Polestar Forum banner
1,901 - 1,920 of 1,936 Posts
Heeft iemand onlangs de configurator geprobeerd en gemerkt dat de permutaties voor een nieuwe fabrieksbestelling extreem beperkt zijn?
Als potentiële optie om mijn launch edition te vervangen, die na 10 weken wachten nog steeds niet is gerepareerd, overwoog ik een andere te bestellen, maar ik kan niets in de buurt van de specificaties krijgen zonder de melding 'Configuratie niet beschikbaar voor fabrieksbestelling. Vergelijk uw configuratie met beschikbare auto's.' te krijgen. Dit zijn de dingen die ik niet heb kunnen selecteren: matrix-verlichting, privacy glass, wollen interieur, 21 inch plus wielen. Als je een van die dingen selecteert, krijg je de foutmelding.
Het is alsof ze geen nieuwe fabrieksbestellingen willen accepteren en klanten in plaats daarvan pushen om een voorgeconfigureerde auto te nemen.

Is er iemand die de configurator onlangs heeft geprobeerd en gemerkt dat de permutaties voor een nieuwe fabrieksbestelling extreem beperkt zijn?
Als een potentiële optie om mijn launch edition te vervangen die na 10 weken wachten nog steeds niet is gerepareerd, overwoog ik er een te bestellen, maar ik kan niets in de buurt krijgen qua specificaties zonder de melding 'Configuratie niet beschikbaar voor fabrieksbestelling. Vergelijk uw configuratie met beschikbare auto's.' te krijgen. Dit zijn de dingen die ik niet heb kunnen selecteren: matrixverlichting, privacy glass, wollen interieur, 21 inch plus wielen. Als ik een van die dingen selecteer, krijg ik de foutmelding.
Het is alsof ze geen nieuwe fabrieksbestellingen willen accepteren en klanten in plaats daarvan pushen om een voorgeconfigureerde auto te nemen.
Dat betekent gewoon dat een auto met de specificaties die u wilt al is gebouwd en beschikbaar is.

Dat betekent gewoon dat een auto met de specificaties die je wilt al gebouwd en beschikbaar is.
Ik denk niet dat dat het geval is, want voor de basisconfiguraties geeft het me wel een optie voor een fabrieksbestelling, het is pas als ik extra's begin toe te voegen dat de optie verdwijnt. Als ik naar de voorgeconfigureerde auto's kijk, zijn er geen met de specificaties die ik wil, maar ik kan nog steeds geen fabrieksbestelling specificeren.

In Nederland kan ik gewoon die opties selecteren voor een levering in mei/juni... Maar vreemd genoeg is het Lidar-pakket volledig uit de optielijst verdwenen.

In Nederland kan ik die opties gewoon selecteren voor een levering in mei-juni,.. Maar vreemd genoeg is het Lidar-pakket volledig uit de optielijst verdwenen.
Hetzelfde voor mij, ik kan alle opties selecteren behalve levering in mei-juni. Maar Lidar is verwijderd, slimme zet als je het mij vraagt. Focus de komende 12 maanden op het werkend krijgen van de huidige systemen voordat je de complexiteit van lidar toevoegt. Niet veel mensen die weg zullen lopen van een P3-aankoopbeslissing omdat Lidar er niet is.

In Nederland kan ik die opties gewoon selecteren voor een levering in mei-juni,.. Maar vreemd genoeg is het Lidar-pakket volledig uit de optielijst verdwenen.
Afgezien van de huidige softwarebugs, kunnen ze de auto niet verkopen, dus de kans dat ze de Lidar-optie ĂĽberhaupt weer toevoegen is bijna nul procent. Ik vermoed dat degenen die het met de Lidar-configuratie hadden besteld, binnenkort een orderannulering zullen krijgen en het aanbod om over te stappen op de bestaande voorraad.

Tussen de softwareproblemen op zowel de P3 als de P4, plus de zachte verkoop voor beide, en dat de P4 waarschijnlijk ruim voordat de Zuid-Koreaanse faciliteit operationeel is, uit de Amerikaanse markt wordt geweerd.... zou ik me zorgen maken over Polestar als merk. Geely zal het maar tot op zekere hoogte brengen en zoveel absorberen.

Maakt niet uit de huidige softwarefouten, ze kunnen de auto niet verkopen, dus de kans dat ze de Lidar-optie ĂĽberhaupt terugzetten is bijna nul procent. Ik vermoed dat degenen die het met de Lidar-configuratie hadden besteld, binnenkort een orderannulering krijgen en het aanbod om over te stappen op de bestaande voorraad.

Tussen de softwareproblemen op zowel de P3 als de P4, plus de zachte verkopen voor beide, en dat de P4 waarschijnlijk ruim voordat de Zuid-Koreaanse faciliteit operationeel is, van de Amerikaanse markt wordt uitgesloten....Ik zou me zorgen maken over Polestar als merk. Geely zal het maar tot op zekere hoogte brengen en zoveel absorberen.
Het is teleurstellend, maar ik heb hetzelfde gevoel. Te veel verloren momentum en de verliezen zullen niet worden goedgemaakt als de uitgebrachte voertuigen geen uitstekende voorbeelden zijn van kwaliteit en eersteklas technologie.

Het is teleurstellend, maar ik heb hetzelfde gevoel. Te veel momentum verloren en de verliezen zullen niet worden goedgemaakt als de uitgebrachte voertuigen geen uitstekende voorbeelden zijn van kwaliteit en eersteklas technologie.
En het is niet zo dat er enige vorm van verlichting aan de horizon is. De volgende auto's in de pijplijn zijn de 5 en de 6. Dat zijn auto's met een laag volume en een hoge prijs, die sterk afhankelijk zouden zijn van een sterke merknaam om ze aantrekkelijk te maken voor kopers tegen die prijs.

Mijn P3 LE is vandaag aangekomen. Geleverd met 1.1.22. Een snelle ronde om het blok gemaakt en hij remde abrupt bij ongeveer 30 mph op een zijweg met aan weerszijden geparkeerde auto's.

Een daaropvolgende update naar 1.1.23 en een rit van 10 minuten verliepen gelukkig foutloos.

Ik heb een paar items die niet lijken te werken of niet kunnen werken, dus ik zal ze in het relevante topic plaatsen.

Ik ben gewoon blij dat ik hem eindelijk heb en het was tot nu toe een frustrerende en onaangename ervaring, maar ik ben gewoon blij om hem te zien en te weten dat er verschillende updates zijn geweest sinds hij geleverd had moeten worden, toen 1.1.11 de nieuwste software was.

Even ter informatie. Ik heb een proefrit gemaakt met de P3 12/7 en vond hem erg leuk. Na een etron te hebben geprobeerd en te beseffen dat het niets voor mij is, heb ik op 9/12 een bestelling geplaatst voor een P3 Plus Jupiter Zinc die gepland stond voor "eind december". Ik neem aan dat hij in de fabriek stond te wachten op een toewijzing. De levering moet voor 2 januari plaatsvinden om de kortingen te krijgen die 12,5k van de MSRP afhalen. De initiële ETA voor de Detroit Polestar was 22/12 en nu is mij 20/12 + een paar dagen voor voorbereiding/update software verteld.

Duimen dat ik hem volgende week krijg en dan kan ik leren hoe ik soft resets kan doen om fouten te wissen zoals iedereen!

• Like
Reactions: JM123
Even ter informatie. Ik heb een proefrit gemaakt met de P3 12/7 en vond hem erg leuk. Nadat ik een etron had geprobeerd en besefte dat hij niet voor mij was, heb ik op 9/12 een P3 Plus Jupiter Zinc besteld die "eind december" zou moeten komen. Ik neem aan dat hij in de fabriek stond te wachten op een toewijzing. Moet voor 2 januari geleverd worden om de kortingen te krijgen die 12,5k van de MSRP afhalen. De initiële ETA voor de Detroit Polestar was 22/12 en nu is mij 20/12 + een paar dagen voor voorbereiding/update software verteld.

Duimen dat ik hem volgende week krijg en dan kan ik leren hoe ik soft resets kan doen om fouten te wissen zoals iedereen!
Heeft u nog updates over uw auto? Ik heb er eind november een besteld en kreeg te horen dat het eind december zou zijn, maar er is nog steeds geen definitieve datum. Ik hoopte het te kunnen halen en de Costco-korting te krijgen, maar nu vraag ik me af of dat gaat lukken.

Heeft u updates gehad over uw auto? Ik heb er eind november een besteld en kreeg te horen dat het eind december zou zijn, maar er is nog steeds geen definitieve datum. Ik hoopte het te kunnen halen en de Costco-korting te krijgen, maar nu vraag ik me af of dat gaat lukken.
Ja. Het is op 20/12 zoals gepland in Detroit aangekomen. Overdracht op maandag. De verkoopmedewerker was communicatief en leek op de hoogte te zijn van het verzendschema.

Ik was bereid om over te stappen op een voertuig op voorraad. Ik hoop dat het onderweg is naar u!

Mijn P3 LE is vandaag aangekomen. Geleverd met 1.1.22. Heb een snelle rit rond het blok gemaakt en hij remde noodgedwongen bij ongeveer 30 mph op een zijweg met aan weerszijden geparkeerde auto's.

Een daaropvolgende update naar 1.1.23 en een rit van 10 minuten verliepen gelukkig foutloos.

Ik heb een aantal items die niet lijken te werken of niet kunnen werken, dus ik zal ze in de relevante thread plaatsen.

Eindelijk blij dat ik het heb en frustrerend en een afschrikwekkende ervaring tot nu toe, maar ik ben gewoon blij om het te zien en te weten dat het verschillende updates heeft sinds het zou worden geleverd toen 1.1.11 de nieuwste software was.
Hoe bevalt het je nu je het een paar dagen hebt? Ik wacht nog steeds tot de mijne is gerepareerd en geleverd, bijna 12 weken na de eerste bezorgpoging. Ik overweeg om de bestelling gewoon te annuleren en in plaats daarvan een Macan te bestellen, want de Britse klantenservice is echt verschrikkelijk.

Hoe bevalt het je nu je het een paar dagen hebt? Ik wacht nog steeds tot de mijne is gerepareerd en afgeleverd, bijna 12 weken na de eerste afleverpoging. Ik overweeg om de bestelling gewoon te annuleren en in plaats daarvan een Macan te bestellen, aangezien de Britse klantenservice echt verschrikkelijk is.
Ik voel echt met je mee @stuie-t, een heleboel stress die niemand nodig heeft bovenop de dagelijkse sleur.
Wat ik zou willen zeggen is dat het aan de verwachtingen voldoet. Dat is nu subjectief, want ik kom uit een Range Rover Velar uit 2020, dus ik zal het daarmee vergelijken:
Verbazingwekkende wendbaarheid. Richt het in één richting en het zal dat gewicht moeiteloos verplaatsen.
Belachelijk koppel en het heeft de remkracht om bij te blijven
De rit is stijf, zelfs op standaard vergeleken met de 21-inch luchtvering op de Velar
Zitplaatsen zijn ondersteunender en zicht op de zijkanten minder belemmerd door smallere A-stijlen
Achterste zitgedeelte met vlakke vloer is een gamechanger voor mijn gezin
Kofferbak is kleiner maar breder
Minder dan 150 mijl gereden, gemiddeld 3,9 kWh/per mijl. Wat ik behoorlijk vind.
Godzijdank heeft de softwarestabiliteit eindelijk een keerpunt bereikt. Ik kan grotendeels leven met bugs, maar mijn vrouw had geen geduld of bereidheid om dingen te accepteren die worden geadverteerd en dan niet werken!
Segways op wat wordt geadverteerd en niet beschikbaar is. Zoals velen hebben gepost, is het gebrek aan wat als basisfunctie in de premiumsector wordt beschouwd, verbijsterend; geheugenstoelen, ontbrekende spiegelfunctionaliteit en de talloze manieren waarop de auto vergrendelt, ontgrendelt en vervolgens start met een kaart of die stomme braak- of digitale sleutel (die ik niet aan de praat krijg) zijn mijn drie klachten

Over het algemeen gaat het goed en ik wil gewoon dat PS doorgaat met het introduceren van de ontbrekende geadverteerde functies.

Als ik me zorgen maak, is het niet de auto, maar hoeveel ik echt kan vertrouwen op de Britse klantenservice als ik ze nodig heb. Tot nu toe is het antwoord geweest dat ik dat niet kan, dus ik duim dat er hier niets misgaat.

Het is dus het begin van het einde van mijn Polestar-reis, want ik heb mijn leasemaatschappij (Zenith) nu gevraagd om de bestelling te annuleren. Besteld in december 2022, is het een extreme test van mijn geduld geweest, te beginnen met de aanvankelijke vertragingen bij de lancering en vervolgens de aanhoudende problemen met mijn auto in het bijzonder. De afgelopen 14 weken heeft hij in de opslagfaciliteit in Southampton gestaan ​​in afwachting van reparatie nadat er problemen waren geconstateerd bij de overdracht en in die tijd waren de enige updates van Polestar in de eerste plaats om 10 weken geleden te proberen opnieuw te leveren met dezelfde fouten en vervolgens een e-mail 6 weken geleden om te zeggen dat er nu nieuwe problemen zijn. telefoontjes en e-mails met verzoeken om updates die door mezelf, de leasemaatschappij en van het eigen social media team van Polestar werden verzonden, bleven onbeantwoord. Om het af te maken, hebben ze niet de moeite genomen om hem op een transportwagen te zetten voor de tweede afgebroken levering, dus hij heeft nu 250 leveringskilometers op de teller staan ​​en ik heb er nooit zelf mee gereden.

Als Polestar overleeft (en helaas is het een grote ALS), ben ik er zeker van dat het uiteindelijk een geweldige auto zal blijken te zijn.

Mijn bestelling, geplaatst in januari 2024, is nog steeds niet geleverd, hoewel de auto al sinds september in Australië is. Het is super triest dat het bedrijf zo incompetent is geweest, hoewel de basis van de auto geweldig blijft.
Maar het is niet langer mijn probleem, want ik rijd al sinds september in een MB EQE 350 SUV. Ik wil echt dat Polestar overleeft, maar tot nu toe, gezien mijn ervaring, denk ik dat het onwaarschijnlijk is.
Afgezien van de vertraging was de Benz ongeveer AU$30K goedkoper.
Er is een enorme uitdaging voor Polestar.
Ik wens iedereen veel succes met hun nieuwe auto's.
Trouwens, zoals altijd gebeurt als je een nieuwe auto krijgt, zie ik steeds meer EQE's op de weg, wat me vertrouwen geeft. Ik wou dat hetzelfde gold voor P*3-rijders.

1,901 - 1,920 of 1,936 Posts