Polestar Forum banner
21 - 40 of 40 Posts
Discussion starter · #22 ·
Goed nieuws, slecht nieuws:

Goed nieuws - de negatieve pool loskoppelen is heel gemakkelijk. Ik ben er zojuist in geslaagd en heb mezelf niet geëlektrocuteerd.

Nou ja.... nog 1,5 week te gaan tot mijn serviceafspraak....
Nou... Je hebt het in ieder geval geprobeerd en we weten nu allemaal hoe het moet.

Succes met de rest.

Goed nieuws, slecht nieuws:

Goed nieuws - de negatieve pool loskoppelen is heel eenvoudig. Ik ben er zojuist in geslaagd en heb mezelf niet geëlektrocuteerd.
Haal gewoon de 4 drukknop klinknagels eruit om het bovenpaneel te verwijderen (kon het eigenlijk met 2 doen en het plastic aan de betreffende kant optillen). Maak dan de bevestigingsmoer op de negatieve pool los en til hem eraf - doe het in één beweging zodat hij niet veel contact maakt/opnieuw contact maakt, want ik vermoed dat dat slecht is. Doe dan, als u klaar bent, het omgekeerde om alles weer aan te sluiten.

Slecht nieuws - Mijn connectiviteit is nog steeds volledig verbroken. Met de negatieve pool losgekoppeld was de auto volledig dood en reageerde niet. Dat deel werkte dus. En na 5 minuten in die toestand te hebben gewacht, startte alles weer op... maar geen internet. Mijn tijd/datum instellingen stonden allemaal verkeerd (het dacht dat het zich in een andere tijdzone bevond, 2 dagen terug!) en ik vermoed dat er ook andere dingen niet kloppen.

Ach ja.... nog 1,5 week tot mijn service afspraak....
Helaas is een 12v reset onwaarschijnlijk om uw probleem op te lossen, aangezien de TCAM een eigen back-up batterij heeft. Ik denk dat een fabrieksreset van TCAM is wat de werkplaats voor u zal doen.

Discussion starter · #24 ·
Helaas is een 12v reset onwaarschijnlijk om uw probleem op te lossen, aangezien de TCAM een eigen batterijback-up heeft. Ik denk dat een fabrieksreset van TCAM is wat de werkplaats voor u zal doen.
Ik vraag me af of dat zo eenvoudig is als het trekken van de juiste zekering... Maar nee. De zekeringkasten worden, denk ik, gevoed door de 12 volt batterij. Dus als het loskoppelen van de batterij niet werkt en hij een eigen batterij heeft...

Ik probeerde de achterste hemelbekleding te verwijderen toen ik mijn dashcam installeerde. Hij leek vastgelijmd te zitten. Dus ik denk niet dat het gemakkelijk is om onder de vin te komen. Maar ik veronderstel dat er een manier moet zijn.

Zelfs als je het einde bereikt, zit de batterij erin. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de back-upbatterij los te koppelen, deze moet via softwaretoegang worden gereset.

Ook zou de hemelbekleding niet gelijmd moeten zijn, maar met clips... je trekt waarschijnlijk niet in de juiste richting of niet hard genoeg, of beide.

Discussion starter · #26 ·
Zelfs als je het einde bereikt, zit de batterij erin, voor zover ik weet is het niet mogelijk om de back-up batterij los te koppelen, deze moet via softwaretoegang worden gereset.

Ook zou de hemelbekleding niet gelijmd moeten zijn, maar met clips... je trekt waarschijnlijk niet in de juiste richting of niet hard genoeg, of beide.
'Klinkt logisch.

Ik was verrast door wat ik met de hemelbekleding heb ervaren. Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ik laat het aan iemand anders over.

Weet je zeker dat de batterij zich in de vin zelf bevindt? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat deze zich in een van de C-stijlen bevindt en toegankelijk is door een afdekking te verwijderen.
Je hebt helemaal gelijk, de back-up batterij is een aparte module, niet in de TCAM zelf. Ik heb net de handleiding gecontroleerd zoals ingediend bij de FCC:

Hier

Geweldig stuk, professor, met duidelijke foto's ook. Zeer behulpzaam inderdaad! Zoals anderen al zeiden, moet de negatieve pool altijd eerst worden verwijderd, omdat deze de hele carrosserie isoleert.

• Like
Reactions: ProfessorCook
Er zijn er twee van. De voor de hand liggende hier getoond, en een andere aan de achterkant. Ik vind een goede hoofdlamp een zeer waardevol hulpmiddel en dit is een plek waar het echt van pas komt. Trek aan die tweede lip, en deze afdekking scharniert omhoog om draden bloot te leggen die heet moeten zijn (verbonden met positieve 12 volt) de hele tijd.

View attachment 7214
4 Positieve aansluitingen? Als ik een van die 12 batterijmonitors zou kopen en installeren, aan welke moet ik hem dan aansluiten of een van die 12v starthulpaccu's aansluiten. Duidelijk, te oordelen naar mijn vraag, zou ik geen van beide moeten proberen, maar het zou fijn zijn om te weten welke welke is

Het werd laat - (5 uur 's ochtends rit naar de luchthaven vanmorgen), dus na een korte proefsprong met dit ding gaf ik het op. Nadat ik weer thuis was gekomen, kwam Volvo assist en startte het met een grotere batterij - voor langer en 'update de software'. Het geeft nog steeds 1,7 aan, maar werkt nu wel. Kabels zijn lang genoeg om de aarde en +ve (zoals hieronder gekozen) onder de frunk te bereiken.

4 Positieve aansluitingen? Als ik een van die 12 batterijmonitoren zou kopen en installeren, aan welke moet ik die dan aansluiten of een van die 12v starthulpbatterijen aansluiten? Duidelijk, te oordelen naar mijn vraag, zou ik geen van beide moeten proberen, maar het zou fijn zijn om te weten welke welke is
Elk van hen zal het waarschijnlijk doen - ze komen allemaal samen bij de +ve-pool van de batterij via zekeringen van verschillende denominaties - dus ik zou degene gebruiken die is aangesloten op de grootste zekering!

Elk van hen zal het waarschijnlijk doen - ze komen allemaal samen bij de +ve-pool van de batterij via zekeringen van verschillende denominaties - Dus ik zou degene gebruiken die is aangesloten op de grootste zekering!
Bedankt, ik waardeer de input echt, maar je gaat ervan uit dat ik kan uitzoeken welke dat is. Dus als ik de batterijmonitor aansluit op de negatieve pool en de dikke rode draad met de dunne draad die eruit komt, zou het dan goed zijn?

Ik las deze draad oorspronkelijk om te proberen de 12V-batterij zelf te vervangen (om geld te besparen). Ik ben verbaasd over hoe ingewikkeld de accessoires van deze 12V-batterij zijn, het is in ieder geval veel ingewikkelder dan de VW Passat B7 van mijn vader... Nu denk ik dat ik het beter kan opgeven om het zelf te proberen:poop:

21 - 40 of 40 Posts