Polestar Forum banner
21 - 40 of 434 Posts
Discussion starter · #21 ·
MarkG47,
Welkom bij de Noisy Club! Ik heb naar je video gekeken, maar het klinkt vrij subtiel. Heb je een performancepakket op de jouwe met Ohlin-dempers? Hier zijn mijn ervaringen met geluiden op mijn PS2. Ik had een soortgelijk geluid van de achteras. Toen ik met Polestar Space sprak, vermoedden ze dat het een defecte Ohlin-demper zou zijn. Dus namen ze mijn auto mee, stelden een diagnose en ontdekten dat het die verdomde dempers waren. Ze bestelden nieuwe dempers en vervingen ze. Toen verdween het geluid! Het duurde echter 3 weken voordat ik het kon vervangen... een hel. Misschien wil je de service je demper laten controleren, als je die hebt.
Maar zelfs na het vervangen van de dempers heb ik nog steeds te maken met een heleboel verschillende soorten geluiden van overal in mijn auto, voor het geval je nieuwsgierig bent~
Goedemorgen @fastiger bedankt voor de informatie. Mijn auto is Non PP. Het geluid komt (naar mijn mening) van de aandrijflijn. Het is sneller dan de snelheid van de aandrijfas, dus ik denk dat het wijst op de motor en de versnellingen vóór de eindaandrijving. Ik zal jullie allemaal laten weten wat de garage zegt.

Goedemorgen @fastiger bedankt voor de informatie. Mijn auto is Non PP. Het geluid komt (naar mijn mening) van de aandrijflijn. Het is sneller dan de aandrijfas-snelheid, dus ik denk dat het wijst in de richting van de motor en de versnellingen vóór de eindaandrijving. Ik zal jullie allemaal laten weten wat de garage zegt.
Begrepen! Ik ben benieuwd wat het probleem is en hoe ze het oplossen. Laat het ons weten~ Succes. 🤞

Hallo allemaal, ik heb ook een vergelijkbaar probleem. Ik had dit eerder in een oudere thread vermeld voordat ik naar deze thread werd verwezen. Het klinkt net als de eerste GoPro-video in deze thread die @MarkG47 heeft gepost.

In mijn geval lijkt het van de voorste aandrijflijn te komen. Het begon bij mij toen ik een parkeerplaats verliet, ik reed ongeveer 3 meter vooruit en hoorde een kort metalen krakend geluid van voren. Sindsdien, wanneer ik tot stilstand kom, hoor ik een zacht "kaart in de fietsspaak"-geluid, net zoals anderen beschrijven. Ik kom bijna altijd tot stilstand met lift-off regen. Ik hoor dit geluid alleen bij lage snelheid wanneer de regeneratie actief is (zonder muziek).

Ik heb een non-PP (10 maanden en 12.800+ km). Ik ben 400 km van het dichtstbijzijnde servicecentrum (wachtend tot er een opengaat in DC), dus ik heb nog geen contact opgenomen met de service.

Hoi allemaal, ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik had dit eerder in een oude thread genoemd voordat ik naar deze thread werd verwezen. Het klinkt net als de eerste GoPro-video in deze thread die @MarkG47 heeft gepost.

In mijn geval klinkt het alsof het van de voorste aandrijflijn komt. Het begon bij mij toen ik een parkeerplaats verliet, ik reed ongeveer 3 meter vooruit en hoorde een kort metalen krakend geluid van voren. Sindsdien, wanneer ik tot stilstand kom, hoor ik een zacht "kaart in de fietsspaak"-geluid, net zoals anderen beschrijven. Ik kom bijna altijd tot stilstand met lift-off regen. Ik hoor dit geluid alleen bij lage snelheid wanneer regen actief is (zonder muziek).

Ik heb een non-PP (10 maanden en 8.000+ mijlen). Ik ben 250 mijl van het dichtstbijzijnde servicecentrum (wachtend tot er een opengaat in DC), dus ik heb nog geen contact opgenomen met de service.
Ik vermoed dat wat u beschrijft een ander probleem is. Klinkt bijna alsof er iets mechanisch kapot is gegaan - misschien had u een vastzittende remblok (zoals besproken in weer een andere thread hier), of iets anders is mislukt.

Het is nu open in Rockville.
Ja, ik heb een paar dagen geleden het forum doorzocht en me gerealiseerd dat het servicecentrum nu open is in Rockville. Bedankt dat je het me laat weten. Ik heb ze gisteren gebeld om een afspraak te maken. Ze hebben me niet teruggebeld, dus ik zal het morgen opnieuw proberen. Ook, na het geluid zorgvuldiger te hebben beluisterd, kan het eigenlijk van de achterste aandrijflijn komen, zoals anderen hebben vermeld. Soms heb ik moeite met de richting van een geluid in het voertuig. Ik laat het je weten als/wanneer ik een oplossing vind.

Discussion starter · #27 ·
Goedemorgen allemaal.
Dit geluid blijkt een beetje lastig te traceren, maar het "goede" nieuws is dat het luider wordt.
De afgelopen weken heb ik gefilmd met een externe microfoon. Ik denk dat ik een gebied heb getraceerd waar het geluid het duidelijkst vandaan komt in de auto.
Kortom, ik heb een externe microfoon diep in de opening achter de achterstoelen en de kofferbak geplaatst en daar krijg ik het duidelijkste geluid. Links naar de video's hieronder. Ik wacht tot de Volvo-service de Volvo Ear-tool krijgt, zodat ze in principe hetzelfde kunnen doen. Iemand suggereerde dat het de carrosserie is die kraakt. Luister eens en laat me weten wat jullie ervan vinden?

Zeker hetzelfde geluid dat ik in mijn voertuig hoor. Waarom zou de carrosserie alleen gek doen bij het vertragen bij lage snelheden? Ik ben zo benieuwd om erachter te komen wat hier echt aan de hand is en wat de oplossing is.

Zeker hetzelfde geluid dat ik in mijn voertuig hoor. Waarom zou de carrosserie alleen raar doen bij het vertragen bij lage snelheden? Ik ben zo benieuwd om erachter te komen wat hier echt aan de hand is en wat de oplossing is.
Dus, ik heb dit probleem sinds half november. Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt bij het nieuwe servicecentrum in Washington D.C. en de auto vandaag teruggekregen. Ze hebben de achterste remblokken en -schijven verwijderd en geĂŻnspecteerd en geen problemen gezien. Toen zeiden ze dat de rechter achterwielkastbekleding daadwerkelijk de band raakte en dat dit het probleem was. Helaas begon ik op weg naar huis het geluid weer te horen, dus ik vermoed dat de bekleding weer aan het aanraken is of dat het een ongerelateerd probleem was. Het geeft me een iets beter gevoel te weten dat ze geen remproblemen hebben gezien, dus ik denk dat ik wel zal zien wat er de komende maanden gebeurt of het opnieuw zal vermelden bij mijn volgende service.

Dus ik heb dit geluid.

Het is er alleen tijdens het remmen met regeneratie en alleen bij lage snelheden tijdens het stoppen.

Het komt overeen met iets dat met de wielsnelheid te maken heeft.

Het lijkt van de rechterkant van de achterkant van de auto te komen.

Ik zal de wielkastbekleding controleren, maar ik betwijfel of deze alleen bij vertraging aanraakt.

Erg blij met dit draadje en het onderzoekswerk tot nu toe. Bedankt!

Ik had een constant, vergelijkbaar geluid gedurende ongeveer twee of drie maanden (plus een eindeloze reeks piepjes onder alle omstandigheden). Na twee weken bij de dealer alles gerepareerd (PP met 4.400 mijl en iets meer dan 12 maanden oud).

Kraakgeluid was een gebroken aandrijfas. Duurde ongeveer 5 werkdagen, 7 dagen om het onderdeel naar Marin, CA te verzenden. Duurde ongeveer 2 dagen om te installeren en te testen. Kraken/knappen/metallische knalgeluiden allemaal weg. Oorzaak onbekend. De servicemanager zegt dat "sportief rijden" de meest voorkomende oorzaak lijkt te zijn. Ik concludeer dat dit een onjuiste ontwerpspecificatie voor de aandrijfas betekent.

Piepende geluiden waren schokdemperhoezen en ze zeiden dat het vrij gebruikelijk was en kon terugkeren, maar met behulp van een industriële smeerolie die verschilt van het technische tijdschrift in de hoop dat de oplossing langer meegaat (TJ 35681.1.0: Vet p/n 31437986). Ik heb ook een droge teflon coating aangebracht op alle afdichtingen en bumpers op de achterklep, deuren, motorkap op basis van forum aanbevelingen voordat ik de auto voor onderhoud bracht (wat mijn piepende geluiden niet oploste, maar ik denk dat het hielp met mogelijke andere piepjes die werden overstemd door het probleem met de schokdemperhoes).

Succes met het oplossen van de krakende en rammelende geluiden!
Bedankt voor deze update, @ALinSF. Was het geluid van de aandrijfas meer een gekraak, zoals je beschrijft (wat ik in mijn hoofd voorstel als een gekraak van een deur of vloerplank), of een soort geluid van een kaart in spaken?

Ik vraag het omdat ik volgende week Marin bezoek om naar mijn passagiersspiegel te laten kijken (lijkt moeite te hebben met uitklappen, ik vermoed een motorprobleem), en ik vraag me af of ik ze dit geluid moet laten controleren terwijl ik daar ben, of dat het tijdverspilling is / een schijnbaar normale eigenschap van de auto.

Ik zou zeggen dat het krakende geluid van de vloerplank van de deur accuraat kan zijn. De kaart in de spaken zou een te lage frequentie hebben voor hoe mijn geluid klonk. Het was als een hoger piepend metaal op metaal gekraak. In mijn gedachten klonk het als een oude vissersboot die kraakte terwijl hij aangemeerd lag in een gebied met enigszins constante golven. De technicus belde me binnen twee uur nadat ik hem had afgeleverd en zei dat hij een zichtbare scheur in de aandrijfas had gevonden en er enorm van overtuigd was dat dit de bron van het geluid was. Je gaat naar Marin, dus Alex is de persoon om mee te praten. Je zou ze het geluid moeten laten controleren, want jij en ik zijn niet de enigen die last hebben van enkele van deze geluidsproblemen en ze worden er beter in om ze op te lossen. Net zoals het piepen van de schokdemperhoes niet op lange termijn kan worden opgelost met bepaalde smeermiddelen en ze betere vinden. Het is nog maar een jaar geschiedenis, dus ik ben er zeker van dat ze een deel hiervan leren naarmate ze verder gaan. Het ontwerp van de demper schokdemper is geen standaard Volvo-opstelling, dus ze gaan ook de leercurve op.

Een teleurstelling was het gebrek aan leenauto's. Ik neem aan dat de meeste bestuurders in de beginperiode van PS niet zo dicht bij een servicecentrum wonen, maar als een aandrijfas breekt en een week+ duurt om te bestellen/repareren, denk ik dat er een soort leenauto gevonden moet worden.

Ik zou zeggen dat het geluid van krakende vloerplanken van de deur wel eens klopt. De kaart in de spaken zou een te lage frequentie hebben voor hoe mijn geluid klonk. Het was als een hoger piepend metaal op metaal gekraak. In mijn gedachten klonk het als een oude vissersboot die kraakte terwijl hij aangemeerd lag in een gebied met redelijk constante golven. De technicus belde me binnen twee uur nadat ik hem had afgeleverd en zei dat hij een zichtbare scheur in de aandrijfas had gevonden en er enorm van overtuigd was dat dit de oorzaak van het geluid was. Je gaat naar Marin, dus Alex is de persoon om mee te praten. Je zou ze naar het geluid moeten laten kijken, want jij en ik zijn niet de enigen die last hebben van dit soort geluidsproblemen en ze worden er beter in om ze op te lossen. Net zoals de piepende schokdemperhoezen niet op lange termijn kunnen worden opgelost met bepaalde smeermiddelen en ze betere vinden. Het is nog maar een jaar geschiedenis, dus ik ben er zeker van dat ze hier en daar wat van leren. Het ontwerp van de demper is geen standaard Volvo-opstelling, dus ze gaan ook de leercurve door.

Een teleurstelling was het gebrek aan leenauto's. Ik neem aan dat de meeste bestuurders niet zo dicht bij een servicecentrum wonen in de beginperiode van PS, maar als een aandrijfas breekt en een week+ duurt om te bestellen/repareren, denk ik dat er een soort leenauto gevonden moet worden.
Begrepen - bedankt! Dat klinkt als een ander probleem, maar ik zal ze vragen om dit geluid toch te controleren.

FWIW heb ik mijn voertuig waarschijnlijk een half dozijn keer in Marin gehad (maar niet in de afgelopen 6 maanden) en heb ik geen probleem gehad om een leenauto te pakken, hoewel het mogelijk is dat ze nu minder hebben met meer auto's op de weg.

Dus ik heb dit geluid.

Het is alleen tijdens het remmen met regeneratie en alleen bij lage snelheden tijdens het stoppen.

Het heeft iets te maken met de wielsnelheid.

Het lijkt van de achterkant, rechterkant van de auto te komen.

Ik zal de wielkast bekijken, maar ik betwijfel of het alleen bij vertraging aanraakt.

Erg blij met dit draadje en het onderzoekswerk tot nu toe. Bedankt!
Hetzelfde probleem hier. Achterwiel passagierskant begint te bonken bij het loslaten van het gaspedaal bij lage snelheden met regeneratief remmen. Begon vandaag voor zover ik kan beoordelen. Werk samen met Marin. Lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn, maar treft vooral degenen die het horen en er aandacht aan besteden. Ik hoop dat een van ons een update zal geven als ze het aanpakken.

21 - 40 of 434 Posts