Ik zou zeggen dat je sterk uiteenlopende antwoorden krijgt, afhankelijk van de auto, de service, dealers en de verwachtingen van gebruikers.
Voor mij zijn de software en apps behoorlijk onaf.
Actieradius - mijn normale woon-werkverkeer 95% snelweg @ 70 mph geeft 230 mijl met 20% over in de zomer, maar de snelheidsgerelateerde acc en pilot plus zijn gevaarlijk en onbruikbaar. Dus niet het voordeel dat ik verwachtte.
Deurontgrendeling onbetrouwbaar - en ik zeg dit omdat ik in principe niet gegarandeerd 100% van de tijd mijn auto ontgrendeld kan hebben als ik ernaast sta. Moest twee keer terugvallen op de telefoon-app.
Apps zijn zielig
Ik heb de Bluetooth-streamoptie gebruikt voor Spotify of 'eigen' muziek omdat de USB Music-app volkomen nutteloos is. Spotify is oké, maar mist nogal wat functies (en verschilt van de P2- en P3-implementatie).
Enorme beperking in het aantal apps.
Achterscherm is grotendeels een gimmick.
Google Maps plaatst me regelmatig 30 meter ten westen van waar ik werkelijk ben.
Camera-app, nou ja lol. Het start niet automatisch. Genoeg gezegd. Stopt als de kaart vol is (dan moet je handmatig opnieuw starten).
Het ontbreken van fysieke knoppen is gewoon een pain in the butt, je hebt het scherm nodig om je ventilatieroosters aan te passen...
De snelkoppelingen en favorieten zijn aanzienlijk beperkt, ook al is er veel vrije ruimte op het scherm (maar het is een groot scherm en tijdens het rijden, in het VK, zorgen stoten ervoor dat nauwkeurig aanraken een gok is, dan piept de 'niet opletten'-app.
Prestaties op dual motor zijn geweldig, maar nooit onder de 4,1 seconden naar 60 gekomen. Gezien geen versnellingsbakwissels is dat 10% langzamer dan geadverteerd. (Gebruikmakend van de performance app, rem losgelaten met 100% gas, performance mode, zachte ophanging, opgewarmd koelmiddel etc.)
Binnenin is luxueus en passagiers houden van de stijl binnen en buiten.
Service en ondersteuning nutteloos.
Ik had op dag 1 en dag 2 een waarschuwing voor remfalen. De dealer wilde niet helpen en zei dat ik pechhulp moest gebruiken. Pechhulp deelt geen technische gegevens met Polestar.
Servicecentrum neemt de zorg en doet niets (flasht de bestaande software opnieuw).
De diagnostiek die de pechhelper mij liet zien, bewijst dat de software verre van compleet en werkend is (veel crc-fouten etc.). (Als je weet waar je naar kijkt, en dat zijn niet de cascadefouten die je normaal ziet).
Zou ik er nog een kopen? Nee, ik zou hem graag willen ruilen voor een Lexus, omdat ik me realiseer dat ik voor een forenzenauto eigenlijk iets wil dat gewoon 100% werkt. Ik heb 4 andere voertuigen en 1 raceauto als ik me met auto's wil bezighouden.