Polestar Forum banner
21 - 40 of 46 Posts
slechte omvormer...doet me denken aan de begindagen met leveringen in het VK.
Hoe kan ik zien of ik een launch edition heb? Ik heb de mijne van de partij gehaald als een 21MY en ik heb mijn omvormer al heel vroeg in mijn bezit moeten laten vervangen. Ik heb ook een ECM laten vervangen rond maart. Ik heb hem in september '21 opgehaald, als dat er toe doet.

Discussion starter · #25 ·
Hoe kan ik zien of ik een launch edition heb? Ik heb de mijne van de partij gekregen als een 21MY en ik heb mijn omvormer al heel vroeg in mijn bezit moeten laten vervangen. Ik heb ook een ECM laten vervangen rond maart. Ik heb hem in september '21 opgehaald, als dat er toe doet.
Had u ook het probleem met het uitvallen van het aandrijfsysteem? Helpt de vervanging van de omvormer?

Hoe kan ik zien of ik een launch edition heb? Ik heb de mijne van de dealer gekregen als een 21MY en ik heb mijn omvormer al heel vroeg in mijn bezit moeten laten vervangen. Ik heb ook een ECM laten vervangen rond maart. Ik heb hem in september '21 opgehaald, als dat er toe doet.
Alle MY21-auto's waren launch editions

• Like
Reactions: Belac and Mick
Ze gaven me een leenauto (Volvo S60) voor het moment, maar als dit weken, zo niet maanden duurt voordat het onderdeel arriveert, moet ik de benzine betalen voor de hele tijd 🥶
Dat is geen vergelijkbare auto. Het punt is dat als ze de auto langer dan 30 kalenderdagen houden, je een claim hebt op grond van de lemon law. Als ze een vergelijkbare auto geven (een andere Polestar 2 of C40 of XC40), dan geldt de 30 dagen regel niet en kunnen ze hem zo lang houden als ze willen.

In jouw geval zou ik polestar pushen om jouw benzine te betalen, dat hebben ze bij mij gedaan.

Discussion starter · #28 ·
Dat is geen vergelijkbare auto. Het punt is dat als ze de auto langer dan 30 kalenderdagen houden, je een claim hebt op basis van de lemon law. Als ze een vergelijkbare auto geven (een andere Polestar 2 of C40 of XC40), dan is de 30 dagen regel niet van toepassing en kunnen ze hem zo lang houden als ze willen.

In jouw geval zou ik Polestar pushen om je benzine te betalen, dat hebben ze voor mij gedaan.
Heel erg bedankt voor je advies. Ik heb te maken met Polestar Austin en ik zal zien wat ze kunnen doen. Ze vertelden me dat ze me een Polestar-leenauto zouden kunnen geven zodra ze er een hebben, maar ik weet niet wanneer dat zou kunnen gebeuren.

Hoe kan ik zien of ik een launch edition heb? Ik heb de mijne als 21MY van de partij gehaald en ik heb mijn omvormer al heel vroeg in mijn bezit moeten laten vervangen. Ik heb ook rond maart mijn ECM moeten laten vervangen. Ik heb hem in september 21 opgehaald, als dat er toe doet.
Als ik me goed herinner, werden alle vroege leveringen in de VS uitgesteld omdat ze de omvormer bij allemaal moesten vervangen. Misschien hebben ze die van jou gemist.

Had u ook het probleem met het uitvallen van het aandrijfsysteem? Helpt de vervanging van de omvormer?
Ik heb een incident gehad waarbij de auto stotterde tijdens het rijden. Hij ging niet harder dan 10 mph en het was letterlijk alsof ik in een auto reed die werd geschud als een Polaroid-foto.Ik stond in de schildpadmodus, ondanks dat ik >50% SOC had en ik kreeg een aandrijffout tijdens dit plezier.

Discussion starter · #35 ·
Update: Ik heb mijn P2 teruggekregen na een week bij mijn lokale Polestar Space. Ze beweerden dat ze de omvormer hebben vervangen en dat het de storing van het aandrijfsysteem als gevolg van "intern geheugenverlies" zou moeten verhelpen.

Hoewel ze aanvankelijk suggereerden dat de omvormer uit het buitenland verscheept moest worden en ze geen ETA voor het onderdeel hadden, arriveerde het afgelopen vrijdag. Ik weet niet of het geholpen heeft (ik betwijfel het), maar ik heb afgelopen vrijdag via de chatfunctie een klacht ingediend bij de klantenservice van Polestar over het aanhoudende aandrijfprobleem van mijn P2 na slechts 2 maanden bezit en 1.800 mijl.

Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik de Polestar-services bezoek tot het volgende geplande onderhoud over twee jaar.

Update: Ik heb mijn P2 terug na een week bij mijn lokale Polestar Space. Ze beweerden dat ze de omvormer hebben vervangen en dat dit het uitvallen van het aandrijfsysteem zou moeten verhelpen als gevolg van "intern geheugenverlies".

Hoewel ze aanvankelijk suggereerden dat de omvormer uit het buitenland verscheept moest worden en ze geen ETA voor het onderdeel hadden, arriveerde het afgelopen vrijdag. Ik weet niet of het geholpen heeft (ik betwijfel het), maar ik heb afgelopen vrijdag via de chatfunctie geklaagd bij de klantenservice van Polestar over het aanhoudende aandrijfprobleem van mijn P2 na slechts 2 maanden bezit en 1.800 mijl.

Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik de Polestar-services bezoek tot het volgende geplande onderhoud over twee jaar.
Houd ons zeker op de hoogte. Ik ben dubbel geĂŻnteresseerd in uw ervaring, aangezien we dezelfde dealer hebben.

Discussion starter · #37 ·
Houd ons zeker op de hoogte. Ik ben dubbel geĂŻnteresseerd in uw ervaring, aangezien we dezelfde dealer hebben.
Ik hoop echt dat ik niet meer hoef te updaten, want ik heb er een hekel aan om dit probleem opnieuw tegen te komen o_O

Polestar Austin heeft de situatie adequaat afgehandeld, hoewel de beloofde 2.2-update met CarPlay er niet was toen ik de auto ophaalde. Ik heb CarPlay niet dringend nodig en wil niet terug naar de serviceafdeling, dus soit.

Update: Ik heb mijn P2 teruggekregen na een week in mijn lokale Polestar Space. Ze beweerden dat ze de omvormer hebben vervangen en dat dit het uitvallen van het aandrijfsysteem zou moeten verhelpen als gevolg van "intern geheugenverlies".

Hoewel ze aanvankelijk suggereerden dat de omvormer uit het buitenland verscheept moest worden en ze geen ETA voor het onderdeel hadden, arriveerde hij afgelopen vrijdag. Ik weet niet of het geholpen heeft (ik betwijfel het), maar ik heb afgelopen vrijdag via de chatfunctie geklaagd bij de klantenservice van Polestar over het aanhoudende aandrijfprobleem van mijn P2 na slechts 2 maanden bezit en 1.800 mijl.

Geweldig, ik zit iets meer dan 3.000 mijl sinds de mijne is gerepareerd en geen andere problemen waarvoor ik naar Volvo moet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn bericht vanochtend is om de een of andere reden verdwenen en ik plaats het hieronder opnieuw:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wacht tot de auto naar mijn nabijgelegen Space wordt gesleept terwijl ik dit bericht op mijn telefoon typ. Zeer frustrerende ervaring. Vergeef de typefouten en het vuile scherm als je dit bericht leest.

Ik dacht dat ik gespaard zou blijven van veel problemen die op dit forum worden besproken, maar ik denk dat ik niet de gelukkige ben.

Pas na 1.918 mijl weigerde mijn Polestar met één motor uit 2022 te bewegen toen ik vanochtend na ongeveer 20 minuten rijden terugkeerde naar de auto. Ik kreeg twee foutmeldingen die duidden op een storing in het aandrijfsysteem en verminderde acceleratieprestaties. De kleine gele schildpad verscheen op het dashboard en mijn auto is niet bestuurbaar.

Om het nog erger te maken, kon ik via de SOS- of de Connect-knop niet binnen een uur contact krijgen met de Polestar-service. Ik kwam een paar keer door de lijn, maar de gesprekskwaliteit was verschrikkelijk en viel weg. Ik ben in het centrum van mijn stad, dus de mobiele service zou goed moeten zijn. Ik heb uiteindelijk het nummer van de pechhulp van Polestar gegoogeld en gebeld via mijn mobiele telefoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op deze auto als hij goed werkt. Helaas is hij waarschijnlijk niet erg betrouwbaar, in ieder geval in mijn geval. De waarschuwing voor het aandrijfsysteem is al eerder voorgekomen, maar de auto was bestuurbaar. Dus ik bracht de auto een paar weken geleden naar de Polestar Space en ze verzekerden me dat het probleem was opgelost. Ik denk het niet. Er is een reden dat hij als laatste eindigde in de recente JD Power-enquĂŞte.

UPDATE1: Terwijl ik wachtte op de sleepdienst, verliet ik de auto en sloot hem af om even te bellen. Toen ik na 5 minuten terugkeerde naar de auto, functioneerde alles weer normaal. Ik reed meteen naar de nabijgelegen Polestar Space, die op slechts 4 mijl afstand van waar ik was ligt.

Laten we hopen dat het snel is opgelost. Het is frustrerend dat ik de auto pas een paar weken geleden in de Space had voor hetzelfde probleem, toen de auto nog bestuurbaar was.

Trouwens, de sleepdienst heeft me net ge-sms't dat ze er over 90 minuten zullen zijn. :) Ik ben blij dat ik niet op ze hoef te wachten.

UPDATE 2: Ik kreeg mijn P2 terug na een week in mijn lokale Polestar Space. Ze beweerden dat ze de omvormer hebben vervangen en dat dit de storing in het aandrijfsysteem zou moeten verhelpen als gevolg van "intern geheugenverlies".

Hoewel ze aanvankelijk suggereerden dat de omvormer uit het buitenland verscheept moest worden en ze geen ETA voor het onderdeel hadden, arriveerde hij afgelopen vrijdag. Ik weet niet of het heeft geholpen (ik betwijfel het), maar ik heb afgelopen vrijdag via de chatfunctie een klacht ingediend bij de klantenservice van Polestar over het aanhoudende aandrijfprobleem van mijn P2 na slechts 2 maanden eigendom en 1.800 mijl.

View attachment 15606
View attachment 15605
View attachment 15604
View attachment 15603
Mijn bericht vanochtend is om de een of andere reden verdwenen en ik plaats het hieronder opnieuw:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wacht tot de auto naar mijn nabijgelegen Space wordt gesleept terwijl ik dit bericht op mijn telefoon typ. Zeer frustrerende ervaring. Vergeef de typefouten en het vuile scherm als je dit bericht leest.

Ik dacht dat ik gespaard zou blijven van veel problemen die op dit forum worden besproken, maar ik denk dat ik niet de gelukkige ben.

Pas na 1.918 mijl weigerde mijn Polestar met één motor uit 2022 te bewegen toen ik vanochtend na ongeveer 20 minuten rijden terugkeerde naar de auto. Ik kreeg twee foutmeldingen die duidden op een storing in het aandrijfsysteem en verminderde acceleratieprestaties. De kleine gele schildpad verscheen op het dashboard en mijn auto is niet bestuurbaar.

Om het nog erger te maken, kon ik via de SOS- of de Connect-knop niet binnen een uur contact krijgen met de Polestar-service. Ik kwam een paar keer door de lijn, maar de gesprekskwaliteit was verschrikkelijk en viel weg. Ik ben in het centrum van mijn stad, dus de mobiele service zou goed moeten zijn. Ik heb uiteindelijk het nummer van de pechhulp van Polestar gegoogeld en gebeld via mijn mobiele telefoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op deze auto als hij goed werkt. Helaas is hij waarschijnlijk niet erg betrouwbaar, in ieder geval in mijn geval. De waarschuwing voor het aandrijfsysteem is al eerder voorgekomen, maar de auto was bestuurbaar. Dus ik bracht de auto een paar weken geleden naar de Polestar Space en ze verzekerden me dat het probleem was opgelost. Ik denk het niet. Er is een reden dat hij als laatste eindigde in de recente JD Power-enquĂŞte.

UPDATE1: Terwijl ik wachtte op de sleepdienst, verliet ik de auto en sloot hem af om even te bellen. Toen ik na 5 minuten terugkeerde naar de auto, functioneerde alles weer normaal. Ik reed meteen naar de nabijgelegen Polestar Space, die op slechts 4 mijl afstand van waar ik was ligt.

Laten we hopen dat het snel is opgelost. Het is frustrerend dat ik de auto pas een paar weken geleden in de Space had voor hetzelfde probleem, toen de auto nog bestuurbaar was.

Trouwens, de sleepdienst heeft me net ge-sms't dat ze er over 90 minuten zullen zijn. :) Ik ben blij dat ik niet op ze hoef te wachten.

UPDATE 2: Ik kreeg mijn P2 terug na een week in mijn lokale Polestar Space. Ze beweerden dat ze de omvormer hebben vervangen en dat dit de storing in het aandrijfsysteem zou moeten verhelpen als gevolg van "intern geheugenverlies".

Hoewel ze aanvankelijk suggereerden dat de omvormer uit het buitenland verscheept moest worden en ze geen ETA voor het onderdeel hadden, arriveerde hij afgelopen vrijdag. Ik weet niet of het heeft geholpen (ik betwijfel het), maar ik heb afgelopen vrijdag via de chatfunctie een klacht ingediend bij de klantenservice van Polestar over het aanhoudende aandrijfprobleem van mijn P2 na slechts 2 maanden eigendom en 1.800 mijl.

View attachment 15606
View attachment 15605
View attachment 15604
View attachment 15603
Zelfde probleem, storing aandrijfsysteem op mijn gloednieuwe 2 maanden oude 2023 Polestar 2. Ik ben zo teleurgesteld in deze auto. Het scherm bevriest vaak en wordt dan zwart. Niet erg geruststellend. Mis mijn Tesla 3 - zoveel betrouwbaarder. Mijn auto staat een paar uur verderop - geen idee wanneer ik hem terugkrijg. Ze hadden me verteld - als er iets gebeurt, de sleepwagen en breng me een polestar of een Volvo. Nou, dat is niet gebeurd. Ik rijd in een Enterprise Honda Accord. Ugh...

Discussion starter · #40 ·
Zelfde probleem: uitval van het aandrijfsysteem op mijn gloednieuwe, 2 maanden oude Polestar 2 uit 2023. Ik ben zo teleurgesteld in deze auto. Het scherm bevriest vaak en wordt dan zwart. Niet erg geruststellend. Mis mijn Tesla 3 - zoveel betrouwbaarder. Mijn auto staat een paar uur verderop - geen idee wanneer ik hem terugkrijg. Ze hadden me verteld dat ze in geval van nood een sleepwagen zouden sturen en me een Polestar of een Volvo zouden brengen. Nou, dat is niet gebeurd. Ik rijd in een Enterprise Honda Accord. Ugh...
Ik weet hoe je je voelt - ik was erg gefrustreerd over het probleem met de uitval van het aandrijfsysteem. Aan de positieve kant komt dit probleem nooit meer voor (nog), nadat ze de converter hebben vervangen.

Ik heb het probleem met het bevriezen van het scherm niet ervaren, wat is de softwareversie op jouw P*2?

Wat betreft het rijden in een Honda Accord als leenauto, dat is zeker balen. Kun je ze vragen om hem te ruilen voor een P*2-leenauto als die later beschikbaar is? Stuur minimaal een e-mail naar de klantenservice van Polestar, en je zou alle benzinekosten vergoed moeten krijgen.

21 - 40 of 46 Posts