Aktualizacja: W notach do wydania P2.3 sugerowano, że nastąpiła poprawa stabilności w odniesieniu do kluczy fizycznych:
Nawet jeśli tak się nie stanie, trudno będzie to potwierdzić, biorąc pod uwagę, że w przypadku niektórych samochodów problem wystąpił po raz pierwszy ponad rok lub w niektórych przypadkach prawie dwa lata po zakupie, więc najlepiej być przygotowanym.
Istnieje doskonały post na temat prawidłowego odłączania zarówno akumulatora 12V, jak i akumulatora zapasowego TCAM 3,6V, co należy zrobić w pewnych okolicznościach, aby rozwiązać pewne problemy (np. samochód nie reaguje na klucze fizyczne).
Oto on:
www.polestar-forum.com
Jakiś czas temu napisałem, że inżynier Volvo, który zrobił to dla mnie po raz pierwszy, gdy moje klucze przestały działać, nie zadał sobie trudu usunięcia żadnych elementów wykończeniowych, i ja też tego nie zrobiłem, kiedy to się powtórzyło.
Niestety, zdarzyło się to ponownie i tym razem zrobiłem zdjęcia.
Przede wszystkim wyjaśnię, kiedy będziesz musiał to zrobić.
Inni zgłaszali, że ten proces rozwiązał brak łączności LTE, brak poprawki GPS i niemożność regulacji szybkości ładowania - nie wiem o tym, ale jeśli spróbowałeś wszystkiego innego, warto spróbować tego również i zobaczyć, czy to pomoże.
Jestem pewien, że ten proces naprawia to, co dzieje się z moim samochodem. Co kilka miesięcy TCAM wchodzi w stan, w którym nie rozpoznaje kluczy fizycznych. Kiedy to się dzieje, dotknięcie klamki w celu wejścia bezkluczykowego lub naciśnięcie przycisków na kluczykach nic nie daje, jednak Phone as Key nadal działa. Ponieważ PAK jest nadal funkcją beta, trzymam go skonfigurowanego, ale wyłączonego, więc mogę go użyć jako kopii zapasowej, jeśli np. zgubię klucze lub wydarzy się ta rzecz.
Jeśli to jeszcze się nie zdarzyło, gorąco polecam:
Teraz, jeśli Twój samochód kiedykolwiek nie odblokuje się, pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić, jest to, czy samochód jest całkowicie martwy z powodu rozładowanego akumulatora 12V. Najłatwiejszym sposobem, aby to zrobić, jest spojrzenie na czerwoną diodę LED na środku deski rozdzielczej, aby sprawdzić, czy miga.
- Jeśli nie miga, Twój 12V jest najprawdopodobniej martwy i musisz uruchomić samochód, co jest łatwe, po prostu postępuj zgodnie z procedurą w instrukcji. Mam nadzieję, że masz jumpstarter w bagażniku!
- Jeśli miga, 12V jest w porządku, więc albo bateria Twojego klucza jest rozładowana (mało prawdopodobne, chyba że masz go od kilku lat, ale warto sprawdzić, jeśli jesteś w domu i masz drugi klucz pod ręką), albo masz ten konkretny problem z TCAM.
Zakładając, że masz ten problem, wtedy:
- jeśli masz skonfigurowany i wyłączony PAK, możesz go po prostu ponownie aktywować. Powinieneś wtedy móc chwycić klamkę, aby odblokować i jechać normalnie, ale spodziewaj się wyskakującego okienka "wymagana usługa eCall" i utraty poprawki GPS wkrótce. Kiedy będzie to wygodne (np. zaparkowany bezpiecznie, najlepiej w domu), możesz poświęcić 5-10 minut, aby to naprawić, wykonując ten proces.
- Jeśli nie masz skonfigurowanego PAK, ale masz przy sobie grot klucza, możesz użyć grota klucza do otwarcia drzwi i powinieneś być w stanie wyciszyć alarm i prowadzić samochód, umieszczając klucz w transponderze w uchwycie na kubek pod podłokietnikiem i wybierając jazdę lub wsteczny podczas naciskania pedału hamulca jak zwykle. Jeśli to nie zadziała, usuń wszelkie dodatkowe etui/ochrony itp., które może mieć klucz i spróbuj z obu stron, jeśli nadal nie działa, rozważ usunięcie wkładki uchwytu na kubek i umieszczenie jej jak najdalej (patrz tutaj).
- Jeśli nie masz skonfigurowanego PAK i nie masz również grota klucza, to ani Ty, ani pomoc drogowa nie możecie wiele zrobić, dopóki ktoś nie przyniesie klucza fizycznego (dlatego zalecam, aby zawsze nosić go przy sobie, planując jazdę daleko od domu).
W każdym razie wracając do procesu, zakładając, że użyłeś PAK do odblokowania samochodu i chcesz tylko naprawić problem, aby Twoje klucze znów działały.
Najpierw musisz odłączyć akumulator 12V.
Aby się do tego przygotować:
Kiedy będziesz gotowy, wykonaj następujące kroki:
Krok 1: Wciśnij środek tych dwóch elementów mocujących, aby móc je wyciągnąć. Staraj się ich nie zgubić w czeluściach komory silnika, jak ja często:
Krok 2: Nie zawracaj sobie głowy drugą stroną i po prostu podnieś wiotki plastik, aby odsłonić akumulator 12V, a przynajmniej tę połowę, która ma biegun ujemny, co jest wszystkim, czego potrzebujesz:
Krok 3: Użyj klucza, aby odkręcić nakrętkę, która mocuje złącze do bieguna akumulatora, aż będziesz mógł je wyciągnąć i odłożyć na bok:
A teraz idź i sprawdź, czy samochód jest naprawdę martwy, ponieważ jeśli konwerter DC-DC był aktywny w tym czasie (mało prawdopodobne, ale zdarzyło mi się to raz), odłączenie 12V nie zrobi nic innego, jak tylko da Ci ostrzeżenie, że wystąpiła usterka w systemie ładowania 12V. Zignoruj to, usterką jest to, że właśnie odłączyłeś akumulator, więc podłącz go ponownie i odczekaj kilka minut przed ponowną próbą odłączenia.
Najprostszym rozwiązaniem jest obserwowanie diody LED portu ładowania i czekanie, aż zgaśnie, ale jeśli masz pod ręką multimetr, możesz monitorować napięcie i czekać, aż spadnie z >13V do <13V.
Jeśli udało Ci się to zrobić i samochód jest całkowicie martwy, nadszedł czas, aby odłączyć akumulator TCAM.
Krok 1: Wróć do bagażnika/bagażnika (jakkolwiek to się nazywa na Twoim kontynencie) i po prostu chwyć wykładzinę dywanową po lewej stronie i pociągnij:
Krok 2: Tak naprawdę nie ma czego zepsuć, to głównie metalowe klipsy zatrzaskujące się na szczelinach na nadwoziu. Znajdziesz baterię schowaną pod słupkiem C, możesz spróbować odłączyć ją na miejscu, ale uważam, że łatwiej jest po prostu odpiąć ją i usunąć:
Oto zdjęcie po odpięciu:
Oto zdjęcie baterii:
Oto jedno z boku, aby zobaczyć, jak zatrzaskuje się na samochodzie, lewa strona zdjęcia jest skierowana w stronę tyłu samochodu i to jest element, który musisz pchnąć, jeśli chcesz go wyjąć z samochodu.
Jeśli oba zostały odłączone na kilka sekund w tym samym czasie, to gotowe, po prostu podłącz je ponownie i sprawdź, czy Twoje klucze znów działają. Jeśli tak, świetnie, włóż wszystko z powrotem tak, jak było i miejmy nadzieję, że nie wydarzy się to ponownie przez kilka miesięcy!
Jeśli masz problem z wciśnięciem zakładki baterii od dołu, spróbuj zamiast tego tego podejścia:
www.polestar-forum.com
Ponieważ może się to powtórzyć, możesz chcieć zamontować akumulator zapasowy w bardziej dostępnym miejscu:
www.polestar-forum.com
Aktualizacja: @mxs znalazł ten film, który może pomóc:
Jednak została ona wycofana wkrótce po wydaniu (wrzesień 2022 r.). Kolejna aktualizacja OTA to 2.5 (zaplanowana na grudzień 2022 r.) i ma ten sam punkt w informacjach o wydaniu, więc miejmy nadzieję, że tym razem nie zostanie cofnięta.
Nawet jeśli tak się nie stanie, trudno będzie to potwierdzić, biorąc pod uwagę, że w przypadku niektórych samochodów problem wystąpił po raz pierwszy ponad rok lub w niektórych przypadkach prawie dwa lata po zakupie, więc najlepiej być przygotowanym.
Istnieje doskonały post na temat prawidłowego odłączania zarówno akumulatora 12V, jak i akumulatora zapasowego TCAM 3,6V, co należy zrobić w pewnych okolicznościach, aby rozwiązać pewne problemy (np. samochód nie reaguje na klucze fizyczne).
Oto on:
12V/TCAM BATTERY DISCONNECT PROCESS
Due to popular request, I am reposting my consolidated 12V/TCAM Battery Disconnect Process so it can be pinned. In addition to my own photos, I am reposting photos previously shared by by @Artem92115. Photos by @Poleatl are available here. Please follow these steps at your own risk. I am in...
Jakiś czas temu napisałem, że inżynier Volvo, który zrobił to dla mnie po raz pierwszy, gdy moje klucze przestały działać, nie zadał sobie trudu usunięcia żadnych elementów wykończeniowych, i ja też tego nie zrobiłem, kiedy to się powtórzyło.
Niestety, zdarzyło się to ponownie i tym razem zrobiłem zdjęcia.
Przede wszystkim wyjaśnię, kiedy będziesz musiał to zrobić.
Inni zgłaszali, że ten proces rozwiązał brak łączności LTE, brak poprawki GPS i niemożność regulacji szybkości ładowania - nie wiem o tym, ale jeśli spróbowałeś wszystkiego innego, warto spróbować tego również i zobaczyć, czy to pomoże.
Jestem pewien, że ten proces naprawia to, co dzieje się z moim samochodem. Co kilka miesięcy TCAM wchodzi w stan, w którym nie rozpoznaje kluczy fizycznych. Kiedy to się dzieje, dotknięcie klamki w celu wejścia bezkluczykowego lub naciśnięcie przycisków na kluczykach nic nie daje, jednak Phone as Key nadal działa. Ponieważ PAK jest nadal funkcją beta, trzymam go skonfigurowanego, ale wyłączonego, więc mogę go użyć jako kopii zapasowej, jeśli np. zgubię klucze lub wydarzy się ta rzecz.
Jeśli to jeszcze się nie zdarzyło, gorąco polecam:
- Skonfiguruj PAK, nawet jeśli nie zamierzasz go używać, możesz go pozostawić wyłączonego, tak jak ja, jako kopię zapasową
- Zawsze noś duży klucz fizyczny z grotem, przynajmniej podczas wypraw daleko od domu
- Noś klucz w bagażniku (#10 dla mojego samochodu, inni na forum zgłaszali #11, co jest dziwne, więc sprawdź)
- Opcjonalnie, noś jumpstarter w bagażniku (np. NOCO GB20/GB40 lub równoważny)
Teraz, jeśli Twój samochód kiedykolwiek nie odblokuje się, pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić, jest to, czy samochód jest całkowicie martwy z powodu rozładowanego akumulatora 12V. Najłatwiejszym sposobem, aby to zrobić, jest spojrzenie na czerwoną diodę LED na środku deski rozdzielczej, aby sprawdzić, czy miga.
- Jeśli nie miga, Twój 12V jest najprawdopodobniej martwy i musisz uruchomić samochód, co jest łatwe, po prostu postępuj zgodnie z procedurą w instrukcji. Mam nadzieję, że masz jumpstarter w bagażniku!
- Jeśli miga, 12V jest w porządku, więc albo bateria Twojego klucza jest rozładowana (mało prawdopodobne, chyba że masz go od kilku lat, ale warto sprawdzić, jeśli jesteś w domu i masz drugi klucz pod ręką), albo masz ten konkretny problem z TCAM.
Zakładając, że masz ten problem, wtedy:
- jeśli masz skonfigurowany i wyłączony PAK, możesz go po prostu ponownie aktywować. Powinieneś wtedy móc chwycić klamkę, aby odblokować i jechać normalnie, ale spodziewaj się wyskakującego okienka "wymagana usługa eCall" i utraty poprawki GPS wkrótce. Kiedy będzie to wygodne (np. zaparkowany bezpiecznie, najlepiej w domu), możesz poświęcić 5-10 minut, aby to naprawić, wykonując ten proces.
- Jeśli nie masz skonfigurowanego PAK, ale masz przy sobie grot klucza, możesz użyć grota klucza do otwarcia drzwi i powinieneś być w stanie wyciszyć alarm i prowadzić samochód, umieszczając klucz w transponderze w uchwycie na kubek pod podłokietnikiem i wybierając jazdę lub wsteczny podczas naciskania pedału hamulca jak zwykle. Jeśli to nie zadziała, usuń wszelkie dodatkowe etui/ochrony itp., które może mieć klucz i spróbuj z obu stron, jeśli nadal nie działa, rozważ usunięcie wkładki uchwytu na kubek i umieszczenie jej jak najdalej (patrz tutaj).
- Jeśli nie masz skonfigurowanego PAK i nie masz również grota klucza, to ani Ty, ani pomoc drogowa nie możecie wiele zrobić, dopóki ktoś nie przyniesie klucza fizycznego (dlatego zalecam, aby zawsze nosić go przy sobie, planując jazdę daleko od domu).
W każdym razie wracając do procesu, zakładając, że użyłeś PAK do odblokowania samochodu i chcesz tylko naprawić problem, aby Twoje klucze znów działały.
Najpierw musisz odłączyć akumulator 12V.
Aby się do tego przygotować:
- upewnij się, że samochód nie jest podłączony
- otwórz bagażnik i tylną klapę, aby był otwarty przed odłączeniem akumulatora
- zamknij wszystkie drzwi
- poczekaj, aż samochód zaśnie (dioda LED portu ładowania jest przydatnym wskaźnikiem, poczekaj, aż zgaśnie)
Kiedy będziesz gotowy, wykonaj następujące kroki:
Krok 1: Wciśnij środek tych dwóch elementów mocujących, aby móc je wyciągnąć. Staraj się ich nie zgubić w czeluściach komory silnika, jak ja często:
Krok 2: Nie zawracaj sobie głowy drugą stroną i po prostu podnieś wiotki plastik, aby odsłonić akumulator 12V, a przynajmniej tę połowę, która ma biegun ujemny, co jest wszystkim, czego potrzebujesz:
Krok 3: Użyj klucza, aby odkręcić nakrętkę, która mocuje złącze do bieguna akumulatora, aż będziesz mógł je wyciągnąć i odłożyć na bok:
A teraz idź i sprawdź, czy samochód jest naprawdę martwy, ponieważ jeśli konwerter DC-DC był aktywny w tym czasie (mało prawdopodobne, ale zdarzyło mi się to raz), odłączenie 12V nie zrobi nic innego, jak tylko da Ci ostrzeżenie, że wystąpiła usterka w systemie ładowania 12V. Zignoruj to, usterką jest to, że właśnie odłączyłeś akumulator, więc podłącz go ponownie i odczekaj kilka minut przed ponowną próbą odłączenia.
Najprostszym rozwiązaniem jest obserwowanie diody LED portu ładowania i czekanie, aż zgaśnie, ale jeśli masz pod ręką multimetr, możesz monitorować napięcie i czekać, aż spadnie z >13V do <13V.
Jeśli udało Ci się to zrobić i samochód jest całkowicie martwy, nadszedł czas, aby odłączyć akumulator TCAM.
Krok 1: Wróć do bagażnika/bagażnika (jakkolwiek to się nazywa na Twoim kontynencie) i po prostu chwyć wykładzinę dywanową po lewej stronie i pociągnij:
Krok 2: Tak naprawdę nie ma czego zepsuć, to głównie metalowe klipsy zatrzaskujące się na szczelinach na nadwoziu. Znajdziesz baterię schowaną pod słupkiem C, możesz spróbować odłączyć ją na miejscu, ale uważam, że łatwiej jest po prostu odpiąć ją i usunąć:
Oto zdjęcie po odpięciu:
Oto zdjęcie baterii:
Oto jedno z boku, aby zobaczyć, jak zatrzaskuje się na samochodzie, lewa strona zdjęcia jest skierowana w stronę tyłu samochodu i to jest element, który musisz pchnąć, jeśli chcesz go wyjąć z samochodu.
Jeśli oba zostały odłączone na kilka sekund w tym samym czasie, to gotowe, po prostu podłącz je ponownie i sprawdź, czy Twoje klucze znów działają. Jeśli tak, świetnie, włóż wszystko z powrotem tak, jak było i miejmy nadzieję, że nie wydarzy się to ponownie przez kilka miesięcy!
Jeśli masz problem z wciśnięciem zakładki baterii od dołu, spróbuj zamiast tego tego podejścia:
12V/TCAM battery disconnect process - Ron Swanson method
Update: P2.3 release notes suggested there were stability improvements relating to the physical keys: Stability improvements for issue with unlocking the vehicle with physical key. However it was pulled soon after release ( September 2022). The next OTA is 2.5 (scheduled for December 2022) and...
Ponieważ może się to powtórzyć, możesz chcieć zamontować akumulator zapasowy w bardziej dostępnym miejscu:
TCAM Back Up Battery details and remount
My TCAM went out again for a second time. Resetting from the cab didn't work (like before) so I had to dig out the TCAM battery again to reset it. I was curious if I could make this process easier, and thought I'd mount a switch somewhere for next time. Figured you guys might like to know what's...
Aktualizacja: @mxs znalazł ten film, który może pomóc: