Polestar Forum banner

What has been your preferred setting for the 'One Pedal Drive' feature?

• 'One Pedal Drive' Standard profile v2.4.

Votes: 25 17%
  • 'One Pedal Drive' Standard profile v2.7.

Votes: 8 5.5%
  • 'One Pedal Drive' Standard profile v2.9.

Votes: 43 29%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v2.4.

Votes: 3 2.1%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v2.7.

Votes: 5 3.4%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v2.9.

Votes: 11 7.5%
  • 'One Pedal Drive' Off.

Votes: 36 25%
  • I would prefer to set my own value. (added later)

Votes: 10 6.8%
  • 'One Pedal Drive' Standard profile v1.8. (added later)

Votes: 5 3.4%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v1.8. (added later)

Votes: 0 0%
141 - 160 of 176 Posts
Ik zou een spiegel met een zuignap kunnen kopen, zodat ik mijn remlicht kan zien tijdens een normale rit. En dan weet ik hoeveel ik het pedaal moet optillen voordat het remlicht aangaat :) Ik wil niet van achteren worden aangereden omdat mijn remlicht niet aanging.
rijd gewoon 's nachts waar geen straatverlichting is, het is heel gemakkelijk om te zien en te leren wanneer de remlichten aangaan.
ze lichten waarschijnlijk meer op als je OPD NIET gebruikt.

En de besturing en gasrespons en OPD zijn veranderd met elke update sinds we de auto 6 maanden geleden kregen, de grootste verandering was 2.7.
De kleinste verandering was nu 2.8-2.9. Erg moe hiervan, maar zeker, ze hebben dingen ten goede veranderd, maar dat heeft een prijs gehad die de auto over het algemeen minder boeiend en leuk heeft gemaakt.
De OPD na 2.9 is oké, zou het graag weer als 2.5 willen hebben, maar zolang ze het niet erger maken dan dit, heb ik geen groot probleem.
De besturing is momenteel het grootste probleem en de gasrespons verloor het plezier met 2.7, kreeg het terug met 2.8 en verloor het weer met 2.9.
Nu is de mapping een vreemde mix tussen 2.7 en 2.8 en heeft het goede van geen van beide!
Het was saai op 2.7 maar heel lineair en gemakkelijk te moduleren als je het gas erop gooide, je wist dat het laatste stuk pedaalweg altijd de zwaarste duw zou krijgen, zoals een NA-auto!
Maar het leuke van 2.5 was dat het snelheid/vermogen opbouwde bij halve gas als een turbomotor en je dit kleine pocketrocket-gedrag kreeg dat fantastisch aanvoelde bij kleine rukjes.
Dat kwam terug met 2.8, maar 2.9 schoof dat weer verder terug op het pedaal en verpestte alles.
En de besturing verloor vertrouwen, en dat is een groot nono, maar sinds 2.8 is het beter dan ooit (stabiel) bij hoge snelheden, als je harde besturing en lka hebt!

en voor iedereen die zijn auto nog niet heeft geĂĽpdatet naar 2.10, begin te merken hoe je auto aanvoelt op verschillende wegen en instellingen en hoeveel gas er nodig is bij welke snelheid en hoe de opd bijt en WANNEER het bijt, want het grootste verschil in opd is de "dode zone" tussen gas en remmen, die was vroeger flinterdun! Dat is het nu niet!
Dat is zowel goed als slecht, maar het is zeker minder leuk.
Maar begin het op te merken, zodat je kunt merken wat er is veranderd! Want 2.10 ZAL deze weer veranderen, want dat is zoals gewoonlijk wat de Volvo-firmware zegt, en er wordt gezegd dat voor elke firmware die Polestar zegt dat het niet heeft gedaan!

Discussion starter · #144 · (Edited)
Dus als je 100 km/u rijdt, zal de kleinste drukverlaging het activeren.

Als je nauwelijks beweegt, zul je in feite je voet helemaal van het pedaal moeten halen.
Ik ging naar de service en ze presenteerden me de ontwerpdocumenten van de architectuur voor het OPD-subsysteem en het is momenteel in v2.9 begrensd op 0,25 G, ongeacht hoe snel of langzaam je gaat, de auto zal nooit automatisch een grote remkracht uitoefenen die dat bedrag overschrijdt, je moet nu het rempedaal indrukken daarvoor. Je kunt de Performance App openen en testen om dit te bevestigen.

In v2.4 herinner ik me dat het aanvoelde als 0,4 G, wat in v2.7 veranderde in ongeveer 0,3~0,35 G. Ik heb mijn auto nu niet in die versie en ik had me nooit voorgesteld dat dit zou worden veranderd, wat zo'n ongewenst rijgedrag creëerde, dus ik was dat op die momenten niet aan het meten. Maar iedereen op de forums met de auto die nog steeds een van die versies gebruikt, zou ons een video kunnen sturen om dit te bevestigen of niet.

Ik ging naar de service en ze presenteerden me de ontwerpdocumenten van de architectuur voor het OPD-subsysteem en het is momenteel in v2.9 begrensd op 0,25 Gs, ongeacht hoe snel of langzaam je gaat, de auto zal nooit automatisch een grote remkracht uitoefenen die dat bedrag overschrijdt, je moet nu het rempedaal indrukken. Je kunt de Performance App openen en testen om dit te bevestigen.

In v2.4 herinner ik me dat het aanvoelde als 0,4 Gs, wat in v2.7 veranderde in ongeveer 0,3~0,35 Gs. Ik heb mijn auto nu niet in die versie en ik had me nooit voorgesteld dat dit zou worden veranderd, waardoor zulk ongewenst rijgedrag ontstond, dus ik was dat op die momenten niet aan het meten. Maar iedereen op de forums met de auto die nog een van die versies gebruikt, zou ons een videobevestiging hiervan kunnen sturen.
Ik reageerde op de vraag over hoeveel vertraging de remlichten lieten oplichten.

Ik ga hier even uit het raam hangen en zeggen dat ofwel je auto kapot is ofwel je een zeer levendige fantasie hebt.
Spreek je nu tegen mij?
Moet ik dit echt elke keer als ik over veranderingen aan de auto's probeer te praten?
Hoeveel rode auto's heb je vandaag gezien?
Waarschijnlijk geen! Omdat je hersenen er niet naar op zoek zijn!
Maar nu ik het je gevraagd heb, zullen er ofwel tonnen rode auto's om je heen zijn, ofwel zul je het gebrek aan rode auto's opmerken!
Ik ben 24/7 op zoek naar rode auto's, en door dat te doen zal ik elke toename of afname in mijn waarnemingen opmerken, tot op een bepaald bedrag.
Daarom zeg ik je dat je moet opletten hoe je auto aanvoelt en zich gedraagt, anders zul je geen verandering opmerken, als die niet enorm is.
Maar toch missen de meeste mensen enorme veranderingen aan deze auto volledig!
Zoals de lka-stuurproblemen die nu weg zijn! Maar weg is ook het goede sturen zonder lka.

Als je deze dingen niet opmerkt, dan is dat prima! Het kan me niet schelen! Maar me vertellen dat ik me iets inbeeld omdat jij of je auto niets voelt, DAAR geef ik wel om!
Kom terug als je je interesseert in hoe een auto rijdt, aanvoelt, zich gedraagt!
En we moeten eraan toevoegen dat deze auto een zeer bochtige weg van 50-70 km/u nodig heeft om tot leven te komen, begin daar als je dat nog niet gedaan hebt en WEES JE BEWUST van het gedrag van de auto en je input!
En update dan de auto en kijk of alles PRECIES hetzelfde is.
Succes!
Ik verlaat dit draadje dus doe geen moeite om te antwoorden!

In v2.4 herinner ik me dat het aanvoelde als 0,4 G, wat in v2.7 veranderde naar ongeveer 0,3~0,35 G. Ik heb mijn auto nu niet in die versie en ik had me nooit voorgesteld dat dit zou worden veranderd, waardoor een dergelijk ongewenst rijgedrag ontstond, dus ik heb dat op die momenten niet gemeten. Maar iedereen op de forums met de auto die nog een van die versies gebruikt, zou ons een videobevestiging hiervan kunnen sturen.
En veel van dat "herinneren dat het zo aanvoelde..." zou wel eens gewoon je eigen ervaring kunnen zijn, omdat de ervaring nieuw was. Dingen lijken altijd intenser als ze nieuw zijn. Ik zal als voorbeeld de douche in mijn hoofdbadkamer gebruiken. Na een verbouwing had ik naast de gewone douchekop een waterval geĂŻnstalleerd. In het begin haatte mijn vrouw het omdat ze zei dat ze het gevoel had dat er gewoon te veel water was en dat ze verdronk (haar woorden) tijdens het douchen. Nu, zo'n 8 jaar later, klaagt ze als ze moet reizen en in een hotel moet verblijven omdat het gewoon "niet voelt alsof het me zo schoon maakt als onze douche thuis". De nieuwe ervaring was intenser, maar toen ze eraan gewend raakte, is ze het echt leuk gaan vinden.

Ik heb mijn auto sinds 2.0 dagen... Ik herinner me dat mijn auto eigenlijk met 1.8 aankwam en toen kort nadat ik hem had gekregen de 2.0-update kreeg. Hoe dan ook, ik heb slechts één significante verandering in OPD-vertraging opgemerkt, namelijk toen ze de inschakeling van regeneratie zachter maakten. Ik gebruik echter mijn rempedaal vandaag de dag niet meer dan toen ik de auto kreeg en in feite merkte ik in 2.7 dat de OPD-regeneratie iets "intensiever" werd. Ik rijd vandaag ongeveer dezelfde routes als vroeger en ik heb helemaal geen problemen gehad met OPD. Het is niet zo "nieuw" en je hebt gelijk, het voelt niet zo "intens" als vroeger, maar ik heb dat toegeschreven aan mijn "ervaringsmoeheid" met de vertraging in plaats van een daadwerkelijke vermindering van de vertraging bij het optillen van het pedaal.

Discussion starter · #149 ·
Hoe vertaal je een gevoel naar vertragingskracht?
Ik heb empirisch getest door te remmen met de Performance App geopend totdat de G-kracht die door mijn remmen werd uitgeoefend aanvoelde alsof ik weer op 2.4 zat, hetzelfde voor 2.7, wat tussen wat we in v2.4 en v2.9 hadden in zat.

Discussion starter · #150 ·
De dingen lijken altijd intenser als ze nieuw zijn.
Ik had het waarschijnlijk met je eens kunnen zijn als ik inderdaad nieuw was, maar na de auto al maanden, bijna een jaar te hebben, en na een update 's nachts bij mijn eerste rit laatst de remmen volledig moest intrappen, wat ik in de afgelopen 8 maanden sinds ik de auto heb nog nooit heb hoeven doen... het verklaart gewoon niet waarom de remkracht ontbreekt.

Ik had het waarschijnlijk met je eens kunnen zijn als ik inderdaad nieuw was, maar na de auto al maanden, bijna een jaar te hebben, en na een update 's nachts bij mijn eerste rit de andere dag de remmen moest dichtgooien, wat ik in de afgelopen 8 maanden sinds ik de auto heb nog nooit heb hoeven doen... het verklaart gewoon niet waarom de remkracht ontbreekt.
Dan is er een niet-nul kans dat je een probleem hebt met de software. Misschien is er een register getriggerd of zoiets. Ik neem aan dat je geprobeerd hebt de OPD-sterkte niveaus heen en weer te veranderen om te zien of er een verschil is?

Ik denk dat de algemene consensus hier lijkt te zijn dat het probleem ofwel jij ofwel je auto is, in plaats van een inherent probleem met de auto of de update. Het is misschien de moeite waard om een gesprek met Polestar te voeren en te zien wat ze zeggen, want jouw ervaring lijkt niet overeen te komen met de algemene ervaring. Sterker nog, na een korte rit in mijn auto (ik moest hondenvoer halen) kan ik zeggen dat naar mijn mening het regeneratief remmen beter is dan op sommige momenten tijdens mijn bezit en zeker niet slechter dan toen ik mijn auto kreeg. Nu, nogmaals, zoals ik al zei, kan dat allemaal getemperd worden door het feit dat ik het misschien niet helemaal correct waarneem, maar ik kan zeggen dat ik vandaag geen enkele keer mijn rempedaal heb aangeraakt... dus er is dat datapunt :)

Discussion starter · #153 · (Edited)
Ga ervan uit dat je hebt geprobeerd de OPD-sterktes heen en weer te veranderen om te zien of er een verschil is?
Ja!! Dat heb ik geprobeerd, maar het hielp niet. Ik zet het uit en aan, veranderde van profiel, wat inderdaad nog zachter aanvoelt, zelfs in het Low profiel. Als ik het me goed herinner, is het Low profiel nu begrensd op 0,1 Gs, misschien heeft het meer decimalen, maar ze tonen die mate van nauwkeurigheid niet in de Performance App.

Ik denk dat de algemene consensus hier lijkt te zijn dat het probleem ofwel jij ofwel je auto is, in plaats van een inherent probleem met de auto of de update.
Ik denk dat je een paar opmerkingen hebt gemist, LOL, ik geef je geen schuld, de thread staat op 152 opmerkingen van iedereen die zijn indrukken over OPD heeft gegeven.
Maar ik kan je wijzen op dit andere voorbeeld: Waar anderen "de paniekrem" hebben ervaren
Dus dit is niet specifiek voor mijn auto.

Het is misschien de moeite waard om een gesprek met Polestar te voeren en te kijken wat ze zeggen, want jouw ervaring lijkt niet overeen te komen met de algemene ervaring.
Dat heb ik al gedaan: Ik heb de auto naar een afspraak in de garage gebracht.
Ze zeiden dat ze niets konden doen.

maar ik kan zeggen dat ik vandaag geen enkele keer mijn rempedaal heb aangeraakt... dus dat is een datapunt :)
Er is ook het feit dat we het gedrag van mijn LRDM hebben vergeleken, die in een langzamere tijd remt in vergelijking met een single motor versie!!! wat absoluut gestoord is: Vergelijkingstests van remmen naast elkaar.

Maar ja, dat is in feite een samenvatting van deze thread. Dus als je niet het gevoel hebt dat het is veranderd, begin je in feite eerder dan voorheen te remmen en heb je je daar onbewust op aangepast, ofwel dat, ofwel je auto heeft inderdaad geen verandering gehad, in welk geval het een bug kan zijn die alleen sommigen van ons treft. Zit je al op versie 2.9? Die versie is toen OPD veel te zacht werd, tenminste op mijn auto.

De 'One Pedal Drive'-functie wordt nutteloos na de 2.9-update, bovendien is deze in deze update veel te zacht geworden, hoewel ik Polestar persoonlijk heb geschreven over de eerste wijziging die ze in deze rijstrook hebben aangebracht toen ze deze veranderden van de goede, betrouwbare en stijve 2.4 naar de zachtere 2.7, alsof er geen 'Low Profile' was. De 2.7-versie had een zachtere regeneratieve rem, zelfs in het 'Standard Profile', wat de sterkste waarde is die ervoor kan worden ingesteld en die de gebruiker ziet.

In de eerste 24 uur na het gebruik van software-update v2.9 moest ik die dag twee keer hard remmen, anders was ik op de auto voor me gebotst vanwege deze verandering.

Wat de vragen oproept:
  1. Wat is het nut van een 'One Pedal Drive'-functie als je 2 pedalen moet gebruiken? Geen.
  2. Zijn we veiliger met deze verandering? Nee, we hebben meer afstand en ruimte voor ons nodig om volledig te remmen.
  3. Wat is er gebeurd met het spiergeheugen van de bestuurder na het krijgen van een update die de manier waarop we ons hebben aangepast om te leren, verandert? Spiergeheugen is nu nutteloos.

Laten we eens kijken hoe deze instelling zou zijn in een wereld waarin bestuurders hun rijvoorkeuren daadwerkelijk zouden kunnen aanpassen:
View attachment 24230

Linksonder, voor het geval het onopgemerkt bleef.

Een poll toevoegen om aandacht te krijgen voor de voorkeuren van de bestuurders in dit opzicht.
Gebruiken jullie ook het Low profile?

In mijn geval zou ik eigenlijk de voorkeur geven aan een waarde tussen 2.4 en 2.7, maar de gebruikersinterface biedt geen manier om mijn geprefereerde aangepaste rijstijl voor die kwestie in te stellen.
Niet gerelateerd, maar aangezien de functie zich op hetzelfde scherm bevindt en ik de vraag ook aan het Support Team heb gesteld: Wat is het doel van een Creep-functie zonder 'autoremmen'? Nog geen antwoord.
De 'One Pedal Drive'-functie wordt nutteloos na de 2.9-update, bovendien is deze in deze update veel te zacht geworden, hoewel ik Polestar persoonlijk heb geschreven over de eerste wijziging die ze in deze rijstrook hebben aangebracht toen ze deze veranderden van de goede, betrouwbare en stijve 2.4 naar de zachtere 2.7, alsof er geen 'Low Profile' was. De 2.7-versie had een zachtere regeneratieve rem, zelfs in het 'Standard Profile', wat de sterkste waarde is die ervoor kan worden ingesteld en die de gebruiker ziet.

In de eerste 24 uur na het gebruik van software-update v2.9 moest ik die dag twee keer hard remmen, anders was ik op de auto voor me gebotst vanwege deze verandering.

Wat de vragen oproept:
  1. Wat is het nut van een 'One Pedal Drive'-functie als je 2 pedalen moet gebruiken? Geen.
  2. Zijn we veiliger met deze verandering? Nee, we hebben meer afstand en ruimte voor ons nodig om volledig te remmen.
  3. Wat is er gebeurd met het spiergeheugen van de bestuurder na het krijgen van een update die de manier waarop we ons hebben aangepast om te leren, verandert? Spiergeheugen is nu nutteloos.

Laten we eens kijken hoe deze instelling zou zijn in een wereld waarin bestuurders hun rijvoorkeuren daadwerkelijk zouden kunnen aanpassen:
View attachment 24230

Een poll toevoegen om aandacht te krijgen voor de voorkeuren van de bestuurders in dit opzicht.

In mijn geval zou ik eigenlijk de voorkeur geven aan een waarde tussen 2.4 en 2.7, maar de gebruikersinterface biedt geen manier om mijn geprefereerde aangepaste rijstijl voor die kwestie in te stellen.
Niet gerelateerd, maar aangezien de functie zich op hetzelfde scherm bevindt en ik de vraag ook aan het Support Team heb gesteld: Wat is het doel van een Creep-functie zonder 'autoremmen'? Nog geen antwoord.

Wat de vragen oproept:

View attachment 24230

OPD is mijn favoriete "feature" op de auto. Het draagt naar mijn mening niet alleen bij aan de veiligheid, maar maakt het rijden in de auto ook veel leuker. Mijn grootste angst bij het weggaan van mijn 325i met een stok was het verliezen van de verbinding met de "rijervaring"; dit komt zo dicht mogelijk in de buurt van het terugbrengen van dat aspect in het rijden zonder controle te hebben over de versnelling (wat uiteraard geen deel uitmaakt van de EV-rijervaring). Ik heb tijdens het kopen van mijn Polestar verschillende IV's gereden en ontdekte dat de OPD het meest naar mijn zin is.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat je idee briljant is en ik hoop zeker dat het bedrijf de software zal updaten om dit mogelijk te maken.

Dat heb ik al gedaan: Ik heb de auto naar een afspraak in de garage gebracht.
Ze zeiden dat ze niets konden doen.
Misschien moet je een proefrit maken met een Polestar 2 in je dichtstbijzijnde Polestar-ruimte. Kijk of je dezelfde ervaring hebt in die auto als met je huidige auto. Dat kan je helpen bepalen of er iets mis is met OPD in je auto.

Na het lezen van dit draadje een paar dagen geleden, ben ik actief gaan monitoren hoe vaak ik het rempedaal nodig had. (Rijden LRDM + standaard/full OPD + geen kruipen + sportmodus uitgeschakeld)

Ik heb 6 ritten gemaakt, waaronder een mix van snelweg- en stadsritten (meer dan 50% van de tijd stad). Alles bij elkaar, in die tijd, ongeveer 2 uur rijden. Niets bijzonders/ongewoons gedaan, gewoon normaal gereden.

In de loop van die hele tijd heb ik het rempedaal precies één keer gebruikt. Het was toen ik agressief naar een stopbord reed en snel moest afremmen. Verder had ik de remmen geen enkele keer nodig, op de snelweg, bij stopborden, verkeersdrempels of lichten. Ik weet niet zeker waarom jouw ervaring anders is, maar het komt zeker niet overeen met mijn ervaring met het rijden in mijn AWD P2.

Tot slot wil ik eraan toevoegen dat ik in de 15-20e percentiel van agressieve bestuurders zit en dat het voor mij uiterst zeldzaam is om zelfs maar mijn voet volledig van het gaspedaal te hoeven halen tijdens het rijden, dus de maximale G-kracht die beschikbaar is van OPD wordt niet eens benut.

Discussion starter · #157 ·
en dat het uiterst zeldzaam is dat ik zelfs maar volledig mijn voet van het gaspedaal hoef te halen tijdens het rijden, dus de maximale G-kracht die beschikbaar is van OPD wordt niet eens benut.
Een test die u zou kunnen doen om te verifiëren dat de maximale beschikbare kracht niet wordt benut, is om een ​​willekeurige snelheid te selecteren, bijvoorbeeld 40 km/u, kan 60 km/u zijn, de Performance App te openen en vervolgens de voet helemaal op te tillen terwijl u niets anders doet en de auto vanzelf volledig tot stilstand te laten komen. Als u zich in het Standaardprofiel bevindt, zult u nooit zien dat het verder gaat dan 0,2 G in de Performance App, als u zich in het Lage profiel bevindt, zult u nooit zien dat het verder gaat dan 0,1 G.

Als u de remmen gebruikt, zult u zien dat deze automatische maximumlimiet wordt overschreden en kan deze variëren van 0,3 tot 0,5, afhankelijk van hoe hard u gaat en hoe hard u op de rem trapt.
Maar in het automatische OPD-systeem zal uw auto inderdaad proberen de geconfigureerde maximale G-kracht te benutten als u de voet in één keer verwijdert. Dat is wat ik hierboven heb gezegd, 0,2 G voor Standaard en 0,1 G voor Laag, 0 natuurlijk als OPD uit staat. Zo werkt het nu op v2.9.

Een test die je zou kunnen doen om dat te verifiëren, is om een ​​willekeurige snelheid te selecteren, kan 40 km/u zijn, kan 60 km/u zijn, de voet helemaal optillen terwijl je verder niets doet en de auto vanzelf volledig tot stilstand laten komen. Als je op het Standaardprofiel staat, zul je nooit zien dat het verder gaat dan 0,2 G's in de Performance App, als je op het Lage profiel staat, zul je nooit zien dat het verder gaat dan 0,1 G's.

Als je de remmen gebruikt, zul je zien dat het verder gaat dan die automatische limiet, en het kan gaan van 0,3 tot 0,5, afhankelijk van hoe hard je gaat en hoe hard je op de rem trapt.
Maar in het automatische OPD-systeem zal je auto inderdaad proberen de geconfigureerde maximale G-kracht te gebruiken als je de voet in één keer verwijdert. Dat is wat ik hierboven heb gezegd, 0,2 G's voor Standaard en 0,1 G's voor Laag, 0 natuurlijk als OPD uit staat. Dit is hoe het nu werkt op v2.9.
Het is heel zeldzaam dat ik mijn voet volledig van het gaspedaal til, dus ik weet niet zeker hoe nuttig dit is om te onderzoeken. Is dit iets dat je veel deed voordat de veranderingen die je in 2.9 opmerkte?

141 - 160 of 176 Posts