Polestar Forum banner

Botsingsvermijding remmen tijdelijk uitschakelen?

1.7K views 13 replies 6 participants last post by  Aidan Bell  
#1 ·
Elke keer als ik thuiskom, moet ik mijn auto achteruit een relatief smalle oprit oprijden, met een erg lage muur aan de ene kant en een hoge heg aan de andere kant. Met oefening is dit niet moeilijk, maar wat bijna onmogelijk is, is dit te doen zonder dat de auto schreeuwt en in paniek raakt omdat hij denkt dat ik op het punt sta de ene of de andere kant te raken! Erger nog, tenzij ik met een slakkengang naar beneden kom, gooit de auto vaak halverwege de noodrem erop.

#3 ·
Hartelijk dank @Jupiter7. Het is dus niet mogelijk om het voordeel van de camera te behouden, maar de automatische botsingsvermijding uit te schakelen? Ik zal het proberen. In ieder geval zal het hopelijk een van die systemen zijn die, als je het uitschakelt, de volgende keer dat de auto wordt gestart automatisch weer wordt ingeschakeld.

#4 ·
Veel dank @Jupiter7 . Het is dus niet mogelijk om het voordeel van de camera te behouden, maar de automatische botsingsvermijding uit te schakelen? Ik zal het proberen. In ieder geval zal het hopelijk een van die systemen zijn die, als je het uitschakelt, de volgende keer dat de auto wordt gestart automatisch weer aangaat.
De camera blijft aan, maar je kunt RAB (automatische remmen achter) uitschakelen. In de VS moet je dit elke keer doen als je rijdt, maar ik weet niet zeker of dat in alle landen zo is. De camera zelf werkt nog steeds, ongeacht of RAB is ingeschakeld of niet.

Merk op dat dit anders is dan automatische botsingsdetectie vooruit. Dat is, denk ik, ingeschakeld, maar ik ben niet 100% zeker, in de auto-instellingen.

This post has been deleted
#7 ·
Image
Dit is een screenshot van mijn video die de problemen met de achteruitrijcamera laat zien
Tik gewoon op die rechterknop. Het verschijnt maar even. Er is geen beeld op het scherm vanwege Polestar, maar dat is nadat hij in de achteruit is gezet.

#9 ·
Elke keer als ik thuiskom, moet ik mijn auto achteruit een relatief smalle oprit afrijden, met een zeer lage muur aan de ene kant en een hoge heg aan de andere kant. Met oefening is dit niet moeilijk, maar wat bijna onmogelijk is, is om dit te doen zonder dat de auto schreeuwt en in paniek raakt omdat hij denkt dat ik op het punt sta om de ene of de andere kant te raken! Erger nog, tenzij ik met een absolute slakkengang naar beneden kom, slaat de auto vaak halverwege de noodrem aan.
Weet iemand of het mogelijk is om de botsingsvermijding tijdelijk uit te schakelen terwijl ik mijn oprit achteruit rijd? Bedankt.
Ik heb een grote heg direct aan de rand van mijn oprit (een paar centimeter van de auto als ik achteruit rij). Ik heb gemerkt dat als ik te snel achteruit rijd, de achteruitrijbotsingsremming wordt geactiveerd. De eerste keer dat het me overkwam, schrok ik me rot. Maar een keer heeft het me behoed voor het overrijden van een metalen hark (en het platrijden van een band) die mijn vrouw per ongeluk direct achter de auto had geplaatst... dus ik deactiveer het niet.

Maar ik heb geleerd dat als je heel langzaam achteruit rijdt als je weet dat er gevaar aan de zijkant is, het niet zal activeren. Maar als je over (ongeveer) ~ 2-3 mph gaat, zal het activeren.

Langzaam uit de garage rollen, of totdat je de gevarenzone passeert waarvan bekend is dat deze veiligheidsfunctie activeert, en, tenminste voor mij, zal deze niet activeren. Het is niet nodig om te deactiveren... tenzij je dat toch wilt.

#10 ·
Ja, Dude, we hebben duidelijk allebei hetzelfde T-shirt hier! Ik heb hetzelfde ontdekt; dat als ik met een slakkengang naar beneden kruip, de RAB "waarschijnlijk" niet zal ingrijpen! Ik ben het zeker met je eens dat het uitschakelen om problemen vraagt. De afgelopen 24 uur heb ik het uitgeschakeld, maar misschien ga ik nu terug naar het aan laten staan, en gewoon 10 minuten extra uittrekken om de oprit af te komen!

#12 ·
Ja, Dude we hebben duidelijk allebei hetzelfde T-shirt hier! Ik heb hetzelfde ontdekt; dat als ik met een slakkengang naar beneden kruip, de RAB "waarschijnlijk" niet zal ingrijpen! Ik ben het zeker met je eens dat het uitschakelen ervan om problemen vraagt. De afgelopen 24 uur heb ik het uitgeschakeld, maar misschien ga ik het nu weer aanzetten en gewoon 10 minuten extra uittrekken om de oprit af te rijden!
Moet je een lange oprit hebben met veel obstakels? Ik hoef dit alleen te doen als ik voor het eerst uit mijn garage kom (waar mijn heg is). Zodra ik naast de heg ben, kan ik mijn normale achteruitrijsnelheid hervatten. Maar wat werkt.

#13 ·
Ik heb de steile oprit-situatie en was het zat om de automatische rem uit te schakelen (en te vergeten). Ik ontdekte dat achteruit de oprit oprijden de RAB niet activeert, dus ik rijd nu altijd achteruit naar binnen. Uitrijden activeert een korte front proxy-waarschuwing, maar geen automatische rem.

#14 ·
Helaas kan ik niet hetzelfde doen. Mijn aandrijving heeft een behoorlijk uitgesproken neerwaartse helling. Dus ja, voorwaarts naar beneden rijden zou veel gemakkelijker zijn. Achteruit omhoog rijden om eruit te komen, zou echter een moeilijke manoeuvre zijn in elke auto, laat staan dat je tegelijkertijd met de RAB van een Polestar moet vechten!