Polestar Forum banner
21 - 21 of 21 Posts
Toen ik in 2018 mijn laadpunt liet installeren, heb ik serieus naar de Zappi gekeken en ben ik naar hun website gegaan om contact op te nemen met hun aangestelde lokale installateur. Hij gaf me een offerte van £1520 met Grant,...
Ouch! Ik kan me niet meer herinneren wat mijn Zappi kostte - ik kocht en liet hem installeren via Octopus, maar met de subsidie weet ik dat het minder dan de helft was!

Het is perfect in gebruik met Octopus Go, zonnepanelen en een Tesla PowerWall. Als je echter alleen een EV-lader wilt zonder ondersteuning voor een van die dingen, dan zijn er denk ik andere, goedkopere opties.

De terugverdientijd voor mijn opstelling was aanvankelijk ver weg, maar met de stijging van de elektriciteitsprijzen ziet het er ineens een stuk dichterbij uit. Zelfs als ik in het noordwesten woon, met een suboptimale SW-gerichte zonnepaneleninstallatie van 3,4 kW (het maximum dat je kunt hebben zonder goedkeuring van je DNO te hoeven krijgen), genereer ik 4 MWh per jaar (£1080 tegen 27 p/kWh) en als ik stroom van het net nodig heb, haal ik die uit de batterij die 's nachts is volgelopen tijdens mijn goedkope Octopus Go-tarief, dus ik betaal nooit meer dan 5 p/kWh (wat zal oplopen tot 7,5 p/kWh).

21 - 21 of 21 Posts