Polestar Forum banner

Is het bijgewerkt of niet? (Prestatie-update)

5K views 12 replies 9 participants last post by  NoSmog  
#1 ·
Hallo mensen.

Dus ik kocht de performance-update op 31 maart en sindsdien speelde ik het wachtspel… Ongeduldig heb ik een paar keer contact opgenomen met Polestar, maar met hetzelfde antwoord. “De update komt eraan, geef het gewoon de tijd. Maar neem na 14 dagen na aankoop contact met ons op als er niets is gebeurd.” Dus het wachtspel ging verder. Polestar vermeldde dat ze konden zien dat de update in behandeling was, maar de auto had hem nog steeds niet gedownload.
Vandaag was het 5 dagen sinds de beloofde 14 dagen (Verdomme, paasvakantie), dus ik nam weer contact op met de Polestar-ondersteuning… Eerst vertelde de supporter me dat hij kon zien dat het nog steeds niet was bijgewerkt en dat hij met een oplossing zou terugkomen. Een paar uur later belde hij me terug, maar dit keer vertelde hij me dat de auto de performance-upgrade al had bijgewerkt… het gebeurde met de 2.0-update 10 dagen geleden. Maar dat vind ik om verschillende redenen heel moeilijk te geloven.
1) Noch het infotainmentsysteem, noch de app vertelt me dat ik de performance-upgrade heb. Het vertelt me nog steeds 408 pk / 300 kW
2) Ik voel helemaal geen verschil met voor de update.
3) Ik heb nog geen certificaat van Polestar ontvangen dat ik moet laten zien bij het legaal goedkeuren van de auto (DK-regels)
4) Hoe komt het dat de Polestar-ondersteuning herhaaldelijk beweerde dat ze konden zien dat de update nog niet was gedownload, en nu wel.

De supporter zei dat het ook vreemd voor hem klonk, maar dat hij dieper zal graven en morgen contact met me zal opnemen. Als hij met hetzelfde antwoord terugkomt, moet ik hem dan geloven of moet ik erop staan dat ze de update opnieuw installeren? Wat zouden jullie doen?

#2 ·
Ik zou ze niet geloven totdat ik iets kon zien. Ben je in de buurt van een Polestar service center? Hebben ze de mogelijkheid om dit te bekijken en ervoor te zorgen dat alles in orde is? Het lijkt erop dat het infotainmentsysteem de bijgewerkte info zou tonen als de upgrade correct was geïnstalleerd. Hopelijk komen ze terug met een update die logisch is.

#3 ·
Hier is mijn tijdslijn voor de prestatie-upgrade

18/11/2021 Polestar kondigt upgrade aan
20/11/2021 Ik bestel het en ontvang een orderbevestigingsmail (ik heb het 2 volle dagen volgehouden, goed gedaan :))
22/11/2021 Vervolg-e-mail van Polestar over wat te verwachten, bijvoorbeeld "De levering van de OTA-update duurt 1-2 weken. We nemen telefonisch contact met u op als we problemen ondervinden."
24/11/2021 Download aangekomen, klaar voor installatie. Vergelijkbaar met een OTA, het cloudsymbool gekregen, op installeren klikken, de auto voor x aantal tijd verlaten

2/12/2021 Verdere e-mail van Polestar met de mededeling "De Performance software-upgrade is nu succesvol geïnstalleerd in uw Polestar 2". Het wordt ook weergegeven als "geleverd" in de app wanneer ik kijk onder Mijn bestellingen.

Ik herinner me niet dat er een manier was om via het infotainmentsysteem te zien dat het is geïnstalleerd

Als het bij u was geïnstalleerd, zou u de (her)toewijzing van het pedaal denk ik meer opmerken dan de extra trekkracht, het is dag en nacht anders.

#6 ·
Hier is mijn tijdlijn voor de prestatie-upgrade

18/11/2021 Polestar kondigt upgrade aan
20/11/2021 Ik bestel het en ontvang een orderbevestigingsmail (ik heb het 2 volle dagen volgehouden, goed gedaan :))
22/11/2021 Vervolg-e-mail van Polestar over wat te verwachten, bijvoorbeeld "De levering van de OTA-update duurt 1-2 weken. We nemen telefonisch contact met u op als we problemen tegenkomen."
24/11/2021 Download aangekomen, klaar voor installatie. Vergelijkbaar met een OTA, het cloudsymbool gekregen, op installeren klikken, de auto voor x tijd verlaten

2/12/2021 Verdere e-mail van Polestar met de mededeling "De Performance software-upgrade is nu succesvol geïnstalleerd in uw Polestar 2". Het wordt ook weergegeven als "geleverd" in de app als ik kijk onder Mijn bestellingen.

Ik herinner me niet dat ik op de een of andere manier via het infotainmentsysteem kon zien dat het geïnstalleerd was

Als het bij u was geïnstalleerd, zou u naar mijn mening de pedaal(her)toewijzing meer opmerken dan de extra trekkracht, het is dag en nacht anders.
Kunt u het bovenstaande beschrijven? Afgezien van de HP-upgrade heb ik niets gelezen over de pedaalhermapping. Meer info over hoe het voelt na de update? Is dit op dit moment beschikbaar in de VS en weet iemand waar ik meer info kan krijgen?

#4 ·
P2inthePines: Ik denk ook dat ze een bewijs zouden moeten kunnen leveren dat de update succesvol is uitgevoerd, maar het lijkt erop dat ze dat niet kunnen. Ik woon eigenlijk heel dichtbij (ongeveer 1 mijl) in de buurt van een Polestar-ruimte, maar het probleem hier in DK is dat de ruimtes alleen showrooms zijn en niets met reparaties te maken hebben. Dat zijn nog steeds de normale Volvo-werkplaatsen waar ik naartoe moet, en het Android-systeem is nog steeds erg nieuw voor hen…

Polestar beweerde dat de prestatie-upgrade kwam met de 2.0-update, maar ik heb op geen enkel moment iets gezien in de infotainment of de app dat de prestatie-update vermeldt.

whiteco3: dat klinkt als een soepelere en verwachte update die je hebt gehad :). Ik voel echt geen enkele verandering in prestaties of gasrespons, dus ik denk echt niet dat de update is doorgevoerd