Polestar Forum banner

Ongevallen door plotselinge automatische acceleratie van Polestar 2.

20K views 239 replies 55 participants last post by  JRRF  
#1 ·
Ik huurde vandaag rond 16:30 uur een Polestar en verliet het station. Kort nadat ik 4 km had gereden, kreeg de auto een ongeluk.

Hier is de volgorde van gebeurtenissen.
1) Ik stopte volledig door de remmen in te trappen bij een rood signaal. Ik stopte 12 tot 15 voet achter het voorste voertuig, omdat het een signaal was.
2) Ik had mijn voet op de rem en maakte hem gedeeltelijk los.
3) Na 3 seconden versnelde de auto plotseling zo snel dat hij zelfs bij het intrappen van de rem niet stopte en tegen de auto voor me aan reed.
Ik was zo verrast, dit was mijn eerste keer dat ik in een Polstar 2 reed, ik had nog nooit eerder gereden. Ik rijd al 10 jaar auto en heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Het is volkomen duidelijk dat dit een bug in het systeem moet zijn.

We hadden geluk dat niemand ernstig gewond raakte.

#4 ·
Nou, goed, iedereen is oké.

Over het probleem, het is ERG vreemd.
Er zijn hier honderden chauffeurs en ik herinner me geen enkel rapport dat hierop lijkt.
Er zijn enkele verwarde rapporten geweest over mogelijke bugs met betrekking tot plotselinge acceleraties in de XC40 in het begin, maar ik heb geen informatie over een duidelijk geïdentificeerd probleem.

Omdat het 4 km was en het een huurauto was (dus je was er waarschijnlijk nog niet aan gewend), kan ik verschillende verklaringen bedenken:
1 - Er was een actieve cruise control, je trapte op de rem en stopte de auto, liet de rem los en raakte toen per ongeluk de hervattingsknop van de cruise control (het gebeurt) op het stuur, zodat de auto opnieuw de ingestelde snelheid probeerde te bereiken.
2 - Je stond op ACC, de radar ving een reflectie op nadat je volledig tot stilstand was gekomen en een paar cm naar voren kroop, je was verrast en probeerde het te stoppen door per ongeluk het gaspedaal in te trappen (het gebeurt).