De 'One Pedal Drive'-functie wordt nutteloos na de 2.9-update, bovendien is deze in deze update veel te zacht geworden, hoewel ik persoonlijk Polestar heb geschreven over de eerste wijziging die ze aan deze functie hebben aangebracht toen ze deze veranderden van de goede, betrouwbare en stijve versie 2.4 naar de zachtere 2.7, alsof er geen 'Low Profile' was. De 2.7-versie had een zachtere regeneratieve rem, zelfs in het 'Standard Profile', wat de sterkste waarde is die ervoor kan worden ingesteld en die voor de gebruiker bestemd is.
In de eerste 24 uur na het gebruik van software-update v2.9 moest ik die dag twee keer hard remmen, anders was ik op de auto voor me gebotst vanwege deze wijziging.
Wat de vragen oproept:
Laten we eens kijken hoe deze instelling eruit zou zien in een wereld waarin bestuurders hun rijvoorkeuren daadwerkelijk zouden kunnen aanpassen:
Linksonder, voor het geval het onopgemerkt is gebleven.
Een peiling toevoegen om de aandacht te vestigen op wat de voorkeuren van de bestuurders in dit opzicht zijn.
Gebruiken jullie ook het Low profile?
In mijn geval zou ik eigenlijk een waarde tussen 2.4 en 2.7 prefereren, maar de UI biedt geen manier om mijn geprefereerde, aangepaste rijstijl in te stellen.
Niet gerelateerd, maar aangezien de functie op hetzelfde scherm staat en ik de vraag ook aan het Support Team heb gesteld: Wat is het doel van een kruipfunctie zonder 'automatisch remmen'? Nog geen antwoord.
In de eerste 24 uur na het gebruik van software-update v2.9 moest ik die dag twee keer hard remmen, anders was ik op de auto voor me gebotst vanwege deze wijziging.
Wat de vragen oproept:
- Wat is het nut van een 'One Pedal Drive'-functie als je 2 pedalen moet gebruiken? Geen.
- Zijn we veiliger met deze wijziging? Nee, we hebben meer afstand en ruimte voor ons nodig om volledig te remmen.
- Wat is er gebeurd met het spiergeheugen van de bestuurder na het krijgen van een update die de manier waarop we ons hebben aangepast om te leren, verandert? Spiergeheugen is nu nutteloos.
Laten we eens kijken hoe deze instelling eruit zou zien in een wereld waarin bestuurders hun rijvoorkeuren daadwerkelijk zouden kunnen aanpassen:
Linksonder, voor het geval het onopgemerkt is gebleven.
Een peiling toevoegen om de aandacht te vestigen op wat de voorkeuren van de bestuurders in dit opzicht zijn.
Gebruiken jullie ook het Low profile?
In mijn geval zou ik eigenlijk een waarde tussen 2.4 en 2.7 prefereren, maar de UI biedt geen manier om mijn geprefereerde, aangepaste rijstijl in te stellen.
Niet gerelateerd, maar aangezien de functie op hetzelfde scherm staat en ik de vraag ook aan het Support Team heb gesteld: Wat is het doel van een kruipfunctie zonder 'automatisch remmen'? Nog geen antwoord.