Polestar Forum banner
21 - 40 of 250 Posts
Discussion starter · #22 ·
Getting the 3.6v out is a real PIA - carpet and trim pulled out but not understanding how the clip for the battery works
Het is ongelooflijk frustrerend.

Er zijn twee lipjes aan de zijkant van de connector, één in de connector (om die los te koppelen) en één erachter die de batterij aan het chassis vastklikt. Ik vind het makkelijker om de batterij omhoog te duwen en hem dan los te koppelen.

Ik weet niet zeker of iemand een betere foto van de connector heeft, maar als je er een zou kunnen maken nadat je hem hebt losgekoppeld, zou dat nuttig zijn voor anderen!

Dit is een goed idee om het de volgende keer gemakkelijker te maken:

Haha ja - duidelijk niet ontworpen om gemakkelijk te worden verwijderd, hopelijk houdt het het stevig op zijn plaats!
Hoe kan ik de batterij eruit halen met uw favoriete methode? Vingers/handen, het juiste gereedschap of ?

Discussion starter · #25 ·
Haha ja - duidelijk niet ontworpen om gemakkelijk te worden verwijderd, hopelijk houdt het het stevig op zijn plaats!
Hoe krijg ik in jouw favoriete methode de batterij eruit? Vingers/handen, de juiste gereedschappen of?
Bekijk deze foto, deze is van de zijkant genomen nadat ik hem heb verwijderd, dat is het lipje aan de linkerkant dat hem vasthoudt, net achter de connector:

Image

Dus om je foto te gebruiken, gebruik je gewoon een kleine platte schroevendraaier of iets dergelijks, steek hem in waar de rode lijn zit en duw het lipje opzij en het komt eruit.

Image

Discussion starter · #26 ·
Dit is waar ik me momenteel bevind - zittend in de kofferbak van de auto en niet zeker wat ik moet indrukken/trekken/wiebelen.
Rode lijn is waar de lip voor de connector zit, als je hem gewoon wilt loskoppelen gebruik je die, gele lijn is waar de lip voor de batterij zit, gebruik die om hem eraf te halen en koppel hem dan los en plaats hem ergens minder vervelend, zoals de andere poster suggereerde, ik hoop dat dat helpt!

Image

En de rode -> ik weet niet zeker hoe ik daar iets in moet krijgen zoals het gemonteerd is, maar als ik een heel kleine platte schroevendraaier zou kunnen vinden: direct bij de rode markering insteken en naar links van de foto duwen?

Discussion starter · #28 ·
Super bedankt voor de snelle antwoorden.
Even ter controle,

voor de gele lijn zou ik die lip naar de kabels duwen?
En de rode -> weet niet zeker hoe ik daar iets in krijg zoals het gemonteerd is, maar als ik een heel kleine platte schroevendraaier zou kunnen vinden: direct bij het rode merkteken plaatsen en naar links van de foto duwen?
Ja, het is erg moeilijk om de connectorlip te doen zoals hij is geplaatst, ik doe meestal geen moeite, daarom heb ik voorgesteld om hem te verwijderen, dan is het veel gemakkelijker om de lip van de connector te trekken (maar niet ZO gemakkelijk, de kabel is kort)

Hier is het nogmaals van de zijkant, steek een platte schroevendraaier of iets dergelijks (gele lijn) in en breng wat koppel (groen) aan zodat de lip beweegt.

Dus naar achteren trekken, de lip beweegt naar voren en hij klikt aan die kant naar beneden, draai dan gewoon een beetje en trek de andere kant eruit.

Het ergste dat kan gebeuren is dat je een paar van de plastic lipjes breekt, maar als ik jou was, zou ik hem toch niet meer vastklikken!

Image

Moest de mijne gisteren doen - sleutels werden niet herkend en de oplader zat vast. Ik heb het sierstuk op de C-stijl (waar het airbaglogo zit) verwijderd, omdat het het gemakkelijker maakt. Trek dan het tapijt terug en duw iets door het ovale gat in de carrosserie om de batterij los te maken, die dan naar beneden valt. De kabel waaraan hij zit, is superkort, dus ik heb de kabelhouder (met de tie-wrap) die de kabel aan de carrosserie vasthoudt, uit het carrosseriegat getrokken (waarbij die clip licht beschadigd raakte, maar ach). Dat geeft je veel meer kabel om de batterij uit het tapijt en in de kofferbak te trekken.

Zou het zinvol zijn om een schakelaar te installeren tussen de TCAM-batterij en de module? Als dit probleem zo hardnekkig is als het lijkt, zou het in de toekomst veel tijd besparen....zou wel de connectortypes moeten weten om er een te bouwen.
Het feit dat dit zo goed werkt als het doet, zou je denken dat PS een soft switch in een van de menu's zou creëren die de stroom onderbreekt en vervolgens weer aansluit. Het huidige TCAM-reset is duidelijk niet waardevol.

Discussion starter · #32 ·
Het feit dat dit zo goed werkt, zou je denken dat PS een soft switch in een van de menu's zou creëren die de stroom onderbreekt en vervolgens weer aansluit. Het is duidelijk dat de huidige TCAM-reset niet waardevol is.
Het lijkt erop dat het simpelweg opnieuw opstarten (wat de reset doet) niet voldoende is, het moet van stroom worden voorzien, of in feite is het misschien geen probleem met de TCAM, maar iets anders dat erdoor wordt gevoed.

Hoe dan ook, ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat dit zonder extra hardware mogelijk zou zijn, dus we zitten vast aan het trekken van de zekeringen en het loskoppelen van de back-upbatterij.

Discussion starter · #33 ·
Zou het zinvol zijn om een schakelaar te installeren tussen de TCAM-batterij en de module? Als dit probleem zo hardnekkig is als het lijkt, zou het in de toekomst veel tijd besparen....zou wel de connectortypes moeten weten om er een te bouwen.
Ik heb een lease, dus kan het niet echt doen, tenzij ik compatibele connectoren kan vinden. Ik vind dit een geweldig idee:

Ik weet zeker dat ik zou willen dat ik daar de volgende keer dat ik het moet doen aan had gedacht, en ik zal het zeker doen.

Rode lijn is waar de lip voor de connector zit, als je hem gewoon wilt loskoppelen, gebruik die dan, gele lijn is waar de lip voor de batterij zit, gebruik die om hem eraf te halen en koppel hem dan los en plaats hem ergens minder irritant, zoals de andere poster suggereerde, ik hoop dat dat helpt!

View attachment 15355
De batterij loskoppelen was voor mij de moeilijkste stap de eerste keer dat ik het deed. Ik heb motorsteunen vervangen die minder irritant waren.

Gebruik je mini-schroevendraaier om hem te ontgrendelen. Druk hem gewoon in de lengte tegen het metaal, platte blad naar de batterij, handvat naar de achterbumper. Druk hem dan naar voren boven de kabelboomconnector naar de batterij naar kkonstans handige gele markering en hij drukt de vergrendelingslip in en je trekt de batterij naar beneden. Je kunt dit gewoon op gevoel doen (laat de schroevendraaier alleen niet vallen) en dan kun je de batterij eruit trekken en de schroevendraaier gebruiken om de kabelboom bij kkonstans rode markering los te koppelen, hem dan weer vast te maken, dan de batterij weer aansluiten en vastklikken.

Het bouwt echter wel karakter op … 😂 … Ik had laatst een paar gekke gedachten om een proefrun te doen, maar ik heb het idee als gek afgeblazen. Murphy zou ingrijpen en vanaf dat moment zou het de hele tijd gebeuren, zeker met mijn geluk … Ik wacht wel tot het gebeurt, ongeacht wanneer of waar het gebeurt. Ik waarschuwde mijn vrouw dat ik de achter- en voorkant van de auto misschien uit elkaar moet halen tijdens een reis … ze lachte alleen maar en zei wat dan ook.

Discussion starter · #37 ·
De Volvo Assistance-monteur deed het in een paar seconden, ik zag hem de tapijtbekleding optillen, zijn hand ging erin met een schroevendraaier en kwam eruit met die schroevendraaier en een batterij.

De eerste keer dat ik het probeerde, was het ongelooflijk frustrerend voor mij - die Volvo Assistance-monteur had duidelijk veel geoefend, dus hij liet het er gemakkelijk uitzien.

Hoe dan ook, veel gemakkelijker de 2e keer, en klaar in ~5 minuten. Ik hoop oprecht dat je niet veel hoeft te oefenen!

De Volvo Assistance-monteur deed het in een paar seconden, ik zag hem de tapijtbekleding optillen, zijn hand ging erin met een schroevendraaier en kwam eruit met genoemde schroevendraaier en een batterij.

De eerste keer dat ik het probeerde, was het ongelooflijk frustrerend voor mij - die Volvo Assistance-monteur had duidelijk veel oefening, dus hij liet het er gemakkelijk uitzien.

Hoe dan ook, veel gemakkelijker de 2e keer, en klaar in ~5 minuten. Ik hoop oprecht dat je niet veel hoeft te oefenen!
Ja, de tweede keer is veel gemakkelijker. De eerste keer overwoog ik de schroevendraaier in het 400V-batterijpakket te steken en dan zou ik me nooit meer zorgen hoeven te maken over TCAM's, of iets anders trouwens.

Ik vraag me af of we hier een wedstrijd zouden kunnen houden voor de TCAM reset deelnemers ... om er tenminste een leuke ervaring van te maken .... 😂 .... plaats je poging # en een tijd (video is een bonus). Ik weet niet zeker wat de juiste prijs voor de winnaar zou zijn?

Discussion starter · #40 ·
Ik vraag me af of we hier een wedstrijd zouden kunnen houden voor de TCAM reset deelnemers ... om er in ieder geval een leuke kant aan te geven .... 😂 .... plaats je poging # en een tijd (video is een bonus). Ik weet niet zeker wat de juiste winnaarsprijs zou zijn?
Moeten zeker een wedstrijd organiseren op een eigenaren bijeenkomst - de eerste die de batterij verwijdert wint. Bonuspunten voor het niet vol krassen krijgen van hun handen.

21 - 40 of 250 Posts