Polestar Forum banner
41 - 60 of 83 Posts
Niet slepen, maar... Waarschijnlijk "precies 90 kg, niet meer" 😉

Lijkt goed te rijden, ben er niet mee op de snelweg geweest. Misschien kijken naar een manier om de achterkant van de drager naar voren/omhoog te trekken om te voorkomen dat hij zo veel leunt.

Was minder hobbelig dan 3 fietsen op de oude Malibu van mijn vrouw.
View attachment 11035

View attachment 11034
2” adapter? Zo niet, welk platformrek?

2” adapter? Zo niet, welk platformrek?
Rek was oorspronkelijk gekocht met een 2" trekhaak, maar ik had een andere opstelling daarvoor die de 1,25" trekhaak had. Ik nam dat stuk en zette het op het 2-plaats rek (1up super duty). Het is een 1-up USA rek, dus ik heb er twee add-ons op gezet. Ik zou blij zijn geweest met een 2" voor deze auto, maar eerlijk gezegd is de trekhaak die erop zit bijna net zo stabiel voor dit soort belasting.

AAAH. Ik heb de 5 1/8" schacht besteld en hij was net een fractie te kort. De retourtermijn van 30 dagen op Amazon is nu verstreken. Ik heb net het 5 7/8" model gekregen, maar nog niet getest.

Een EV-recensent hier in Nieuw-Zeeland heeft een YouTube-stuk gepost van een DM Polestar2 die een kleine caravan trekt met eerlijke opmerkingen over de ervaring.

Met betrekking tot zijn ervaring met regeneratief remmen versus het remmen van de caravan, stelde ik de vraag en suggereerde ik om de remkracht van de caravan te verminderen ten gunste van het benutten van de traagheid van de caravan om het regeneratief remmen te stimuleren. Ik realiseer me dat er een veiligheidscomponent in zit, maar als dit zou worden gedaan met een verstandige balans tussen veiligheid en batterijbereik, zou dit zeker een kans zijn voor bereikverbetering.

Discussion starter · #47 ·
Ik ben het ermee eens, hoewel ik het er ook mee eens ben dat het gevaarlijk kan zijn om door een aanhanger te worden geduwd. Er is veel windweerstandsverlies dat gewoon niet kan worden gecompenseerd.

In Nieuw-Zeeland omvat het meest voorkomende aanhangerremsysteem een hydraulische ram als onderdeel van de disselconfiguratie van de aanhanger. Dit werkt door hydraulisch remcilinders in de wielen van de aanhanger te activeren. De mate van remmen door de aanhanger kan worden geavanceerd of vertraagd door middel van een aanpassing in de regelcilinder om te voorkomen dat het remmen zo heftig is dat het wordt geactiveerd bij zachte vertraging of gewoon uitrollen, wat anders zou resulteren in onnodige slijtage van de aanhangerbanden en een oncomfortabele rit voor passagiers. Dit overmatig remmen van de aanhanger zou ook elke regeneratie tenietdoen, aangezien de aanhanger effectief de taak van het remmen van de auto in onnodige mate zou vervangen.

Ik ben het ermee eens dat de windweerstand van de caravan (of een aanhangwagen zoals een verhuizer) een grote invloed zal hebben op de energie-economie, maar voor een aanhanger met vlakke laadvloer zoals eerder in deze thread getoond, zou dat nauwelijks een factor zijn.

Wat de veiligheid betreft, we bezitten een tandemasser aanhanger met vlakke laadvloer die geen remmen heeft. We hebben hem getrokken met onze huidige 3.8L ICE stationwagen ('estate') met enkele redelijk grote ladingen en daarbij respecteren we het extra gewicht bij het remmen en zorgen er meestal voor dat het trekkende voertuig ook is beladen om het risico op knikken bij hard remmen te minimaliseren. Ik ben ervan overtuigd dat het extra gewicht van de Polestar (batterij) hetzelfde doel zal dienen.

AAAH. Ik heb de 5 1/8" schacht besteld en hij was net een fractie te kort. De retourtermijn van 30 dagen op Amazon is nu verstreken. Ik heb net het 5 7/8" model gekregen, maar nog niet getest.

Werkt die trekhaakadapter? Ik moet mijn fietsenrek met een 2" trekhaak die een 2" ontvanger nodig heeft, op het voertuig plaatsen. Het lijkt erop dat geen van de adapters in de auto-onderdelenwinkels het gat ongeveer een halve inch te ver naar het 2" ontvangeruiteinde heeft geplaatst. Bedankt bij voorbaat

Voor het geval het handig is voor iemand...

View attachment 10683

View attachment 10684
Bedankt. Ik heb domweg een incompatibel exemplaar gekocht bij O'Reilly auto-onderdelen. Het gat voor de pin was verkeerd geplaatst. Het onderdeel dat u heeft, is duidelijk een Polestar OEM-onderdeel - ook ik heb een 2" kogel op een 1 1/4" trekhaak nodig, zodat ik mijn kleine zeilboot kan slepen (als alternatief voor slepen met mijn Volvo XC70, die een 2" ontvanger heeft). Ik neem aan dat ik naar de Volvo-dealer moet gaan, die ook Polestar-onderdelen heeft.

Werkt die trekhaakadapter? Ik moet mijn fietsenrek met een 2" trekhaak die een 2" ontvanger nodig heeft op het voertuig plaatsen. Het lijkt erop dat geen van de adapters in de auto-onderdelenwinkels het gat ongeveer een halve inch te ver naar het 2" ontvangeruiteinde heeft geplaatst. Bedankt op voorhand
Als er meer dan 1/2" verschil is, zou je een nieuw gat kunnen boren.

Werkt die trekhaakadapter? Ik moet mijn fietsenrek dat een 2" trekhaak heeft en een 2" ontvanger nodig heeft, op de auto plaatsen. Het lijkt erop dat geen van de adapters in de auto-onderdelenwinkels het gat ongeveer een halve inch te ver naar het 2" ontvangeruiteinde heeft gepositioneerd. Bedankt op voorhand
Er zit veel speling op het fietsenrek. Ik heb het vastgedraaid met een klem en het was beter, maar de vorm van de P*2-ontvanger maakt het moeilijk om de klem te gebruiken. Ik ga waarschijnlijk uiteindelijk een 1,5" rek voor 2 fietsen kopen en mijn 3-fietsdrager gebruiken voor de andere auto met een 2" ontvanger. Mijn kind fietst nu niet meer zoveel met het gezin, omdat ze het zo druk heeft.

Wilde dit delen:

Ik heb nu een paar keer een paardentrailer (met paard) getrokken. De Polestar presteert geweldig en ik voel de impact van het gewicht pas echt als ik het gaspedaal volledig indruk of bij harder remmen. Ik heb de auto met trailer en paard gewogen en we zitten precies op de limiet voor de Polestar met een trailergewicht van bijna 1500 kg en een gecombineerd gewicht van auto en trailer van 3750 kg.

Wat me echt fascineert, zijn de corrigerende bewegingen die ik kan voelen die de Polestar maakt om ons recht te houden. Vooral bij winderige omstandigheden.

Mijn auto is een SMSR en met spijkerbanden is het verbruik gestegen van ongeveer 20 kWh/100 km naar 35 kWh/100 km. Dus behoorlijk wat impact op de actieradius, maar met een goede planning is dat niet echt een probleem en gelukkig vervoeren we het paard ook niet vaak over lange afstanden.

Ik was teleurgesteld dat de verborgen trekhaak van de OEM niet in 2 inch kwam, maar ik ben eigenlijk blij dat de trekhaak verborgen is en heb geaccepteerd dat ik de 1,25 inch heb. Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn op de trekhaak gemonteerde fietsen en ben nu op zoek naar een nieuw rek voor een schoner uiterlijk dan het blijven gebruiken van het 2 inch rek met adapter voor het vervoeren van mijn fietsen.

Ik was teleurgesteld dat de verborgen trekhaak van de OEM niet in 2 inch kwam, maar ik ben eigenlijk blij dat de trekhaak verborgen is en heb geaccepteerd dat ik de 1,25 inch heb. Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn op de trekhaak gemonteerde fietsen en ben nu op zoek naar een nieuw rek voor een nettere uitstraling dan het blijven gebruiken van het 2 inch rek met adapter voor het vervoeren van mijn fietsen.
Ik begrijp niet waar uw afmetingen naar verwijzen, de inzet in de verborgen ontvanger of de diameter van de kogel.

Onze dealer heeft een verborgen trekhaak gemonteerd met een vierkante inzet (ongeveer 2 inch) en de kogel heeft een borgpen die kan worden uitgeschoven voor verwijdering met 2 keuzes voor de kogeldiameter (2 inch of 1 7/8 inch). Tijdens gebruik voorkomt de aanhangerkoppeling dat de schuifbare 'vergrendelings'-pen ontsnapt. Geweldig systeem en beter dan de intrekbare fabriekstrekhaak die 2 inch is en daarom niet bruikbaar is voor de veel vaker voorkomende binnenlandse 1 7/8 inch koppeling die we hier in Nieuw-Zeeland hebben.

41 - 60 of 83 Posts