Polestar Forum banner

What's the least of evils?

21K views 24 replies 17 participants last post by  Pole-ish  
#1 ·
Dus, ik denk aan de Michelin Cross Climate 2 als all-weather band, misschien voor het hele jaar, maar ik heb een hekel aan het gebrek aan een reserveband en wiel, vooral voor langere reizen.

Ik vraag me af of iemand hier erover heeft nagedacht om een reservewiel te kopen voor 'breng me naar huis/breng me naar de bandenwinkel'-scenario's die geoptimaliseerd is voor kosten en gewicht. Geen mini, een wiel van volledige grootte (20") voor het Performance pack, maar dan gewoon een oude band. Ik zou er zelfs een van de standaardbanden op kunnen zetten.

Gedachten?

Mijn doel is om een reserveband te hebben, gewicht en kosten te minimaliseren. Het kopen van een 5e cross climate is niet logisch omdat ze directioneel zijn.

Mijn andere gedachte was om een serieuzere reparatieset te kopen met pluggen en zo verder, en het gewoon te riskeren, maar ja. Weet het niet zeker.

Bedankt voor je gedachten.

Ik haal volgende week mijn 2022 Performance/Plus/Pilot op, hier in Denver, Co, hoop ik.

#4 ·
#5 ·
Iemand dit geprobeerd? Shop Universal Spare Wheels & Accessories Online - EZ Spare Wheel
20”x5” Reserveband/wiel voor 5-gaats wiel past op 18”, 19”, 20” & 21” wielvoertuigen

Die link is voor een 20" (beweert dat het past op Tesla Model 3 Performance) - niet zeker over de remmen, maar aangezien het ook op een 21" wiel zou kunnen passen, is het misschien het proberen waard.
Ziet eruit alsof dat zou kunnen werken. Goede vondst. Wauw, 58 pond gewicht alsof je een extra derdeklasser achterin meedraagt.

#8 ·
Ik denk dat elk reservewiel voor (in ieder geval nieuwere) Volvo's op Polestar (niet PP) past. Ik denk erover om mijn Volvo-reservewiel te gebruiken als ik mijn Polestar krijg. Ik vraag me nog steeds af of ik de PP-versie of de standaardversie krijg.

Ik heb mijn originele Volvo-reservewiel van de sloop gekocht en het is als nieuw (nooit gebruikt).

#10 ·
Of repareer de band ter plekke (indien mogelijk)
Ja, dat is goed spul. Ik heb ook een pakketje daarvan in mijn kofferbak. In Finland noemen mensen het "kamelenstront"

#15 ·
Ik heb goede dingen over deze jongens gehoord ... Homepage ... ze doen (nog) geen Polestar-versie, maar het is misschien de moeite waard om contact met ze op te nemen om te zien of het mogelijk is (in mijn ervaring grijpen leveranciers van derden graag de kans om de kopers van extra merken aan te spreken) ... helaas zit ik in Australië, dus ik zal iets lokaals moeten vinden :(

#16 ·
Ik heb nu een reservewiel/band voor lange reizen en in geval van een lekke band thuis. Ik heb een 4-Y 20" PP-wiel van VIVA gekocht, omdat de prijs veel beter was dan de $1380 plus belasting die de dealer me noemde. Ik heb een Pirelli PZero All Season reserveband, hetzelfde type als op mijn P2. Ik heb de voorversie van het wiel van 8" genomen, dus het werkt beide kanten op als dat nodig is. Op deze manier hink ik niet met 80 km/u op een donut over de snelweg en als ik een band moet laten vervangen/laten repareren, kan ik alleen het wiel meenemen en niet de hele auto.

#17 ·
Ik heb nu een reservewiel/band voor lange reizen en in geval van een lekke band thuis. Ik heb een 4-Y 20" PP-wiel van VIVA gekocht, omdat de prijs veel beter was dan de $1380 plus belasting die de dealer me noemde. Ik heb een Pirelli PZero All Season reserveband, hetzelfde type als op mijn P2. Ik heb de voorversie van het wiel van 8" gekregen, dus het werkt beide kanten op als dat nodig is. Op deze manier hinkel ik niet met 80 km/u op een donut over de snelweg en als ik een band moet laten vervangen/plakken, kan ik alleen het wiel meenemen en niet de hele auto.
Wat is VIVA.?

#19 ·
Ik ben blij dat jullie dezelfde bezorgdheid hebben als ik. Ik was ook geschokt om te zien dat er geen ruimte was om de band te plaatsen. Ik zou daarvoor zeker de frunk gebruiken. Ik had laatst een lekke band op mijn normale woon-werkverkeer die niet te repareren was en de reserveband zou me zeker het leven redden. In plaats daarvan moest ik een sleepdienst bellen die me te veel rekende omdat ze om de een of andere reden de dolly moesten gebruiken (misschien om me meer te laten betalen, ik ben er nog steeds niet zeker van), het punt is dat ik twee dagen later de auto nog steeds niet kan gebruiken omdat ik een nieuwe band nodig heb, die ik nu als reserve moet halen, maar toch heb ik geen ruimte om hem te plaatsen, noch voorin, noch achterin onder de kofferbakruimte. Ik weet dat de motoren daar zitten... maar toch niet praktisch voor noodgevallen.

Nu, op langere reizen zal ik ruimte moeten maken voor een band in de kofferbak. Ik ben er zeker van dat ik de pineut ben als er zich een noodgeval voordoet.

#20 ·
Een punt dat niemand had genoemd...althans voor de powerpack-auto's.
VOORREMMEN zijn het probleem, niet de achterremmen. Het is een extra stap, maar als je een platte voorband hebt, doe dan de reserveband achter en neem de achterband en doe die voor. Het brengt je waar je moet zijn.

#21 ·
Een punt dat niemand had genoemd...althans voor de powerpack-auto's.
De VOORSTE remmen zijn het probleem, niet de achterste. Het is een extra stap, maar als je een platte voorband hebt, zet dan de reserveband achter en neem de achterband en zet die voor. Het brengt je waar je moet zijn
Wees voorzichtig daarmee, als de band helemaal plat is, is de band niet meer te repareren, omdat er zijdelingse schade aan de interne schroefdraad van de band kan zijn opgetreden. Dat is in één geval met een andere band van mij gebeurd.
Als je midden in de middle of nowhere zit, is dat prima als oplossing, zolang je weet dat je die band moet weggooien als je eenmaal op je plek bent.

#23 ·
#24 ·
Zeer vergelijkbaar met degene die ik heb gekocht voor mijn 2025 SMLR Modern Spare Tire. Gemakkelijk vast te zetten met de haken in de kofferbak en de draagtas maakt het gemakkelijk om eruit te halen wanneer extra ruimte nodig is. Ik ga naar veel plaatsen waar het mobiele signaal op zijn best vlekkerig is, dus ik wil niet uitsluitend afhankelijk zijn van pechhulp.