Polestar Forum banner
21 - 40 of 83 Posts
Wat is het verhaal met Polestar en slepen? Een tijdlang labelden ze op de Polestar-site sommige auto's als uitgerust met trekhaak en andere niet, en boden ze de intrekbare trekhaak als optie aan. Dat alles verdween toen ik mijn bestelling plaatste en slepen werd helemaal niet genoemd. Ik heb er niet aan gedacht om het te vragen, aangezien ik toch niet met deze auto zou slepen, maar wat is het verhaal daarvan?

Wat is het verhaal met Polestar en slepen? Een tijdje stond er op de Polestar-site dat sommige auto's waren uitgerust met trekhaak en andere niet, en werd de intrekbare trekhaak als optie aangeboden. Dat alles verdween toen ik mijn bestelling plaatste en slepen werd helemaal niet genoemd. Ik heb er niet aan gedacht om het te vragen, omdat ik toch niet met deze auto zou slepen, maar wat is het verhaal daarmee?
Je kunt nog steeds een trekhaak laten monteren als een optie op maat. Om wat voor reden dan ook bestellen ze geen voorgeconfigureerde auto's die al met de trekhaak zijn uitgerust. Dus als je het trekhaakpakket wilt, kun je het krijgen, maar moet je wachten.

Dat gezegd hebbende, is het niet logisch, want de trekhaak wordt hier in de haven gemonteerd, niet in China, afaik. Het zou dus niet anders moeten zijn om een trekhaak te monteren op een voorgeconfigureerde auto versus een bestelling op maat. Maar ze vragen wel meer om het te doen op een voorgeconfigureerde auto. Misschien kun je het afschrijven als een ander effect van het chiptekort, enz.

Discussion starter · #26 ·
Ik ben niet van plan vaak te slepen, maar het is een mooie mogelijkheid en ik vind het erg leuk dat het intrekbaar is. Ik zeg tegen mensen dat het de truc van de auto is.

Ik gok dat ze het op de een of andere manier te lastig vonden om mensen het vanaf het begin te laten bestellen. Ik zie niet in hoe het tekort aan computerchips het probleem vergroot, tenzij er een module is die met de trekhaak wordt geïnstalleerd.

Ik ben niet van plan vaak te slepen, maar het is een leuke mogelijkheid en ik vind het erg leuk dat het intrekbaar is. Ik zeg tegen mensen dat het de truc van de auto is.

Ik vermoed dat ze het op de een of andere manier te lastig vonden om mensen het vanaf het begin te laten bestellen. Ik zie niet in hoe het tekort aan computerchips bijdraagt aan het probleem, tenzij er een module is die met de trekhaak wordt geïnstalleerd.
Er is.

Klaar voor een reis van 300 km met een 10,5*2,1*2,1 m grote, 1100 kg wegende zweefvliegtuigaanhanger (ASK 21). (dat is 180 mijl, 35*7*7 ft, 2450 lbs voor onze Amerikaanse vrienden)
View attachment 10925

Ontspannen situatie bij de snelladers.
View attachment 10926

Je voelt het gewicht zeker als je een helling van 4% opgaat met 90 km/u (105 kWh/100 mijl @ 55 mph)
View attachment 10927

Over het algemeen best tevreden met het verbruik... (49 kWh/100 mijl @ 45 mph gemiddeld)
View attachment 10930

...vooral als je het vergelijkt met het verbruik op de terugweg zonder aanhanger. (55 kWh/100 mijl @ 58 mph gemiddeld)
View attachment 10931

Die lege stukken Duitse Autobahn 's nachts zijn gewoon niet compatibel met het laag houden van het verbruik 😬
Te zwaar om te slepen voor je Amerikaanse vrienden :(

Klaar voor een reis van 300 km met een 10,5*2,1*2,1m, 1100kg zweefvliegtuigaanhanger (ASK 21). (dat is 180 mijl, 35*7*7ft, 2450lbs voor onze Amerikaanse vrienden)
View attachment 10925

View attachment 10926
Coole opstelling

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat dit er gewoon raar uit zou zien met een TM3 ervoor

Klaar voor een rit van 300 km met een 10,5*2,1*2,1 m grote, 1100 kg zware zweefvliegtuigaanhanger (ASK 21). (dat is 180 mijl, 35*7*7 ft, 2450 lbs voor onze Amerikaanse vrienden)
View attachment 10925

View attachment 10926

Je voelt het gewicht zeker als je een helling van 4% opgaat met 90 km/u (105 kWh/100 mijl @ 55 mph)
View attachment 10927

Over het algemeen best tevreden met het verbruik... (49 kWh/100 mijl @ 45 mph gemiddeld)
View attachment 10930

...vooral als je het vergelijkt met het verbruik op mijn weg naar huis zonder de aanhanger. (55 kWh/100 mijl @ 58 mph gemiddeld)
View attachment 10931

Die lege stukken Duitse Autobahn 's nachts zijn gewoon niet compatibel met het laag houden van het verbruik 😬
Was je verbruik hoger zonder de aanhanger?!! Ik denk erover om over een paar maanden (Amerika) een 5x8-aanhangwagen te huren voor mijn verhuizing door het hele land, ~50 kWh/100 mijl is erg veelbelovend

Beperkt de OEM-trekhaak de trekhaakopties echt? Toen ik naar de P*2-ontvanger keek, was deze versterkt met meer metaal. Hij moet sterker zijn en qua sterkte vergelijkbaar zijn met een 2"-model. Vandaar mijn minder zorgen over het gebruik van een 2"-adapter.

In een andere thread werd gesproken over de trekhaakbox. De 1,25" heeft een veel lagere gewichtscapaciteit dan het 2"-model. Dit maakt de keuze van een 1,25"-ontvanger door de P*2 echt raadselachtig. Vooral omdat ze willen adverteren met zijn sleepmogelijkheden.

Dus beperkt de OEM-trekhaak echt de trekhaakopties? Toen ik naar de P*2-ontvanger keek, was deze versterkt met meer metaal. Hij moet sterker zijn en qua sterkte vergelijkbaar zijn met een 2"-ontvanger. Vandaar mijn minder zorgen over het gebruik van een 2"-adapter.

In een andere thread was er sprake van een trekhaakbox. De 1,25" heeft een veel lagere gewichtscapaciteit dan het 2"-model. Dit maakt de keuze van P*2 voor een 1,25"-ontvanger echt raadselachtig. Vooral omdat ze willen adverteren met zijn sleepmogelijkheden.

De Polestar-trekhaakontvanger voelt veel steviger aan dan de typische klasse I-trekhaak die ik op andere voertuigen heb gehad. Met mijn fietsenrek dat uitsteekt, kan ik erop op en neer springen en het beweegt nauwelijks ten opzichte van de auto. Ik ben er vrij zeker van dat mijn klasse II-trekhaak met een capaciteit van 3500 lbs in de ontvanger paste, maar ik kon de pin niet gebruiken omdat deze niet lang genoeg was, de behuizing van de ontvanger is ongewoon dik. Ik zal proberen dat later vandaag te verifiëren.

Normaal gesproken beveelt klasse I slechts twee fietsen op een rek aan, maar de Polestar zegt dat 4 in orde zijn, zolang het gecombineerde gewicht van alles 90 kg of minder is.

Het is waarschijnlijk wettelijk. De onze is beperkt tot 2.000 lbs.
Dat is het. U KUNT dat aantal ook overschrijden, maar doe dat op eigen juridisch risico. De Mach-E kan bijvoorbeeld niet slepen. U kunt een trekhaak toevoegen en slepen, maar als u een ongeluk krijgt, zit u in de problemen, want de auto mag niet slepen.

Het is een beetje dwaas.

Niet slepen, maar... Waarschijnlijk "precies 90 kg, niet meer" 😉

Lijkt goed te rijden, ben er niet mee op de snelweg geweest. Misschien kijk ik naar een manier om de achterkant van de drager naar voren/omhoog te trekken om te voorkomen dat hij zo veel leunt.

Was minder hobbelig dan 3 fietsen op de oude Malibu van mijn vrouw.

21 - 40 of 83 Posts