ander verhaal. Leercurve voor Polestar en beperkte onderdelen. Ten tweede, van iedereen op het forum en wat ik elders hoor, is mijn ervaring verre van normaal, eerder de slechtste situatie. Een andere persoon op het forum heeft ook lange, terugkerende problemen gehad, een slechte module die moeilijk te traceren was, maar Polestar heeft hard gewerkt om het op te lossen, technici laten invliegen en dergelijke. Bovendien is mijn auto een vroege auto. Veel hiervan zal zijn opgelost op de latere auto's. Corporate is geweldig geweest met al mijn problemen en mijn lokale monteur is geweldig. De meeste eigenaren hebben niet zulke problemen gehad, alleen maar geweldige, probleemloze auto's.
Zoals ik elders heb opgemerkt, rijden we in feite prototypes, dus er kunnen enkele problemen worden verwacht. Waarschijnlijk minder problemen dan de auto die ik zou vervangen als ik zou moeten, een ListerBell STR (Stratos-replica)
ListerBell STR.
Dus laat mijn batterijcelproblemen u er niet van weerhouden om een absoluut mooie en speciale auto te krijgen. Mensen komen nog steeds om de paar dagen aanlopen en vragen wat het is en zeggen hoe geweldig het eruitziet. Dat krijg je niet bij al te veel auto's.