Polestar Forum banner

Gratis onderhoud voor de eerste drie jaar of 31250 mijl – waarom?

2 reading
2.3K views 21 replies 10 participants last post by  Ovation  
#1 ·
Marketing spin?

#2 ·
Het hangt af van de markten. Hier is het 5 jaar of 100.000 km, met intervallen van 2 jaar of 30.000, afhankelijk van wat het eerst komt, wat betekent dat je er maximaal drie gratis krijgt en minimaal twee.

#3 ·
Het hangt af van de markten. Hier is het 5 jaar of 100.000 km, met intervallen van 2 jaar of 30.000, afhankelijk van wat het eerst komt, wat betekent dat je er maximaal drie gratis krijgt en minimaal twee.
Ja, sorry, ik dacht dat het duidelijk was dat ik het over de Britse markt had. Het is voor mij niet bijzonder relevant wat andere mensen in andere landen krijgen.

#4 ·
Misschien had ik het op het Britse forum moeten plaatsen?

Als u bijvoorbeeld in uw eerste 8 maanden 20.000 mijl hebt gereden (onwaarschijnlijk, weet ik, maar niet onmogelijk) en vervolgens in de volgende 24 maanden slechts 10.000 mijl, dan zou u technisch gezien recht hebben op twee onderhoudsbeurten binnen de geadverteerde 3 jaar / 31.250 mijl - de eerste op basis van de kilometerstand, de tweede op basis van de tijd die is verstreken sinds de laatste onderhoudsbeurt...

#9 ·
Ik veronderstel dat mijn huidige vergelijking mijn Honda e is, die werd geleverd met 5 jaar gratis onderhoud, en die krijgt er elk jaar (of 10.000 mijl) een voor vijf jaar. Geen rare limiet van 31.250 mijl daar.

#10 ·
Ik veronderstel dat mijn huidige vergelijking mijn Honda e is, die werd geleverd met 5 jaar gratis onderhoud, en die elk jaar (of 10.000 mijl) een onderhoudsbeurt krijgt gedurende vijf jaar. Geen rare limiet van 31.250 mijl.
Ja, de mijlen zijn raar, maar dat komt omdat 90% van de wereld metrisch gebruikt. Polestar gaat er gewoon van uit dat er 20.000 km per jaar wordt gereden. En koos voor 3 jaar, dus er is maar één service van 20.000 km.

Krijg je ook maar 3 jaar garantie?

#18 ·
Moet ze gevoed houden 😋
Precies... onze VW heeft ook een jaarlijkse servicebeurt waarbij ze voornamelijk dingen inspecteren en een interieurfilter vervangen. VW heeft ook de mogelijkheid verwijderd om op een knop te drukken en de servicemelding te resetten, zoals hun oude benzineauto's hadden...

#14 ·
Ik heb gisteren daadwerkelijk Volvo hierover gebeld, mijn auto is in mei 3 jaar oud (heb hem contant gekocht, dus misschien houd ik hem) en is ook toe aan zijn eerste APK, dus ik dacht dat ik hem vroegtijdig zou inboeken voor een tweede onderhoudsbeurt en APK en zou proberen om alles onder garantie uit te laten voeren. Helaas lukt dat niet, de serviceagent vertelde me dat ik hem vorig jaar bij ongeveer 18.000 km heb laten onderhouden, dus dat is alles wat ik krijg, je krijgt geen tweede onderhoudsbeurt alleen omdat je het een goed idee vindt om het onder garantie te laten doen :) Ze vertelde me dat een tweede onderhoudsbeurt £ 295,00 zou kosten en de APK £ 54,95, dus ik heb het geweigerd.

Als ik ben ingelogd op het Polestar-platform, staat er:

Volgende onderhoudsbeurt over
486 dagen of 12211 mi

Dus ik wacht tot volgend jaar voor een onderhoudsbeurt als ik de auto houd en laat de APK in mei ergens lokaal uitvoeren.

#15 ·
Ik heb gisteren daadwerkelijk Volvo gebeld hierover, mijn auto is in mei 3 jaar oud (heb hem contant gekocht dus misschien houd ik hem) en is ook toe aan zijn eerste APK, dus ik dacht dat ik hem vroegtijdig zou inboeken voor een tweede onderhoudsbeurt en APK en zou proberen alles onder garantie te laten uitvoeren. Helaas lukt dat niet, de serviceagent vertelde me dat ik hem vorig jaar bij ca. 18K heb laten onderhouden, dus dat is alles wat ik krijg, je krijgt geen tweede onderhoudsbeurt alleen omdat je denkt dat het een goed idee is om het onder garantie te laten doen :) Ze vertelde me dat een tweede onderhoudsbeurt £295,00 zou kosten en APK £54,95, dus ik heb het geweigerd.

Als ik ben ingelogd op het Polestar-platform staat er:

Volgende onderhoudsbeurt over
486 dagen of 12211 mi

Dus ik wacht tot volgend jaar voor een onderhoudsbeurt als ik de auto houd en laat de APK in mei ergens lokaal uitvoeren.
Ooft! Mijn dealer heeft £127 voor de onderhoudsbeurt geoffreerd!

"De prijs voor een Polestar-onderhoudsbeurt is momenteel £127 inclusief btw. Dit is voor de wissel van het pollenfilter en voor de inspecties die we moeten uitvoeren. U ontvangt ook al uw software-updates en een jaar lang gratis pechhulp."

#16 ·
Het is allemaal maar semantiek...

Als Polestar in het VK zou verklaren 'eerste service gratis', ben ik het ermee eens dat dit de situatie voor de meeste mensen niet zou veranderen en ik veronderstel dat het een duidelijkere verklaring is. Maar met de manier waarop het momenteel is geformuleerd, als je twee services nodig hebt binnen de vastgestelde parameters, heb je recht op twee, dus wie verliest er met de manier waarop ze het momenteel op de markt brengen? Ik las de details voordat ik kocht en was blij dat ik mijn eerste service waarschijnlijk gratis krijg na ongeveer 18 maanden en dan waarschijnlijk voor de volgende moet betalen - ik vond niets verwarrend of misleidend.

Dan zijn er nog de lopende kosten: voor de meeste mensen in het VK die een gemiddeld aantal kilometers rijden, zullen de eerste servicekosten in jaar 4 zijn. Laten we zeggen dat het £ 127 is, zoals u werd geciteerd. Je hebt hetzelfde in de jaren 6, 8 en 10, dus de totale kosten over tien jaar eigendom zijn £ 508.

Voor je Honda e gaan we uit van dezelfde kosten na vijf jaar (ik wed dat het hoger zal zijn, afgaande op wat Hyundai in rekening bracht voor de Ioniq die ik had). Je krijgt er vijf gratis, betaalt dan £ 127 per jaar in de jaren 6-10. De totale servicekosten over tien jaar zijn £ 635.

Semantiek...

#17 ·
Hoi allemaal, ik heb gekeken naar het boeken van een serviceafspraak bij mijn lokale Volvo-dealer. Ze hebben aangegeven dat de service-intervallen om de 2 jaar of 18.000 mijl zijn.

Ik heb net de Polestar-website bekeken en daar staat: “Elke Polestar 2 wordt geleverd met gratis, gepland onderhoud voor de eerste drie jaar na levering, of 31.250 mijl, afhankelijk van wat het eerst komt”.

Als de service-intervallen om de 2 jaar of 18.000 mijl zijn, betekent dat eigenlijk dat uw eerste service (na 2 jaar of 18.000 mijl) gratis is. Na de eerste service komt u ofwel op 4 jaar (buiten de gratis periode), ofwel op 36.000 mijl (ook buiten de gratis periode).

Dus waarom leidt Polestar met 3 jaar of 31.250 mijl? Het is toch zeker nauwkeuriger om te zeggen dat uw eerste service gratis is...

Marketing spin?
De meeste wagenparken/leases zijn voor 2 of 3 jaar, dus ik kan zien hoe het verleidelijk zal zijn om dit te presenteren als 3 jaar gratis service, en het zou effectief het geval zijn voor iedereen die niet meer dan 10.000 mijl/jaar least.

Theoretisch, als iemand 18.000 mijl in minder dan een jaar zou rijden en een gratis service zou krijgen op basis van mijlen, en dan minder dan 6.500 mijl/jaar zou rijden in de volgende twee jaar, dan zou hij recht hebben op een andere gratis service op basis van tijd met de huidige bewoordingen.

Zeer ongebruikelijk patroon, ik betwijfel echter of iemand er voordeel van zou hebben!

#21 ·
Voor mijn eerste service vorige week (18500 mijl) kreeg ik een video van de inspectie van de onderkant met een commentaar waarin werd uitgelegd wat ze controleerden en dat alles in orde was. Het duurde ongeveer 4 minuten. Ik ontving ook een lijst van alle andere gecontroleerde zaken (allemaal aangevinkt oké) zoals veiligheidsgordels etc., wat naar mijn schatting nog eens 10 minuten duurde. Al met al, tegen de tijd dat ze hem de werkplaats in hadden gereden en op de brug hadden gezet, kan ik me niet voorstellen dat het langer dan 30 minuten duurde, inclusief de software-update. Sterker nog, ze hebben er misschien langer over gedaan om hem te wassen en te documenteren dan om hem daadwerkelijk te onderhouden.

Ik klaag niet, want deze dingen zijn belangrijk om te controleren. Ik heb niet gevraagd wat hun uurtarief voor service is, maar ik gok dat het rond de £127 ligt die hierboven is genoemd, dus een uur om alles te doen klinkt voor die prijs wel ongeveer goed.

Maar £295 klinkt nogal overdreven, tenzij de tweede service veel meer werk met zich meebrengt!