Niet van mij, maar auw!
Autofabrikanten moeten allerlei compromissen sluiten in het ontwerp. Ze moeten de kosten drukken en de marge hoog houden, terwijl ze voldoen aan de wettelijke vereisten voor de markten waarin ze verkopen.Suggereert u dat ze een band voor een EV hebben gemaakt en belangrijke aspecten van de auto hebben genegeerd?
Alles is een afweging met het oog op de kosten. Ik denk dat de auto veiliger zou kunnen zijn als ze niet op sommige kosten zouden besparenAutofabrikanten moeten allerlei compromissen sluiten in het ontwerp. Ze moeten de kosten drukken en de marge hoog houden, terwijl ze voldoen aan de wettelijke eisen voor de markten waarin ze verkopen.
De enige regelgeving in de VS op federaal niveau die te maken heeft met het testen van de sterkte van banden, is dat een band met een load index van 99 minstens zo sterk is als die load index. Het is aan autofabrikanten om banden voor hun voertuigen te kiezen.
Raar. Noch Michelin North America, noch Tire Rack vermelden die band. Zou je het erg vinden om een foto van de zijwand te maken en deze te plaatsen?Michelin Primacy All Season 245/45-19 XL 102V.
Ze zijn vrij zacht, maar met de RWD-bias in de '24 is de handling vrij neutraal na het initiële instuuronderstuur. Ze zullen echter niet lang meegaan.
Deel een link naar deze exacte band, of plaats een foto? Ik zeg niet dat je hem niet hebt, ik ben gewoon benieuwd omdat ik de exacte band niet online kan vinden.Dit is wat ik heb op mijn 2022 P2: Michelin Primacy All Season 245/45-19.
Deel een link naar deze exacte band, of plaats een foto? Ik zeg niet dat je hem niet hebt, ik ben gewoon nieuwsgierig omdat ik de exacte band niet online kan vinden.
Dat is het niet. De gekoppelde band is een band met een classificatie van 102H.
Hetzelfde. Ik heb de Michelin-banden al aan de muur in mijn garage. Ik bewaar de Continental-banden om ze aan het einde van mijn lease te installeren.Als ik ze vervang, krijg ik er vier van:
MICHELIN PILOT SPORT A/S 4 - Vehicle Tires | Michelin USA
Learn about the MICHELIN car tires, its benefits, customer reviews, current offers, and available sizes in the USA. Explore all the features and advantages of the PILOT SPORT A/S 4 tire.www.michelinman.com
Aangezien de topsnelheid van de P2 een H-classificatie rechtvaardigt... ben ik niet bezorgd. Maar als ik dat wel was, zou ik ruilen voor een W-classificatie.Dat is het niet. De gekoppelde band is een band met een classificatie van 102H.
Dat is niet het punt van mijn bezorgdheid. De beschikbaarheid van de band in een vervangingssituatie is dat.Omdat de topsnelheid van de P2 een H-rating rechtvaardigt... ben ik niet bezorgd. Maar als ik dat wel was, zou ik ruilen voor een W-rating.
Woont u niet in de Verenigde Staten? Stelt u dat OEM-banden een H-classificatie hebben?Ik heb net de Michelin-website (voor de VS) bezocht en dit gevonden, met dezelfde snelheidsindex H als op mijn banden:
![]()
Buy Michelin Primacy All Season Tires | Michelin
Michelin Primacy All Season tires offer fuel efficient, all season performance. Shop Primacy All Season and enjoy a quiet, comfortable ride all year long.www.michelinman.com
Nieuwste innovatieMICHELIN® PRIMACY™ ALL SEASON 245/45R19 102H XL ★ BSW
Ik heb geen idee welke banden er bij uw "Tire Rack" liggen, maar blijkbaar maakt Michelin de OEM-band die op mijn auto zit (ze tonen hem als beschikbaar).
Maar zelfs als ze dat niet deden, zou ik geen enkele terughoudendheid hebben om hem in een "vervangingssituatie" te vervangen door een Michelin Primacy All Season 245/45-19 met een load- en snelheidsindex van 102V of 102W.
Succes. Ik ben eruit over dit onderwerp.