Polestar Forum banner

What has been your preferred setting for the 'One Pedal Drive' feature?

• 'One Pedal Drive' Standard profile v2.4.

Votes: 25 17%
  • 'One Pedal Drive' Standard profile v2.7.

Votes: 8 5.5%
  • 'One Pedal Drive' Standard profile v2.9.

Votes: 43 29%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v2.4.

Votes: 3 2.1%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v2.7.

Votes: 5 3.4%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v2.9.

Votes: 11 7.5%
  • 'One Pedal Drive' Off.

Votes: 36 25%
  • I would prefer to set my own value. (added later)

Votes: 10 6.8%
  • 'One Pedal Drive' Standard profile v1.8. (added later)

Votes: 5 3.4%
  • 'One Pedal Drive' Low profile v1.8. (added later)

Votes: 0 0%
161 - 176 of 176 Posts
Discussion starter · #161 ·
Het is heel zeldzaam dat ik mijn voet volledig van het gaspedaal haal
Dat doe ik de hele tijd, vooral als ik helemaal tot stilstand wil komen, zoals wanneer een auto voor me volledig tot stilstand komt, of wanneer er een stopbord is, dus dat is heel vaak. Het is ook de enige manier om de maximale G-krachtlimiet te meten die door de OPD wordt gebruikt.

Ik vroeg of uw instellingen identiek aan de mijne zijn geconfigureerd.
En ja, ik gebruik het Standaardprofiel, ik gebruik de besturing op Licht, maar dat is irrelevant voor OPD, en ik heb het altijd op Licht gebruikt sinds ik de auto heb.

Dat doe ik de hele tijd, vooral als ik tot stilstand wil komen, zoals wanneer een auto voor me tot stilstand komt, of wanneer er een stopbord is, dus dat is heel vaak. Het is ook de enige manier om de maximale G-kracht te meten die door de OPD wordt gebruikt.
Ah, ik denk dat ik het nu begrijp.

Het is mogelijk dat Polestar wat regeneratie van het maximum heeft afgehaald (wanneer het gaspedaal helemaal niet is ingedrukt). We hebben waarschijnlijk gewoon verschillende rijstijlen. Ik probeer geleidelijk af te remmen als ik een stop nader, in plaats van abrupt te stoppen. Ik heb de indruk dat jouw rijstijl abrupt stoppen inhoudt, en daarom merk je waarschijnlijk veranderingen die ik niet merk.

Ik heb geen Polestar, maar ik heb wel een Tesla. De OPD op Tesla is afhankelijk van de batterijtemperatuur en de lading. Ik geloof dat de Polestar 2 in eerste instantie de remmen gebruikte om het 'regen'-gevoel hetzelfde te houden, ongeacht de batterijtemperatuur - maar dit later verwijderde, zodat OPD alleen regen was. Met Tesla krijg je bij een koude batterij (of hoge lading) heel weinig regen en moet je de remmen gebruiken. Als het warm is (en minder lading) krijg je meer regen. Updates veranderen zo nu en dan de maximaal mogelijke regen, en hoe snel deze 'oploopt' van 0 regen naar volledige regen als je plotseling het gaspedaal helemaal loslaat. De hoeveelheid beschikbare vermogen verandert ook met de warmte van de batterij en de lading. Dus een x% gashendel betekent niet altijd x hoeveelheid koppel, maar het betekent wel % hoeveelheid koppel. Dus 100% gashendel betekent altijd 100% beschikbaar koppel, en 50% gashendel 50% koppel. Uitgaande van een lineaire mapping natuurlijk, ik ben er vrij zeker van dat er een bepaalde hoeveelheid curve aan de hand is.

Is dit wat hier gebeurt? Veranderen de algemene absolute maximum niveaus? D.w.z. maximale hoeveelheid regen en maximale hoeveelheid koppel?

Discussion starter · #164 · (Edited)
Ik heb de indruk dat uw rijstijl abrupt stoppen inhoudt, wat waarschijnlijk de reden is dat u veranderingen opmerkt die ik niet opmerk.
Ik denk ook dat dat de reden is waarom sommige mensen het verschil hebben kunnen zien en andere het niet eens hebben gevoeld.
Het is mogelijk dat Polestar wat regeneratie van het maximum heeft afgehaald (wanneer het gaspedaal helemaal niet is ingedrukt).
Ik heb met hen gecommuniceerd en ze hebben consequent verklaard dat ze niets hebben veranderd aan de OPD, wat eigenlijk verbijsterend is! In mijn laatste e-mail heb ik erop aangedrongen dat er inderdaad iets veranderd moet zijn!! Of het nu de G-cap of het regeneratief remmen is, is aan hen om te bepalen, op dit moment ga ik de auto naar de service brengen en hem daar gewoon laten staan totdat ze dit repareren, dit is gewoon niet de auto die ik heb gekocht.

Discussion starter · #165 ·
De hoeveelheid beschikbare stroom verandert ook met de warmte van de batterij en het laadniveau. Dus een x% gashendel betekent niet altijd x hoeveelheid koppel, maar het betekent wel % hoeveelheid koppel. Dus 100% gashendel is altijd 100% beschikbaar koppel, en 50% gashendel 50% koppel. Uitgaande van een lineaire kaart natuurlijk, ik ben er vrij zeker van dat er een bepaalde hoeveelheid curve aan de hand is.

Is dit wat hier gebeurt? De algehele absolute maximum niveaus veranderen? D.w.z. maximale hoeveelheid regeneratie en maximale hoeveelheid koppel?
Weervariabelen! Ik heb daar ook over nagedacht, maar! voordat ik in de zomer kwam, toen ik v2.9 toepaste, ging de auto van herfst naar winter bij -10 graden Celsius, en terug naar de lente met een zeer consistente respons in elke maand en eigenlijk niet veel merkbare verschillen, dus ik sloot het weer uit. Als dit mij in de winter was overkomen, zou ik zeker hebben aangenomen dat het te wijten was aan weersvariaties, maar het begon mij in de zomer te overkomen, wanneer de temperaturen eigenlijk ideaal zijn voor de prestaties van de batterij.

Ik vond de gasrespons van de Polestar 2 acceptabel tijdens een proefrit, veel beter dan bij de launch cars. Maar de OPD-mapping is gewoonweg chaotisch bij de EV's. Alleen Tesla lijkt het goed te doen - voor mij althans, veel mensen houden niet van hoe direct het is. De enige echte oplossing is om de instellingen aan de gebruiker aan te bieden, zodat ze kunnen tweaken. Het verbaast me dat fabrikanten het gewoon lijken te vinden om met de mapping te rommelen en de instellingen nooit aan de gebruiker bloot te stellen.

Ik heb met hen gecommuniceerd en ze hebben consequent verklaard dat ze helemaal niets aan de OPD hebben veranderd, wat eigenlijk verbijsterend is! In mijn laatste e-mail heb ik erop aangedrongen dat er inderdaad iets veranderd moet zijn!! Of het nu de G-cap of het regeneratieve remmen is, dat moeten ze zelf bepalen, op dit moment ga ik de auto naar de service brengen en hem daar gewoon laten staan totdat ze dit repareren, dit is gewoon niet de auto die ik heb gekocht.
Heeft u de Volvo XC40 Accelerator Pedal Sensor recall (R-10170) aan uw serviceafdeling genoemd als een mogelijke oorzaak van uw probleem, aangezien er veel gemeenschappelijke onderdelen tussen de twee voertuigen zijn?

@lermy3d wat probeer je nu te bereiken met deze thread, nu we alles weten wat wij, als niet-Polestar-medewerkers, kunnen weten?

• Ja, sommige mensen hebben ander OPD-gedrag (denk of weet, het maakt niet uit), anderen zien geen verandering (nogmaals, ze kunnen het mis hebben of gewoon niet gevoelig genoeg zijn).
  • Dit is (waarschijnlijk) geen beoogde functie of verandering.
  • Dit kan wel of niet een hardware- of softwareprobleem zijn dat zich in sommige auto's manifesteert.

Maar wat nu? Wil je dat we allemaal bekennen dat het waar is? Moeten onze Zweedse vrienden naar Göteborg gaan en demonstreren bij de poorten van het Volvo/Polestar-hoofdkantoor? Dat zou ik wel willen doen, maar het weer is de laatste tijd niet zo vriendelijk.

Ik gebruik de Standard OPD-modus al vanaf dag één en ben geen professionele rijder met extreme pedaalgevoeligheid. Maar als iemand me zou vertellen dat hij geen verschil heeft gemerkt voor/na de toepassing van de 50KW Performance software-upgrade, dan OK, waarschijnlijk zou hij ook niet merken dat de OPD aanzienlijk is geëvolueerd tussen 2.4 en de volgende versies.

Afgezien van dit type speciale persoon, geloof ik dat elke "normale" bestuurder de verandering zou moeten kunnen opmerken, simpelweg door zich de paniek te herinneren die werd veroorzaakt door het eerste noodremmen wanneer je merkt dat de auto plotseling helemaal alleen stopt met remmen.

Op dezelfde manier dat ik absoluut niet twijfel aan degenen die zeggen dat er niets is veranderd, verwacht ik van degenen die me niet antwoorden dat het psychologie gerelateerd is. Want als de klantenservice onze klachten niet serieus neemt, verwacht ik een minimum aan solidariteit tussen de leden van deze community!

De enige geldige conclusie die uit deze enquête kan worden getrokken, is dat voor slechts een deel van de bestuurders het gedrag van de Standard OPD aanzienlijk is veranderd en dat er technisch gezien nog geen verklaring is voor de oorzaken van deze verandering, gewild of niet door de fabrikant…

Wees ervan bewust dat als er een OPD-software-upgradepakket zou zijn om terug te gaan naar 2.4-instellingen of het beter aan te passen, ik er graag €1000 voor zou betalen!

QED.
De 2.10-update heeft eindelijk mijn probleem met de inconsistentie van de OPD-modus volledig opgelost!
Het remniveau voldoet nog steeds niet aan mijn verwachtingen, maar ik kan het tenminste opnieuw leren gebruiken, omdat het stabiel en consistent is van de ene rijsessie naar de andere.
Dus deze problemen zijn 100% softwaregerelateerd en volledig oplosbaar: gewoon een beetje meer moeite, Polestar!

De 2.10 update heeft eindelijk mijn probleem met de inconsistentie van de OPD-modus volledig opgelost!
Het remniveau voldoet nog steeds niet aan mijn verwachtingen, maar ik kan tenminste opnieuw leren hoe ik het moet gebruiken, aangezien het stabiel en consistent is van de ene rijsessie naar de andere.
Dus deze problemen zijn 100% software gerelateerd en volledig oplosbaar: gewoon een beetje meer moeite, Polestar!
Uitstekend! Hopelijk lost 2.10 het ook voor de anderen op.

OPD is nog nooit alleen regeneratief geweest. Het is correct dat als je volledig loslaat, je alleen regeneratief remmen krijgt (vertraging is niet agressief genoeg voor mechanisch remmen), maar zodra je de limiet van het regeneratief remmen overschrijdt door een flink stuk van het rempedaal in te trappen, worden mechanische remmen toegepast.

Uit dit draadje waar de regeneratie verandert. Als de remmen werden gebruikt om te vullen wanneer de batterij koud/vol is om elke keer consistent te remmen, zou het 'regen'-gevoel hetzelfde zijn.
Mijn auto heeft altijd mechanische remmen gebruikt op OPD en doet dat nog steeds. Misschien is het algoritme de laatste tijd een beetje raar geworden met de regen-wijzigingen die zijn doorgevoerd, maar ik denk niet dat het mengen van mechanische remmen is verdwenen. Dat zou me zeker zijn opgevallen - met een volle batterij zou het een compleet andere rijervaring zijn.

161 - 176 of 176 Posts