Polestar Forum banner
21 - 40 of 62 Posts
Als iemand van jullie met deze fout de oorzaak ervan achterhaalt, post dan wat het is. Zoals ik al eerder zei, was het bij mij de BECM (Battery Energy Control Module). Ik ken een andere XC40-bestuurder in Australië wiens probleem hun achterste motor was.

Als iemand van jullie met deze fout de werkelijke oorzaak vindt, post dan wat het is. Zoals ik al eerder zei, was het bij mij de BECM (Battery Energy Control Module). Ik ken een andere XC40-bestuurder in Australië wiens probleem hun achtermotor was.
De eerste keer dat ik deze waarschuwingsmelding ervoer, functioneerde de auto nog normaal. Mijn lokale Space heeft ernaar gekeken en niets verkeerds gevonden, en ze hebben net een software-update van 2.1 naar 2.2 gedaan.

Drie weken later ervoer mijn P2 dit probleem opnieuw. Deze keer stond de P2 in de schildpadmodus en kon niet in de aandrijving worden gezet. Terwijl ik op de sleepwagen wachtte, was de auto een uur later weer normaal nadat ik de auto kort had vergrendeld en verlaten. Deze keer bleef de auto een week in mijn lokale Space en hebben ze de omvormer vervangen.

Het is bijna drie weken geleden sinds mijn tweede bezoek en alles lijkt goed te werken. Ik houd mijn vingers gekruist.

Hallo mensen
Fout in het aandrijfsysteem gebeurde vandaag toen ik de snelweg in het VK op wilde gaan, op de oprit wachtend op assistentie, laten we kijken wat er hierna gebeurt. 21-plaat met 10,4k mijl op de teller. Helemaal eens met de meeste meningen van de eigenaar dat we van de auto houden, maar niet van de eigenaardigheden!!! Vooral als deze erbij komt!!! De saga gaat verder!

Attachments

Het spijt me zeer te horen over uw ervaring. Het is inderdaad frustrerend, want de auto is een genot om in te rijden.

Om dit probleem met mijn P2 op te lossen, hebben ze de omvormer vervangen en gelukkig was het onderdeel op dat moment beschikbaar, dus ik kreeg mijn auto na een week terug.

Ik hoop dat u een snelle (en succesvolle) oplossing heeft.

Had deze fout op de Duitse Autobahn, de aandrijfsysteemfout en het batterijniveau sprongen van 42% naar 20% en de schildpaddenmodus, verminderde mijn snelheid van 180 naar 100 km/u (geen keuze, de stroom was weg). nauwelijks de snelheid van 100 km/u gehandhaafd gedurende een paar minuten (geen veilige plek om te stoppen), de verminderde stroom verdween langzaam en de foutmelding was weer weg. Misschien een domme keuze, maar toen de fout een paar minuten weg was, verhoogde ik mijn snelheid een beetje tot 150 ~ 160 km/u toen de fout binnen 5 minuten terugkwam. en het ging niet meer weg. Toen ik de Autobahn verliet met een snelheid van ongeveer 90 km/u, stopte ik ongeveer 20 minuten, zette de auto uit en liet hem staan. Toen ik terugkwam en de auto aanzette, was de fout er nog steeds. met een lading van ~5%.. reed over landwegen met maximaal 70 km/u... na nog eens 20 minuten verdween de fout (verandering terug naar 20%) reed naar een oplader (zeer voorzichtig rijden) laadde van 20 naar 42% toen het opladen stopte met een fout. na het loskoppelen van de lader reed ik (geen bunny hops, gewoon geen heel laag vermogen) naar een normale parkeerplaats, wachtte een paar minuten toen de fout weer verdween. voltooide mijn reis voorzichtig, vroeg niet te veel vermogen en beperkte mijn snelheid tot ongeveer 100-120 km/u, heb de fout niet meer gezien. Ik heb het gevoel dat het een probleem met de batterijtemperatuur is. (zou graag wat meer info willen over fouten zoals deze, als ik gelijk heb en dit een hete batterij is: ik zou graag de batterijtemperatuur en de limiet ervan willen kunnen zien)

Had deze fout op de Duitse Autobahn, de aandrijfsysteemfout en het batterijniveau sprongen van 42% naar 20% en de schildpaddenmodus, verminderde mijn snelheid van 180 naar 100 km/u (geen keuze, de stroom was weg). Nauwelijks de snelheid van 100 km/u een paar minuten vastgehouden (geen veilige plek om te stoppen), het verminderde vermogen verdween langzaam en de foutmelding was weer weg.
Misschien een domme keuze, maar toen de fout een paar minuten weg was, verhoogde ik mijn snelheid een beetje tot 150~160 km/u toen de fout binnen 5 minuten terugkwam. en het ging niet meer weg. Toen ik de Autobahn verliet met een snelheid van ongeveer 90 km/u, stopte ik ongeveer 20 minuten, zette de auto uit en liet hem staan. Toen ik terugkwam en de auto aanzette, was de fout er nog steeds. met een lading van ~5%.. reed over landwegen met maximaal 70 km/u... na nog eens 20 minuten verdween de fout (verandering terug naar 20%) reed naar een oplader (zeer voorzichtig rijden) laadde van 20 naar 42% toen het opladen stopte met een fout. Na het loskoppelen van de oplader reed ik (geen bunny hops, gewoon geen heel laag vermogen) naar een normale parkeerplaats en wachtte een paar minuten toen de fout weer verdween.
Ik heb mijn reis voorzichtig voltooid, niet te veel vermogen gevraagd en mijn snelheid beperkt tot ongeveer 100-120 km/u, de fout niet meer gezien. Ik heb het gevoel dat het een probleem met de batterijtemperatuur is. (Ik zou graag wat meer info willen over dit soort fouten, als ik gelijk heb en dit een hete batterij is: ik zou graag de batterijtemperatuur en de limiet willen zien)

Dit alles gebeurde met versie 2.3 (heb het vorige week bij de Volvo-dealer gekregen vanwege een probleem met mijn deuren die niet op slot gingen of ontgrendelden)
Nee! Sorry om dit te lezen. Ik denk dat het niet exclusief een 2.2-probleem is.

Ik heb het gevoel dat het een probleem met de batterijtemperatuur is. (Ik zou graag wat meer info willen over fouten zoals deze. Als ik gelijk heb en dit een hete batterij is: ik zou graag de batterijtemperatuur en de limiet ervan willen zien)
In mijn geval was de maximumtemperatuur op de dag van de storing slechts 22 graden Celsius, en ik kreeg de foutmelding zodra ik de auto instapte, dus de batterij zou nog niet warm zijn geworden door het rijden. Dus ik denk dat er meer in het spel is dan alleen de temperatuur, helaas :(

Het is gebeurd.

Vandaag reed ik ongeveer 25 mph en ervoer ik de gevreesde storing van het aandrijfsysteem. De auto begon onmiddellijk te stotteren - niet op een geruststellende manier - en vertraagde abrupt tot stilstand. Midden op een drukke kruising.

“Stop veilig.” (Alsof ik een keuze had.)
“Het voertuig stopt.” (Vertel me iets wat ik nog niet weet.)
“Storing aandrijfsysteem.” (Je meent het.)

Dit was de boodschap op het dashboard.

De auto zou op dit punt nauwelijks bewegen. En ik zit vast midden op een drukke kruising. Tijdens de spits.

Het kostte me 10-15 minuten om het voertuig naar een zijstraat te kruipen. En als ik kruip zeg, bedoel ik dat ik ongeveer een centimeter per uur bewoog (nieuwe afkorting alert: IPH). En zelfs dat vreselijk langzame kruipen was erg stressvol omdat de auto alleen bewoog (en eigenlijk was het meer een staccato-stotteren) als ik het gaspedaal bijna volledig indrukte. Dit gaf me echt stress omdat de auto duidelijk een complete meltdown had. En wat als de auto plotseling zou besluiten te accelereren? Zeer gevaarlijk.

Toen ik de auto eindelijk veilig op een zijstraat had, stopte hij helemaal met bewegen. Letterlijk geen vooruitgang meer. Behalve - hij kroop en stotterde achteruit. Nogmaals - heel, heel langzaam. En met vreselijke mechanische pulserende geluiden uit de auto. De auto had duidelijk een vreselijke, vreselijke, slechte dag.

Toen ik eenmaal op een veilige locatie was, belde ik de Polestar-ondersteuning. En na een paar minuten stuurden ze een sleepwagen naar mijn locatie. En beloofden me dat ik 's ochtends een leenauto of huurauto zou krijgen.

Toen de sleepwagen eindelijk arriveerde (na 90 minuten), kon de auto niet meer in een versnelling schakelen. Het enige dat gebeurde toen ik probeerde de versnellingspook te bedienen, was een reeks opeenvolgende waarschuwingsberichten die op het dashboard draaiden. Ik probeerde alles. Uitstappen. De auto vergrendelen. De infotainment opnieuw opstarten. Enz. Niets werkte. De auto schakelde niet in een versnelling.

Na ongeveer 10 minuten brainstormen van de sleepwagenchauffeur en mij over wat te doen - en hij stond op het punt het voertuig met wiel-dolly's op de laadvloer te lieren - bedachten we dat de auto een 'Sleepmodus' of iets dergelijks moest hebben. Dus ik rommelde wat met de instellingen en vond hem uiteindelijk. We volgden de aanwijzingen en gelukkig kregen we de auto in neutraal, zodat hij op de laadvloer kon worden gehesen.

De auto wordt momenteel naar de dichtstbijzijnde servicelocatie gesleept - 150 mijl verderop.

Interessant genoeg was het ongeveer een week geleden dat ik naar 2.2 heb geüpgraded. En sindsdien - in feite, het was onmiddellijk nadat ik in de auto stapte na de upgrade - begon ik parkeersensor- en remwaarschuwingen te ontvangen. Ik kon zien dat er mechanisch niets anders was in de auto. Maar deze foutmeldingen waren consequent willekeurig. En toen vandaag - BOEM! - totale storing van het aandrijfsysteem.

Ik heb mijn auto al een jaar. Ik ben geduldig geweest met veel van de softwareproblemen omdat ik echt van de auto geniet. Maar vanavond, wauw, de dingen zijn echt veranderd voor mij. Afgezien van alle ongemakken is dit een groot veiligheidsprobleem dat Polestar moet aanpakken.

View attachment 16047

View attachment 16048
Ik had vandaag precies dezelfde symptomen. Het enige probleem was dat ik 110 km/u reed op rijstrook 4 op de snelweg toen het gebeurde. In de afgelopen paar weken heb ik twee keer de 'aandrijvingswaarschuwing' zien verschijnen terwijl ik ongeveer 80 km/u reed en voordat ik ergens kon stoppen, verdween de melding.

Vandaag verscheen de aandrijvingswaarschuwing, gevolgd door 'versnelling verminderd' en de auto vertraagde en ging niet verder dan ongeveer 70 km/u. De weg was druk, maar gelukkig kwam ik over de rijstroken voordat hij nog meer vertraagde toen ik op de vluchtstrook stopte. Er was een bericht over '12v-systeemstoring' en een ander 'dringend! neem contact op met de service'. Ik stond op de vluchtstrook van een drukke snelweg en vroeg me af of ik de 2 km naar de volgende afslag kon strompelen. Ik probeerde naar voren te trekken en kreeg dezelfde

Vergeten te vermelden. MY22 LRSM en vier dagen geleden geüpdatet naar 2.3.

Dit betekent dat de eerste twee keer dat dit bericht verscheen, ik op 2.2 zat en daarna op 2.3 toen het volledig faalde.
De omgevingstemperatuur zou de eerste twee keer rond de 20°C zijn geweest, deze keer waarschijnlijk 28°C.
Ik had de eerste twee keer maar ongeveer 8 km van huis gereden (het gebeurde vrijwel precies op dezelfde plek) en deze keer waarschijnlijk 40 km.

Het klinkt alsof deze voortstuwingsfout zich niet bekommert om systeemversies. De vraag is, is die van jou van het type hoax, of is er daadwerkelijk een hardwareonderdeel defect? … Hopelijk krijg je een leentoestel en komen ze er snel achter.

Ik had vandaag precies dezelfde symptomen. Het enige probleem was dat ik 110 km/u reed op rijstrook 4 van de snelweg toen het gebeurde. In de afgelopen paar weken heb ik twee keer de 'aandrijvingswaarschuwing' zien verschijnen terwijl ik ongeveer 80 km/u reed en voordat ik ergens kon stoppen, verdween het bericht.

Vandaag verscheen de aandrijvingswaarschuwing, gevolgd door 'versnelling verminderd' en de auto vertraagde en ging niet verder dan ongeveer 70 km/u. De weg was druk, maar gelukkig kwam ik over de rijstroken voordat hij nog langzamer ging rijden toen ik op de vluchtstrook stopte. Er was een bericht over '12v-systeemfout' en een ander 'dringend! neem contact op met de service'. Ik stond op de vluchtstrook van een drukke snelweg en vroeg me af of ik de 2 km naar de volgende afrit kon strompelen. Ik probeerde naar voren te trekken en kreeg dezelfde "inch per uur" als jij, dan schokken, trillen, schokken, stoppen.

Ik belde Polestar assistance en ze schakelden de lokale pechhulp RACQ in. Ik vertelde hen dat de auto dood was en op een vrachtwagen gehesen moest worden. Kort daarna kreeg ik een telefoontje van RACQ met de mededeling dat er binnenkort een vrachtwagen met een acculader bij me zou zijn en me op weg zou helpen. Ik legde uit dat dit het probleem niet zou oplossen en zei opnieuw dat de auto op een vrachtwagen moest worden gezet. De vrachtwagenchauffeur belde me even later en zei: maak je geen zorgen, ik ben er zo met de oplader. Zucht. Toen de man me eindelijk bereikte, was hij best goed. We ontdekten de sleepmodus en zetten de auto op de vrachtwagen.

Ik belde Polestar opnieuw en zei: waar brengen we de auto naartoe? Gaan we naar Eagle Farm (de compound van het logistieke bedrijf dat de auto heeft afgeleverd) en ze zeiden ja en bevestigden het adres. Toen we in Eagle Farm aankwamen (bijna een uur later) was er niemand. Ik belde opnieuw en vroeg of iemand me zou moeten ontmoeten en (deze keer een andere persoon) zei: "oh, ik denk dat er een communicatiemisverstand is geweest. Laat me het controleren". Toen bevestigde hij dat ik 40 km verderop op de snelweg moest zijn - vrij dicht bij waar ik in de eerste plaats pech had. Gelukkig zette de vrachtwagenchauffeur me thuis af (in de buurt) en nam de auto mee.

Anyhoo, dus nu moet ik wachten op de oproep van morgen. Ik moet ze ook achterna zitten voor een leenauto. Ik kan deze week woensdag/donderdag niet zonder auto.
Wow, die situatie is echt gevaarlijk, vooral @110k's.
Dat was dezelfde zorg die ik uitte bij de klantenservice toen ik probeerde een antwoord te krijgen op wat mijn aandrijvingsstoring veroorzaakte. Geen rechtstreeks antwoord!
De klantenservice wilde geen rapport geven over waarom het mislukte.
Eerst was het een platte BUB, toen zeiden ze dat ze de BUB hadden verwisseld, toen een lage 12v-batterij?
Geen echte reden of DTC-rapport, blijkbaar is het "eigendoms"-informatie.
Het lijkt erop dat ze een soort softwarewerk hebben gedaan, maar de klantenservice wilde het niet bevestigen.
Ik hoop dat je meer geluk hebt met het proberen om informatie van de klantenservice te krijgen over wat de aandrijvingsstoring heeft veroorzaakt.

Gelukkig heeft mijn PS2 sindsdien nog eens 6500 km afgelegd zonder problemen.:)

Het klinkt alsof deze aandrijffout zich niet bekommert om systeemversies. De vraag is, is die van jou een hoax-type, of is er daadwerkelijk een hardwareonderdeel defect? … Hopelijk krijg je een leenauto en komen ze er snel achter.
Ik hoop het te ontdekken. Hoewel, als de opmerking van CQP*2 iets betekent, zal ik dat waarschijnlijk niet doen.

Eén ding dat ik vergat te vermelden, is dat toen ik vorige week de waarschuwing kreeg, de batterij met ongeveer 20% daalde en daarna weer omhoog ging toen de fout was verholpen. Ik heb vanmorgen de auto in de app in de gaten gehouden om te zien wanneer hij werd verplaatst. Eerst (voordat hij werd verplaatst) was de batterij ongeveer 20% lager dan ik hem had achtergelaten, maar nu hij naar de werkplaats is verplaatst, kan ik zien of hij weer omhoog is gegaan. Ik weet niet helemaal zeker wat dat betekent. Ze zouden me moeten bellen om me een leenauto aan te bieden, wat ze nog niet hebben gedaan, dus ik bel ze binnenkort terug.

En als ik informatie van hen krijg, zal ik die hier zeker delen. Te oordelen naar het aantal mensen dat dit en iets dergelijks ziet, is het absoluut een veelvoorkomend probleem dat Polestar moet aanpakken.
Wauw, die situatie is echt gevaarlijk, vooral bij 110.000 km.
Dat was dezelfde zorg die ik uitte bij de klantenservice toen ik probeerde een antwoord te krijgen op wat mijn aandrijfstoring veroorzaakte. Geen duidelijk antwoord!
De klantenservice wilde geen rapport geven over waarom het mislukte.
Eerst was het een platte BUB, toen zeiden ze dat ze de BUB hadden vervangen, toen een zwakke 12v-batterij?
Geen echte reden of DTC-rapport, blijkbaar is het "eigendoms"-informatie.
Het lijkt erop dat ze een soort softwarewerk hebben gedaan, maar de klantenservice wilde het niet bevestigen.
Ik hoop dat je meer geluk hebt met het verkrijgen van informatie van de klantenservice over wat de aandrijfstoring heeft veroorzaakt.

Om een vrolijker noot te vermelden, mijn PS2 heeft sindsdien nog eens 6500 km afgelegd zonder problemen.:)
Blij te horen dat het nu goed met je gaat. Het is absoluut een gevaarlijke zaak. Het voelde alsof ik maar ongeveer 15 seconden had van de eerste waarschuwing tot de totale uitval. Misschien was het in het moment meer, maar zo voelde het. Op een snelweg met 4 rijstroken is dat echt geen lange tijd om veilig te stoppen en ik had gemakkelijk op een van de middelste rijstroken gestrand kunnen zijn.

Ik zal aandringen op een antwoord, maar ik heb er geen vertrouwen in dat ik er een krijg.

One thing I forgot to mention is that when I got the warning the other week, the battery dropped by about 20%, then went back up when the error cleared.
Klinkt alsof uw hoogspanningsbatterij-controlemodule problemen heeft of dat de software haperingen vertoont en onzincijfers rapporteert. Anderen hier hebben dit gedrag ook gezien.

Het voelde alsof ik maar 15 seconden had van de eerste waarschuwing tot totale uitval.
...................
Eén ding dat ik vergat te vermelden, is dat toen ik de waarschuwing de andere week kreeg, de batterij met ongeveer 20% daalde,
Dit is een exacte kopie en plak van mijn ervaring (op een XC40) en het probleem was de BECM (Battery Energy Control Module). Een plotselinge daling van het batterijpercentage, gevolgd door de auto die er gewoon mee ophield. Het enige wat ik kon doen was de auto uit de weg "bunny hoppen" / "rukken". Ik kreeg een paar foto's toegestuurd van toen ze de batterij uit de mijne haalden en hem moesten openen om de component te vervangen. Die foto's staan hier: 36 uur bezit en de auto is kapot

Dit is een exacte kopie & plak van mijn ervaring (op een XC40) en het probleem was de BECM (Battery Energy Control Module). Een plotselinge daling van het batterijpercentage, gevolgd door de auto die er gewoon mee ophield. Het enige wat ik kon doen was de auto "bunny hoppen" / "rukken" om hem uit de weg te krijgen. Ik kreeg een paar foto's toegestuurd van toen ze de batterij uit de mijne haalden en hem moesten openen om de component te vervangen. Die foto's staan hier: 36 uur bezit en de auto is kapot
Oh wauw! Bedankt daarvoor. Ik heb tot nu toe geen update van hen gehad. Ik blijf in de app kijken voor beweging, batterijverbruik of een aanwijzing dat er iets gebeurt. De deuren stonden de hele nacht open en zijn nu gesloten maar niet op slot. Betekent waarschijnlijk helemaal niets, maar met het onvermogen van Polestar om te communiceren, moet ik iets doen om mijn verstand te bewaren :D

Het ergste is dat het hier schoolvakantie is en er letterlijk geen enkele huurauto beschikbaar is in de hele stad. Ik heb een paar bedrijfswagens gevonden, maar geen personenauto's. Gek!

Een ding dat ik vergat te vermelden is dat toen ik vorige week de waarschuwing kreeg, de batterij met ongeveer 20% daalde en daarna weer omhoog ging toen de fout was verholpen.
O nee. Eerder dit jaar was er een geval op Whingepool van een XC40 Recharge met precies deze symptomen, die uiteindelijk 14 15 weken buiten gebruik was (hoewel 2 weken daarvan waren omdat de enige beschikbare techneut COVID had) met een defecte BECM

EDIT: En blijkbaar had ik de draad verder moeten lezen 😂 want @dreamension is die persoon, ook zat ik een week verkeerd in mijn herinnering aan het evenement

21 - 40 of 62 Posts