Polestar Forum banner
21 - 40 of 46 Posts
Hallo allemaal,

Ik heb gezocht maar niemand anders gezien die een vergelijkbare ervaring postte. In de afgelopen week is mijn P2 een ZEER luid zoemend geluid gaan maken van voren, specifiek wanneer ik de airco aan heb staan en koud blaas. Ik weet niet zeker of het uitmaakt, maar dit is allemaal gebeurd tijdens weer van 100 graden +. Vandaag deed hij het weer en het lijkt luider te worden en ik begin een lichte trilling in de buurt van mijn voeten te voelen van het zoemen zelf. Zodra ik de ventilator uitzet, stopt het geluid onmiddellijk. Een andere ding dat al dan niet gerelateerd kan zijn, is dat het lang duurt om af te koelen als ik de airco uit- en weer aanzet. Ik weet dat ik heb gelezen dat sommige andere eigenaren hier problemen hebben met de airco, maar het luide zoemende geluid in het bijzonder heb ik niet gezien. Heeft iemand anders dit probleem en weet wat het zou kunnen zijn? Omdat ik in Dallas ben, is het dichtstbijzijnde servicecentrum in Austin totdat de locatie in Dallas opengaat. Ik vraag me af of ik het kan uitzitten of dat ik het eerder moet laten controleren.

Bedankt!
De mijne begon vandaag. Zeer opvallend en lijkt verbonden te zijn met de airco en/of ventilator. Het gezoem verdwijnt wanneer de ventilator wordt uitgeschakeld. Uit andere berichten blijkt dat Polestar hiervan goed op de hoogte is. Ik zal de komende dagen bellen.

Ik begon vandaag dit geluid te horen. Het was bijna 100 graden buiten en het begon tijdens het doen van boodschappen toen de auto hier en daar in de zon geparkeerd stond. Het geluid begon wanneer de auto stil stond en stopte of verminderde wanneer de auto reed. Dit was zelfs nadat de cabine was afgekoeld en de ventilatoren niet erg hard draaiden. Nadat ik hem een tijdje in de garage had geparkeerd, verdween het geluid en kwam pas weer terug toen ik ermee reed en hem in de zon parkeerde tijdens het doen van meer boodschappen. Mijn theorie is dat het gezoem het koelsysteem voor de batterij is dat overuren draait vanwege de extreme hitte wanneer de auto niet beweegt, en wanneer hij wel beweegt, passief wordt gekoeld door de voorste luchtinlaat, dus niet zo hard hoeft te werken. Het is behoorlijk alarmerend, het klinkt alsof je in een ICE-auto zit!

Dus in ieder geval in mijn geval ga ik er niet van uit dat er een fout is. De cabine koelt nog steeds prima.

Ja, ik zal het aanpakken wanneer het onderhoud komt. Wie had gedacht dat een auto ontworpen door Zweden een probleem zou hebben dat alleen bij 100 graden opduikt? :D

ja, ik zal het aanpakken wanneer het onderhoud komt. Wie had gedacht dat een auto ontworpen door Zweden een probleem zou hebben dat alleen opduikt bij 100 graden weer? :D
De mijne gedraagt zich precies hetzelfde... maar ik ben 2 uur rijden van mijn "ruimte" dus ik zal er gewoon een tijdje mee leven, tenzij het erger wordt. Over het algemeen gebeurt het alleen op echt warme dagen, en ik merk ook dat de beugel meer lawaai maakt bij het nemen van (naar verluidt extra-legale snelheid) 90 graden linkerbochten (hmm...) Ik denk dat ik ook te weinig koelmiddel heb, aangezien mijn spoel een keer is bevroren en de airco ongeveer 15 minuten uitviel totdat hij weer aanging...

Ik wacht tot er wat dingen opstapelen voordat ik een trip naar Austin maak.

Ik lijk dit probleem ook te hebben. Ik dacht dat het gerelateerd was aan het schuren van de remmen, aangezien het een paar dagen nadat ik het probleem met het schuren van de remmen tegenkwam, optrad. Het was een warme dag en ik heb snel opgeladen toen ik dit merkte, dus het is logisch dat dit de oorzaak is (en waarom ik het niet consequent kon repliceren).

Had dit gisteren gerepareerd.
VEEL beter. Begon gĂŞnant te worden hoe luid het geluid was.
Helaas geen factuur met onderdeelnummers omdat het onder de garantie viel, maar ze hebben in wezen de aircomontage vervangen.
Hoi, ik ben de PS2-gebruiker in CHINA Shanghai, hetzelfde gerommel kwam van de vloer en stopte als ik de airco uitzette of de ventilator lager zette, oplossing: terug naar de dealer en controleren of dat veroorzaakt werd door de airco-beugel. Het verschijnt bij extreem warm weer en lange rijtijden. Klinkt alsof de airco moe is... zal blijven posten

Is het iemand gelukt om Volvo Palo Alto / Volvo Marin dit probleem te laten erkennen en oplossen?
Ik kreeg antwoord, veroorzaakt door een constructiefout van de AC-bevestiging, vanwege de warmtepomp AC na het model van 2021, moet de bevestiging worden vervangen MAAR! slechts een tijdelijke oplossing, en de bevestiging wordt geproduceerd door Zweden, heeft een levertijd nodig.... momenteel staat mijn auto geparkeerd bij de dealer en wacht... maar gelukkig is de service niet slecht, ze gaven me een dubbele motor PS2. SOORT BALANS

Net gebeld met Volvo Palo Alto en ze zeiden dat ze nog nooit van dit probleem hadden gehoord. Ik vertelde ze 2 manieren om te reproduceren:
1/ Verhoog de koelbehoefte door de ingestelde temperatuur te verlagen
2/ Ga naar een DC-snellader om 10-15 minuten op te laden, trek de stekker eruit en rijd

Ik denk dat ze mijn auto vanavond terug naar huis zullen rijden en hopelijk kunnen ze het reproduceren.

Ook gebeld met Polestar USA op 800-806-2504 (toets 1) en ze zeiden dat ze hier ook nog nooit van hadden gehoord :/

Net gebeld met Volvo Palo Alto en ze zeiden dat ze nog nooit van dit probleem hadden gehoord. Ik vertelde ze 2 manieren om te reproduceren:
1/ Verhoog de koelingsvraag door de ingestelde temperatuur te verlagen
2/ Ga naar een DC-snellader om 10-15 minuten op te laden, trek de stekker eruit en rijd weg

Ik denk dat ze mijn auto vanavond terug naar huis zullen rijden en hopelijk kunnen ze het reproduceren.

Ook Polestar USA gebeld op 800-806-2504 (druk op 1) en ze zeiden dat ze hier ook nog nooit van hadden gehoord :/
Ik denk dat ze zich formeel tegenover je gedragen omdat dit een wereldwijd probleem is, vooral op de 2021 warmtepomp AC-versie PS2, de beugel is geboekt en wacht op correctie, zal blijven posten.

Ik denk dat ze zich plichtmatig tegenover je gedragen omdat dit een wereldwijd probleem is, vooral op de 2021 warmtepomp AC-versie PS2, de beugel is geboekt en wacht op correctie, zal blijven posten.
controleer de video die de retailer me stuurde, nadat de AC-bevestiging is gewijzigd, nog steeds vervelend geluid!!!!!! niet opgelost! erg overstuur! en teleurgesteld! AC NOISE

De mijne begon vandaag. Zeer merkbaar en lijkt verbonden te zijn met de A/C-unit en/of de ventilator. Het gezoem verdwijnt wanneer de ventilator wordt uitgeschakeld. Uit andere berichten blijkt dat Polestar hiervan op de hoogte is. Ik bel binnenkort.
Klinkt het als dit geluid uit mijn video? (na het vervangen van de AC-bevestiging) VERVELEND GELUID NIET OPGELOST

UPDATE
De auto was vandaag in de plaatselijke Volvo-garage om dit probleem te laten diagnosticeren.
Het probleem was een defect aan de gedempte/geveerde bevestiging voor de airconditioning. De technicus kon de auto het "geluid" laten maken terwijl de bumper eraf was en toegang gaf tot de airconditioning, en het aanraken van deze bevestiging stopte onmiddellijk de trilling die het geluid veroorzaakte. Ze hebben de bestaande bevestiging voorlopig "gesmeerd", wat daadwerkelijk een groot verschil heeft gemaakt. Hun eerste gedachte was dat de warmtepomp "gewoon dat soort geluid maakt" (wat ik niet van plan was te accepteren!), dus ik ben blij dat ze een daadwerkelijk probleem hebben gevonden.
Het feit dat het vervangende onderdeel niet op voorraad is, suggereert dat er een paar auto's met hetzelfde probleem in andere garages zijn geweest, dacht ik. Helaas heb ik geen papierwerk gekregen met details over de bestelde onderdelen, maar ik zal dit draadje opnieuw updaten zodra het onderdeel is vervangen... hopelijk met onderdeelnummers om mensen in de toekomst te helpen dit probleem in hun lokale garages aan te wijzen.
Vandaag in Shanghai, China, hebben ze het oude onderdeel van de AC-bevestiging als volgt verwijderd: bekijk de foto
Image

Maar na het vervangen van de nieuwe! Nog steeds luidruchtig! Nog steeds trillingen.

Onderdeel is eindelijk gearriveerd en ik ben geboekt op de 24e. Heeft iemand het Airco-retentieonderdeel laten vervangen en heeft het het geluid/de trilling verholpen?
niet opgelost, nog steeds trillingen in mijn hersenen, en het is verdomd heet dit jaar, zomerdag met meer dan 35°C schreeuwt de airco.
Image

De mijne gedraagt zich precies hetzelfde...maar ik ben 2 uur rijden van mijn "ruimte" dus ik zal er gewoon een tijdje mee leven, tenzij het erger wordt. Meestal gebeurt het alleen op echt warme dagen, en ik merk ook dat de beugel meer lawaai maakt bij het nemen van (naar verluidt extra-illegale snelheid) 90 graden linkerbochten (hmm...) Ik denk dat ik ook weinig koelmiddel heb, aangezien mijn spiraal een keer bevroren is en de airconditioning ongeveer 15 minuten uitviel totdat hij weer aanging...

Ik wacht tot er wat dingen opstapelen voordat ik een reis naar Austin maak.
Ik ben blij dat iemand dit draadje is begonnen en gelezen heeft, want nu weet ik dat dit geluid van de airco niet "normaal" is. Het is behoorlijk luid.
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, behalve dat mijn reistijd naar mijn ruimte ...... 10 uur is. Ik had de eCALL-fout vanwege een

Toen ik mijn ruimte belde, wisten ze van het probleem en vertelden ze me dat het ongeveer een maand zou duren voordat het onderdeel binnen was. Wacht er nog steeds op...

Toen ik mijn ruimte belde, wisten ze van het probleem en vertelden ze me dat het ongeveer een maand zou duren voordat het onderdeel binnen was. Ik wacht er nog steeds op...
Ik heb hetzelfde probleem en mijn ruimte zegt dat ze niet weten wanneer het onderdeel binnenkomt...

21 - 40 of 46 Posts